Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 109

Wątek: 16-35 f/2.8L II vs 24L f/1.4 II

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał Awatar Nippy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    89

    Domyślnie 16-35 f/2.8L II vs 24L f/1.4 II

    Stoję przed dylematem kupna któregoś z w/w obiektywów głównie do reporterki we wnętrzach (śluby, konferencje, bankiety itp.). Pracuję głównie na f=2.8 i f=4. Zdaję sobie sprawę, że na tych przysłonach stałka będzie lepsza lecz brakuje mi uniwersalności, jaką daje zoom. Pytanie do posiadaczy tych obiektywów, czy 16-35 da mi dość dobrą jakość na f=4, np. fotografując 4 osobową grupę ludzi wypełniającą kadr w całości. Jeśli ktoś posiada jakieś przykładowe foty z 16-35 na f=4, to proszę o jakieś linki do nich.

  2. #2
    Bywalec Awatar KrzysiekT
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków
    Posty
    141

    Domyślnie

    http://krzysztoftarnawski.pl/wp-cont.../wesele-36.jpg f/4, 29mm, Pan po lewej jakby trochę rozciągnięty, ale kadr chyba spełnia twoje założenia.

    Ja bym brał 16-35, skoro robisz również konferencje, bankiety itd... Jak do ślubu to miałbym ciężki dylemat ale między 16-35II i 35L.

    IMHO 16-35 II jest naprawdę dobrym szkłem, mi na 2.8 ostrości nie brakuje. Na 5,6 jest już ponad moje potrzeby.
    Pozdrawiam, Krzysztof

  3. #3
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Używam obu. 24 jest genialne. 16-35 bardzo dobre i zupełnie przyzwoite na f/2.8 a na f/4 ostre.

  4. #4
    Coś już napisał Awatar Nippy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    89

    Domyślnie

    Dzięki Panowie. Już pier....ca dostaję i nie wiem co wybrać. Mam obecnie pożyczoną 24mm i na jakość nie mogę narzekać, ale... w ostatnim czasie robiłem i ślub, i konferencję i zabrakło mi tej uniwersalności - czasami wchodziłem ludziom na głowy żeby się przybliżyć, bądź brakowało mi "odejścia". Oczywiście foty zrobiłem, ale czy trzeba tak się gimnastykować? I wtedy zadałem sobie pytanie, czy 16-35 nie dałoby rady?
    Ostatnio edytowane przez Nippy ; 08-06-2011 o 23:39

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nippy Zobacz posta
    Dzięki Panowie. Już pier....ca dostaję i nie wiem co wybrać. Mam obecnie pożyczoną 24mm i na jakość nie mogę narzekać, ale... w ostatnim czasie robiłem i ślub, i konferencję i zabrakło mi tej uniwersalności - czasami wchodziłem ludziom na głowy żeby się przybliżyć, bądź brakowało mi "odejścia". Oczywiście foty zrobiłem, ale czy trzeba tak się gimnastykować? I wtedy zadałem sobie pytanie, czy 16-35 nie dałoby rady?
    Sam sobie odpowiedziales

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar koraf
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Legnica
    Posty
    1 748

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nippy Zobacz posta
    Dzięki Panowie. Już pier....ca dostaję i nie wiem co wybrać. Mam obecnie pożyczoną 24mm i na jakość nie mogę narzekać, ale... w ostatnim czasie robiłem i ślub, i konferencję i zabrakło mi tej uniwersalności - czasami wchodziłem ludziom na głowy żeby się przybliżyć, bądź brakowało mi "odejścia". Oczywiście foty zrobiłem, ale czy trzeba tak się gimnastykować? I wtedy zadałem sobie pytanie, czy 16-35 nie dałoby rady?
    Z tej wypowiedzi jasno wynika, ze potrzebujesz przede wszystkim uniwersalności i przyzwoitej jakości co spoko daje 16-35II, 24II jest wprawdzie lepsze optycznie ale przy reporterce i ślubach trzeba miec nożny AF co słusznie zauważyłeś, i czasem niestety ten AF nie trafia (z 5d, 5dII).

  7. #7
    Coś już napisał Awatar Nippy
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    89

    Domyślnie

    Mimo wszystko zależy mi na opinii praktyków posiadających te obiektywy. 16-35 jeszcze nie fociłem i nie wiem, jak sprawuje się w praktyce.
    Ostatnio edytowane przez Nippy ; 09-06-2011 o 00:28

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Parteq
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    48
    Posty
    1 159

    Domyślnie

    Mnie osobiscie czesto brakowalo swiatla w 16-35. Mam stare piatki i brak iso 6400.
    Zalezy tez jak pracujesz. Ja 16-35 sprzedalem dla 35l. mam tez 24l w pierwszej wersji, ale tam najczesciej pracuje w okolicach 2.2. Przy lampie wygodniej pewnie bedzie Ci z zoomem, skoro juz sie nie sprawdzila stalka. W praktyce 16-35 to bardzo dobre szklo. Z ktorym bedzie Ci wygodniej - tylko Ty wiesz.

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Robson01
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    59
    Posty
    1 574

    Domyślnie

    16-35 jak każde szkło ma plusy i minusy. Na pełnej klatce jedyne co mi przeszkadzało to rogi i to tylko w zakresie 16-20 i na 2,8. Od kiedy używam go do aps-h problem zniknął. Jak dla mnie jest to w chwili obecnej podstawowe szkło (najczęściej zapięte do puszki). Niestety nie używałem nigdy 24L więc nie będę bawił się w porównania.
    Canon
    Nie kłóć się z idiotami - ściągną cię na swój poziom i pokonają doświadczeniem...

  10. #10
    Uzależniony Awatar Pawel_G
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    40
    Posty
    527

    Domyślnie

    Mam 16-35 mk2 i używam ze starymi piątkami. Jest super ale jak koledzy pisali trzeba uważać na rogi na szerokim końcu. Do reporterki jest świetne. Podpinałem go do 1D mk4 kolegi i tak jest to szkło praktycznie bez wad - większość dystorsji obcina. Czy kupiłbym teraz 24L do kompletu? Mając tak szerokie szkło raczej skłaniam się do 35L.

Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •