Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Przestrzeń barwowa w Waszych lustrzankach

  1. #1

    Domyślnie Przestrzeń barwowa w Waszych lustrzankach

    Jak macie ustawioną przestrzeń barwową? sRGB, Adobe RGB, może inna (jeśli jest dostępna)? I dlaczego tak a nie inaczej? Coś konkretnego robicie z przestrzenią barwową w obróbce / zleceniach wykonania odbitek? (implementacja profilu labu, etc).

    Z góry przepraszam jeśli nie trafiłem z grupą

  2. #2
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    834

    Domyślnie

    Robiąc w RAW nie ma to znaczenia.

  3. #3
    Dopiero zaczyna Awatar ajma
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    Cieszyn
    Posty
    47

    Domyślnie

    Ja mam ustawioną adobeRGB - a potem w obróbce konwertuje do konkretnej przestrzeni barwnej.

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Nov 2010
    Miasto
    Wwa
    Wiek
    43
    Posty
    365

    Domyślnie

    zgadza się nie ma to raczej znaczenia przy RAW. AdobeRGB zawiera w sobie (prawie sRGB) więc lepiej z jednej strony używać Adobe, z drugiej strony zwykły monitor a tym bardziej papier foto tego nie pokaże.
    Jak się mylę to poprawcie.
    Z T-shirt'ów to noszę XL, ale ze szkieł to i L wejdzie

  5. #5

    Domyślnie

    Nawet jeżeli drukarnia/Lab Ci nie przekaże całej przestrzeni(a nie przekaże, dlatego są proofy w PS, żeby podejrzeć co obetnie i czy w ogóle w danym pliku i dostosować plik), to po prostu pracując na więcej przestrzeni mniej tracimy i lepsze efekty uzyskujemy w obróbce, więc warto pracować na czym większym i ewentualnie na końcu obciąć.
    google - Dawid Miarka / profil > odwiedź stronę domową :P.

  6. #6
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanghoy Zobacz posta
    Nawet jeżeli drukarnia/Lab Ci nie przekaże całej przestrzeni(a nie przekaże, dlatego są proofy w PS, żeby podejrzeć co obetnie i czy w ogóle w danym pliku i dostosować plik), to po prostu pracując na więcej przestrzeni mniej tracimy i lepsze efekty uzyskujemy w obróbce, więc warto pracować na czym większym i ewentualnie na końcu obciąć.
    Jak weźmiemy za dużą przestrzeń i będziemy pracować w rozdzielczości 8-bit/kanał to istnieje szansa, że jednak coś utracimy podczas edycji - co może skończyć się np. posteryzacją gładkich przejść tonalnych.

  7. #7
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2006
    Wiek
    71
    Posty
    242

    Domyślnie

    Tylko sRGB, wyjątkowo dla wydawnictw (o ile sobie zażyczą) Adobe RGB. Inaczej kolory przy oglądaniu będą wyglądać niepoprawnie. Konwersja z Adbe RGB do sRGB aby widzieć na ekranie poprawnie kolory to dodatkowa i zbędna czynność. Teoretyczna wyższość Adobe RGB nie ma praktycznego znaczenia.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rychu Zobacz posta
    Tylko sRGB, wyjątkowo dla wydawnictw (o ile sobie zażyczą) Adobe RGB. Inaczej kolory przy oglądaniu będą wyglądać niepoprawnie. Konwersja z Adbe RGB do sRGB aby widzieć na ekranie poprawnie kolory to dodatkowa i zbędna czynność. Teoretyczna wyższość Adobe RGB nie ma praktycznego znaczenia.
    Spróbuj kiedyś coś wydrukować na sensownej drukarce foto :-) Moim zdaniem do zdjęć najlepsza jest przestrzeń Adobe RGB, używana jednak z głową. Ja sam wywołuję, edytuję i archiwizuję swoje prace w Adobe RGB, ale jak wystawiam do sieci lub wysyłam klientom indywidualnym, nie koniecznie orientującym się w tematyce zarządzania kolorem, to pamiętam o skonwertowaniu do sRGB. W Lightroomie wystarczy do tego zaznaczyć jedną opcję.

  9. #9

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    Jak weźmiemy za dużą przestrzeń i będziemy pracować w rozdzielczości 8-bit/kanał to istnieje szansa, że jednak coś utracimy podczas edycji - co może skończyć się np. posteryzacją gładkich przejść tonalnych.


    Słuszna uwaga, nie wziąłem tego pod uwagę, bo zazwyczaj i tak jak nie trzeba dla jakiejś operacji schodzić do 8 bitów to jadę na 16 do czasu eksportu do JPG.
    google - Dawid Miarka / profil > odwiedź stronę domową :P.

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2005
    Posty
    1 905

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kanghoy Zobacz posta
    Słuszna uwaga, nie wziąłem tego pod uwagę, bo zazwyczaj i tak jak nie trzeba dla jakiejś operacji schodzić do 8 bitów to jadę na 16 do czasu eksportu do JPG.
    Jak zapisuje się po drodze 16-bitowe TIFF-y, to nawet Pro Photo nie stanowi przeszkody, chociaż moim zdaniem to i tak jest już overkill dla zdecydowanej większości zastosowań. Gorzej jak chce się archiwizować prace i oszczędzić miejsce na redukcji z 16 do 8 bitów. Wtedy za duża przestrzeń może paradoksalnie pogorszyć jakość obrazu.

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •