iczek, przeciez ten "test" jest o dupe rozbic. szklo 18-200 to sie jako podstawka pod kwiatek nadaje, albo przycisk do papieru a nie do jakis testow
iczek, przeciez ten "test" jest o dupe rozbic. szklo 18-200 to sie jako podstawka pod kwiatek nadaje, albo przycisk do papieru a nie do jakis testow
ale niezaleznie od tego, roznica miedzy JPEG-ami zrobionymi przy ISO 100 a ISO 1600 jest potezna. i jakie by to denko nie bylo o kant **** rozbic, potezny kontrast i kompletny brak przejsc tonalnych w cieniach to kwestia zwalonej matrycy i/lub nedznych algorytmow zapisu JPEG-a.Zamieszczone przez sven
do tego akurat ma sie nijak uzyte denko.
akustyk, jestem jak najdalszy od przekonywania cie do nikona, ale mam ten aparat i zapewniam cie, ze w zakresie iso 100 do 800 robi bardzo dobre fotki. parametr iso 1600 moze ma dla kogos znaczenie, ale dla mnie wieksze znaczenie ma np; mozliwosc sterowania lampa (lub lampami) blyskowymi przy pomocy wbudowanej lampy (dziala znakomicie).
prawde powiedziawszy, to mnie osobiscie robienie zdjec przy ISO 1600 a juz zwlaszcza w czyms innym niz RAW, mowiac oglednie, bardzo malo interesuje. posrednio zwracam tylko uwage na zachowanie tonalne aparatu w glebokich cieniach, bo to jest cos co dla kogos takiego jak ja, nie bawiacego sie w HDR-y i inne tego typu pseudo-rozwiazania, ma znaczenie. wrazenia z D200 po obejrzanych w sieci przykladach JPEG-ow mam dosc przecietne. pod tym wzgledem 5D, do ktorego fanatycy usiluja D200 przyrownywac, jest daleko z przodu.Zamieszczone przez sven
chcialbym dla porownania zobaczyc co mozna zrobic z NEF-ow. tak wziac ten aparat na jakies wczesnoporanne focenie, skatowac go wchodzacym sloncem i potezna rozpietoscia tonalna, i zobaczyc co potrafi wyprodukowac. bo piksele pikselami, ale to mnie osobiscie duzo bardziej interesuje w cyfrze
jesli chodzi o D200 to duzo wieksze znaczenie ma dla mnie potencjalnie to co ten korpus ma do zaoferowania pod wzgledem galkologii i rozwiazan ergonomicznych. bo pod tym wzgledem jest duzym krokiem naprzod i przykladem, ze mozna zrobic aparat dla czlowieka. bardzo chcialbym, zeby Canon tez ruszyl tylek w tym kierunku. nie bede powtarzal zwyczajowej litanii zaczynajacej sie od MLU
a przekonac mnie do Nikona byloby Ci trudnopoczawszy od tego, ze ja sie przywiazuje do korpusow jak pies do czlowieka, i nawet tych kilkuset zlotych na zmiane 10D na 20D mi sie nie chce wydac. a skonczywszy na tym, ze przy zmianie systemu doszlaby zabawa w wymiane szkielek, co kopneloby mnie po kieszeni - na co nie mam bynajmniej ochoty
![]()
5d to inna bajka i inna liga (rowniez finansowa). co do zalet body; jestesmy zgodni; ergonomia d200 jest znacznie blize profesjonalnych body, niz takiego d5, ktory pod tym wzgledem jest blizej 20d.
jeszcze nie powstal i pewnie nigdy nie powstanie system idealny, dlatego uzywam obu![]()
sven: nie ma co o dupe rozbijac. Raczej bym sie skupil na efektach. Zakladajac ze nikony sa zlosliwie testowane na slbych szklach to naprawde trudno do czegos dojsc. ja oprocz slownie klku zdjec nie widzialem na sieci nic porzadnego zrobionego tym aparatem , a juz skor twierdzisz ze iso 800 jest do przyjecia to sorry.... nie zoruzmiamy sie.
Dla mnie nawet 400 jest nie do przyjecia, ale to kwestia percepcji i gustow wiec dobrze ze kazdy ma inne zdanie.
Pokaz mi twoje zdjecia z D200 z pleneru ajkiegos zJPG jakiegos.... podeprzyj swoja opinie. Tylko nie dawaj w pelnym sloncu pokaz co dzieejze sie z tym iso800 w cieniach![]()
iczek, dla Ciebie podepne nawet 200/2 vr
jutro pracuje, ale moze uda sie w nowy rok
swoja droga iczek, myslalem, ze jestes odporny na "testy" i "sample" z netu. albo pozycz to body od kogos na 1 dzien, albo poczekaj az ktos rozsadny to przetestuje
tylko nie zdjecia muru/cegieł...pls.
iczek; tylko skad ja ci cien wezme jak wszedzie bialo![]()