Pokaż wyniki od 1 do 10 z 85

Wątek: Nowe kalibratory X-Rite i1display pro, ColorMunki display

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jun 2004
    Posty
    474

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pmazur Zobacz posta
    Niestety trzeba się pogodzić z myślą, ze nie każdy CM jest równie dobry i słabsze egzemplarze się zdarzają. Jak się ma mniej szczęścia można właśnie taki wylosować. Howgh! ;-)
    Mnie się udało wylosować całkiem niezłą sztukę. Kupiłem CMP trzy dni temu i muszę przyznać, że to po prostu magiczne urządzenie i nie żałuję ani jednego wydanego na niego pensa.

    Mój monitor to Eizo S1921 a drukarka to Epson 1400 z CISSem plus niefirmowy papier. Przed profilowaniem wydruki wychodziły fatalne. Najgorzej było w cieniach i przy wydrukach czarnobiałych, które miały fioletową dominantę. Po oprofilowaniu monitora i drukarki z tym konkretnym papierem - wszystko zniknęło jak ręką odjął i teraz wydruki wyglądają na 99% jak to co jest na ekranie.

    Choć mam wrażenie, że wydruki są ciut ciemniejsze niż wyświetlany obraz, nawet oglądane w dziennym świetle, ale to naprawdę drobiazg w porównaniu z masakrą jaką miałem wcześniej.

    Chciałbym tu jeszcze podziękować forumowiczowi Tom01, który polecił mi zakup tego urządzenia. Dziękuję i polecam!

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2011
    Miasto
    Tychy
    Wiek
    53
    Posty
    16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Teo Zobacz posta
    Choć mam wrażenie, że wydruki są ciut ciemniejsze niż wyświetlany obraz, nawet oglądane w dziennym świetle, ale to naprawdę drobiazg w porównaniu z masakrą jaką miałem wcześniej.
    A może kalibrowałeś monitor na krzywą tonalną o gammie 2.2 czy na sRGB a zdjęcia przygotowywałeś wieczorem, przy lampce nocnej :wink
    Te parametry są odpowiednie do pracy przy dość jasnym oświetleniu otoczenia (np. standard sRGB zakłada 200lux).
    Jeżeli mam rację i pracujesz raczej w półmroku a do kalibracji monitora używasz DispcalGUI i Argylla możesz spróbować skalibrować monitor na sRGB z uwzględnieniem zmierzonego poziomu oświetlenia (Ambient light level), wtedy Argyll dokonuje odpowiedniej korekty krzywej tonalnej. Po takiej kalibracji, z kolei zdjęcia przygotowane w dzień będą za jasne, ale żeby było dobrze i tak i tak zrobić się nie da :wink:

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •