szulertu zaczyna się drażliwy temat bo różne opinie są na temat gazu, ja powiem tylko tyle ze wychodzi to drożej niż diesel a nawet 2,5benzyną miał byś duże problemy z moim"klekotem" który ma pojemność 2,4 i jest w turbinie
Ale sumarycznie gaz wychodzi tak samo mi samochód pali 7m5l ropy na 100km przy dość znacznych osiągach-trochę modyfikacji jest głownie z zakresu turbodoładowania.
2,5 benzyna bedzie palić ok15l/100km w gazie będzie to16-17l/100
dla latwiejszego rachunku 8* 5 = 40zł - diesel
17* 2,3 = 39,1zł -gaz + okresowy przegląd i regulacja gazu - 100zł/rok na przegladzie rejestracyjnym +50zł + odpowiedni olej do aut zasilanych gazem zmieniany tak czesto jak w dieslu - 10tys km+ filtr gazu.
W dieslu oczywiście większe koszty serwisowe w wypadku awarii które stosunkowo rzadko wystepują.
Złota zasada mówi że im mniej jest tym mniej może się zje*** . Porównując lpg z dieslem wole diesla i jego spokojną klekoczącą pracę-choć mogę być nie obiektywny ze względu na moje upodobanie do diesla.
Jeśli nie liczyć kosztów założenia instalacji.
Dla mnie to zbyt upierdliwe co tyle robić przy lpg a oszczednosc pozorna.

Aczkolwiek patrząc teraz z perspektywy kupna samochodu zakupił bym 2litry w benzynie - wystarczająco mocne a jeszcze ekonomiczne no i raczej 6cylindrów niz4.

Czacha nie bardzo rozumiem cytujesz moje słowa dot. specyfikacji zużytego oleju roślinnego którego nie warto lać i konkluzja to benzyna w turbo???


Kolekcjoner pisałem że normalna ropa to 20% bio więc odpowiedź na twoje pytanie jest że to już zbytnie zawracanie D mieszaniem tego 50:50 bo sumarycznie i tak wyjdzie że jezdzisz na bio.
Co do tankowania zwykłej ropy tankuj ją od października do kwietnia w pozostałe miesiace mozesz jeździć bez obaw na bio.
Przy niższych temp a co za tym idzie pompa będzie miała większe opory i szybciej dojdzie do zużycia jej elementów.
Jeżdżąc na bio mozesz raz na jakiś czas zalać lepszego diesla by troszkę przeczyścił wtryskiwacze i usuną wodę z układu.
No i w październiku jak już zaczniesz lać tylko on polecam zmienić filtr paliwa bo po bioestrze jak pisałem strasznie się syfi a do przyjemnych nie należy jak będziesz potrzebował wyprzedzając wejść samochodem na wyższe obroty a tu nagle zacznie przerywać silnik - taki jest objaw zapchanego filtra paliwa