Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 83

Wątek: Ostre światło i kolory

  1. #61
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    ....
    Myślisz że to onanizm sprzętowy, czy faktycznie widzę ogromną różnicę?

    Naprawdę nie ma różnicy. Matryca w obu przypadkach rejestruje luminację po przejściu przez filtr danego koloru. Reszta to soft. Albo ten w aparacie albo ten w post-procesie. To soft decyduje o tym jakie barwy będą finalnie na zdjęciu. Zdjęcie z FF ma większe pojedyncze sensory, dla tej samej rozdzielczości, więc różni się nieco plastyką - o ile ktoś potrafi zdefiniować "plastykę".

    W jaki sposób "widzisz różnicę". Cokolwiek oglądasz czy to "RAWa" czy jpega to oglądaqsz przetworzony obraz i to tego jak jest przetworzony zależy nasycenie barw.

    EDIT: Jak miałeś aparat z zapisem 12 bit a masz teraz 14 bit to to też robi różnicę. Przede wszystkim w przejściach tonalnych i co za tym idzie odbiór barw jest inny.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 18-07-2011 o 19:37

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  2. #62
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2010
    Miasto
    Wwa
    Wiek
    43
    Posty
    365

    Domyślnie

    jak juz mowilem nie znam sie ale dla mnie oddawanie barw moze byc zwiazane z radzeniem sobie z wb przez rozne aparaty. moze tu lezy podstawa roznego postrzegania tej kwestii przez ciebie no ale wtedy to by znaczylo ze polegasz jedynie na wb auto...
    zdjecia ludzi chyba najmniej przemawiaja obecnie do mnke w fotografii ale sadze ze jak pogrzebiesz w forumowych galeriach znajdziesz mase fajnhch zdjec z cropow- pozowanych z modelkami. tylko ile z nich bedzie prosto z puszki...?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    a i teorii moze i sporo tu glosze ale zaczynalem od praktyki i czesto wybajdowalrm kolo na nowo a po co skoro ktos stracil na to jiz czas, malo tego wielce prawdoppdobne ze jest i madrzejszy i bardziej utalentowany ode mnie a do tego na tyle uprzejmy ze dzieli sie swa wiedza dlatego tez teraz pstrykam czytam pstrykam czytam pstrykam...

    ps pisze z telefonu przepraszam za literowki
    Ostatnio edytowane przez krisnrj ; 18-07-2011 o 19:46 Powód: Automerged Doublepost
    Z T-shirt'ów to noszę XL, ale ze szkieł to i L wejdzie

  3. #63
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    jejx BeatX wykaż w jakiś prosty sposób że matryca 5Dm2 rejestruje więcej barw niż matryca EOSa powiedzmy 500D - i wtedy możemy snuć teorie o jakimś lepszym odwzorowaniu kolorów.

    P.S.
    Ale wierzę Ci że widzisz różnicę - masz do tego pełne prawo :-D
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  4. #64
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    jejx BeatX wykaż w jakiś prosty sposób że matryca 5Dm2 rejestruje więcej barw niż matryca EOSa powiedzmy 500D - i wtedy możemy snuć teorie o jakimś lepszym odwzorowaniu kolorów.

    P.S.
    Ale wierzę Ci że widzisz różnicę - masz do tego pełne prawo :-D
    Powodem mogą być szumy. Jeśli poziom zakłóceń jest wysoki, to demozaikowanie może powodować błędy odwzorowania kolorów.
    Tyle, że prawdopodobnie jakieś różnice można zauważyć dopiero przy wysokich ISO lub przy wyciąganiu głębokich cieni.

  5. #65
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    Powodem mogą być szumy. Jeśli poziom zakłóceń jest wysoki, to demozaikowanie może powodować błędy odwzorowania kolorów.
    Tyle, że prawdopodobnie jakieś różnice można zauważyć dopiero przy wysokich ISO lub przy wyciąganiu głębokich cieni.
    Właściwie tak. Upakowanie sensorów w 500D jest na poziomie ok. 214/mm a w 5D ok 156/mm więc szumy w 500D muszą być minimalnie większe. Przy poprawnie naświetlonym zdjęciu to jest niezauważalne. Różnice mogą się pokazać, jak napisałeś, na wysokim ISO przy mocno niedoświetlonych zdjęciach.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #66
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 740

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    jejx BeatX wykaż w jakiś prosty sposób że matryca 5Dm2 rejestruje więcej barw niż matryca EOSa powiedzmy 500D - i wtedy możemy snuć teorie o jakimś lepszym odwzorowaniu kolorów.

    P.S.
    Ale wierzę Ci że widzisz różnicę - masz do tego pełne prawo :-D
    nie potrafie tego wykazac wzorem, wykresem.
    wykazalem to przykladem.
    wskaz rowniez przykladem, ze sie myle.
    pokaz mi podobne zdjecie ktore wkleilem, zebym mial czarno na bialym: faktycznie, kolory/kontrasty juz na pierwszy rzut oka sa tak dobre jak z FF, zwracam honor.
    poki co to tylko czytam teorie.
    a jednak roznice sa, i ja te roznice widze.
    zreszta tylko nie ja
    nigdy nie czytales zachwytu ludzi, po tym jak sie przesiedli z crop na FF?
    te zachwyty sa przede wszystkim ze wzgledu na lepsze(ą):
    - rozdzielczosc
    - plastyke
    - kolory
    no to nie wiem.. albo jakas zbiorowa paranoja tych, co dorwali sie do FF, albo nikt nigdy jeszcze nie wykorzystal potencjalu z aps-c, tak zeby kolory i kontrast byly takie - jak sa z FF na dzien dobry, bez wiekszych przerobek.
    czekam na przyklady (niekoniecznie twoje)
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  7. #67
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    1. Rozdzielczość:
    ----------------
    Powierzchnia sensora w APS-C = ok. 425 mm2
    Powierzchnia sensora w FF = ok. 864 mm2

    864/21.1 mpix (5D2) = 40,8 mm2
    425/18.8 mpix (550D) = 22,6 mm2

    W FF wg. powyższego 1 Mpix zajmuje 40.8 mm2 w APS-C jedynie 22.6 mm2.

    Matematyka mówi, że rozdzielczość w APS-C jest blisko dwukrotnie większa.

    2. Plastyka
    -----------

    Brak definicji i niemierzalność choć wszyscy zgadzają się w zasadzie, że w FF jest lepsza. Prawdopodobnie większy pojedynczy piksel skutkuje lepszą "plastyką"


    3. Kolory
    --------
    Było wcześniej więc się nie będę powtarzał. http://www.canon-board.info/showpost...3&postcount=61
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 19-07-2011 o 21:03

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #68
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    To ja dorzucę jeszcze jedną rzecz. Ponieważ w APS-C korzystałem z 50D, więc podpowiem, że według mnie w DPP domyślne krzywe wołania rawów nie są zbyt szczęśliwie dobrane do jego matrycy. Subiektywnie objawia się to nieco przykurzonymi kolorami i raczej słabymi mikrokontrastami (również w ostrym świetle - żeby nie było OT ). Sporo problemów da się załatwić manipulując krzywą - moim zdaniem ma ona często zbyt małą stromość w zakresie "średnich jasności". Przy odrobinie zacięcia da się uzyskać dobre efekty.

  9. #69
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2010
    Miasto
    Wwa
    Wiek
    43
    Posty
    365

    Domyślnie

    mozliwe ze roznice widac bo i szkla inne poza tym wydajac nie mala przeciez sume pieniedzy na sprzet podswiadomosc kaze czlowiekowi widziec nowy nabytek jako lepszy
    faktem jest ze zdjecia z ff wygladaja lepiej-zazwyczaj. ale czy to kwestia kolorow?
    co do kolorow w pelnym sloncu to warto chyba by ktos napisal garsc sugestii i porad bo oddalamy sie troche od tematu przez te dywagacje na temam crop/ff.

    pozdrawiam!
    Z T-shirt'ów to noszę XL, ale ze szkieł to i L wejdzie

  10. #70

    Domyślnie

    Nie zgodzę, się, że plastyki nie da się zdefiniować. Po pierwsze na FF pracujemy całym szkłem co powoduje, że światło przechodząc przez soczewkę zwłaszcza po jej rogach niesie więcej informacji o scenie, bokehu i jego jakości. Po drugie (nie wiem czemu ludzie to ciągle pomijają) perspektywa FF jest zupełnie inna niż na APS-C. Po prostu można np. robić szerokie kadry filmowe bez koniowatych twarzy - pisząc strasznie prostolinijnie, pomijam fakt, że możemy złapać więcej światła. Po trzecie jak już mamy dobrej jakości bokeh to możemy bardziej operować DOF-em, co też wpływa na plastykę. Wielkość piksela jest tutaj raczej marginesowo istotna, choć fakt: upakowanie go nie tak gęsto powoduje, że jak puścimy prąd przez matrycę to nie pojawią się "pioruny" między pikselami i nie będzie szumu - też plastyka na upartego.
    pkt. 8. regulaminu

Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •