Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 49

Wątek: Film do zdjęć nocnych

  1. #11
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Jednak jak widać z cyfry efekty są o niebo (a nawet dwa) lepsze.
    porównujesz efekty z cyfry do moich przykładów? jeśli tak, to wyciągasz błędne wnioski, ponieważ te klatki są lekko niedoświetlone, a sam film jest spierniczony przez lab.

    bronica ec-tl, zenzanon MC 2,8/50, kodak ektar 100

    czy tu też powiesz, że cyfra jest lepsza od filmu?

    a jak wpływa dokładnie filtr 80A pokazuje ta para zdjęć:
    Yashica Electro 35 GSN, Kodak Profoto 100

    Yashica Electro 35 GSN, Kodak Profoto 100, Tiffen 80A.

    wybaczcie jakość, to jakiś stary poglądowy skan na szybko, a lepszego nie miałem czasu zrobić, ani ochoty, bo to jakiś testowy film był.

    pozdrawiam!
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rbit9n Zobacz posta
    porównujesz efekty z cyfry do moich przykładów?
    ...
    pozdrawiam!
    Porównuję efekty jakie można uzyskać z cyfry i z analoga, z uwzględnieniem łatwości realizacji z tej pierwszej.

    P.S.
    Moje przykłady które dałem są przykładami zastosowania filtra 80A właśnie i miały na celu zilustrowanie zasadności stosowania owego Mam też przykłady zdjęć nocnych z filtrem i bez, ale nie są to pstryki udane (takie testowe bardziej) więc bardzo ciężko mi je w chwili obecnej odszukać, ale postaram się je tutaj umieścić.

    Pozdrawiam.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  3. #13
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacek_73 Zobacz posta
    Porównuję efekty jakie można uzyskać z cyfry i z analoga, z uwzględnieniem łatwości realizacji z tej pierwszej.

    [----]

    Pozdrawiam.
    chyba masz na myśli szybkość z jaką poznaje się efekty naświetlania. są jednak pewne aspekty nocnej fotografii, w których łatwiej się robi na filmie. są to bardzo długie naświetlania, od pół godziny wzwyż. na przykład takie jak to:

    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  4. #14
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    35

    Domyślnie

    Pomijam markę filmu ( co kto lubi). Natomiast czułość 400ASA/27 DIN pozwoli na złagodzenie kontrastów wynikających z nocnej pory. Naturalnie w wielkim skrócie...bo statyw, spotmeter, konkretna scena, zmiana czułości filmu wynikająca z zastosowania 80A, itd...
    A.

  5. #15
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fanciemni Zobacz posta
    (...) czułość 400ASA/27 DIN pozwoli na złagodzenie kontrastów wynikających z nocnej pory. Naturalnie w wielkim skrócie... (...)
    to interesujące. czy mógłbyś rozwinąć ten skrót? bo przyznaję bez bicia, że pierwszy raz czytam takie rewelacje. co więcej! w praktyce nie zauważyłem, żeby zdjęcie na 4-setce było mniej kontrastowe niż na setce. ba! uważam, że na setkach lepiej wyglądają nocne landszafty, niż na 4-setkach.

    pozdrawiam!
    Ostatnio edytowane przez rbit9n ; 19-07-2011 o 11:01
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  6. #16
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rbit9n Zobacz posta
    to interesujące. czy mógłbyś rozwinąć ten skrót? bo przyznaję bez bicia, że pierwszy raz czytam takie rewelacje. co więcej! w praktyce nie zauważyłem, żeby zdjęcie na 4-setce było mniej kontrastowe niż na setce. ba! uważam, że na setkach lepiej wyglądają nocne landszafty, niż na 4-setkach.

    pozdrawiam!

    Żadne rewelacje....No, chyba że negatyw 400 ISO jest bardziej kontrastowy od 100 ISO, moim zdaniem nie. A to, że Tobie ( i nie tylko) lepiej wychodzą na 100 ISO to niekoniecznie sprawa wyłącznie kontrastu. Również w skrócie, bo jak wiesz z praktyki, wiele zależy od okoliczności (zachmurzenia, sceny, konkretnej godziny, czy jest jakieś oświetlenie zastane, skalibrowany światłomierz, jaki obiektyw (i czy był jakiś filtr), negatyw, wywoływacz, powiększalnik, papier, itd...). Nie zrozum mnie źle, ja tylko opisuję swoje doświadczenia.
    pozdrawiam,
    A.

  7. #17
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    świetnie Cię rozumiem, ale podejrzewam, że nie odróżniłbyś neopana 100 acros od neopana 400 wywołanych w tetenalu ultrafin plus. i tak dalej, i tak dalej.

    a poza tym, założyciel wątku chyba pytał o kolor.
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  8. #18
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    35

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rbit9n Zobacz posta
    świetnie Cię rozumiem, ale podejrzewam, że nie odróżniłbyś neopana 100 acros od neopana 400 wywołanych w tetenalu ultrafin plus. i tak dalej, i tak dalej.

    a poza tym, założyciel wątku chyba pytał o kolor.
    Wiesz, poprosiłeś o rozwinięcie tematu, więc tak zrobiłem, choć specjalnie nie lubię pisać.

    Masz rację nie odróżniłbym wywołań neopana ultrafinem (choć z lupką na ziarno, kto wie...).Fajne, miękkie negatywy i czasami na nich robię. Tetenalem wywoływałem ostatnio kilkanaście lat temu, to nie jest mój wywoływacz.
    Dobra, mniejsza o te nieistotne dla wątku szczegóły.
    pozdrawiam,
    A.

  9. #19
    Bywalec Awatar rbit9n
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Reichshof
    Posty
    223

    Domyślnie

    zastanawiam się, czy kilkanaście alt temu, używałeś akurat tego właśnie ultrafina. ultrafin plus to nieco inna wywojka, niż ultrafin. ale nie ważne, bo lupka nic by nie dała.
    Master of Disaster

    KOREX

    APARATY TRADYCYJNE

  10. #20
    Bywalec
    Dołączył
    Apr 2007
    Posty
    106

    Domyślnie

    O ile przedłużyć czas naświetlania na filmie ( zjawisko Schwarzchilda ) jeśli na cyfrze mam powiedzmy czas 4 minuty. Czy wystarczy dodać 1 minutę - jak to się ma z Waszej praktyki ??
    pozdrawiam

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •