Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Wątek: W raw+jpg, lepszy jpg od raw?!

  1. #21

    Dołączył
    May 2011
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    7

    Domyślnie

    No trochę nadzieja była bo teraz wychodzi (popraw mnie jeśli gadam głupoty ) ze robiąc serie zdjęć każde z osobna będę musiał poprawiać bo chyba głupim wyjściem będzie poprawiać fotki te co tego wymagają a resztę brać surówkę.

    Bo przechodzenie na niedziałający moduł Raw image task możne trochę utrudnić prace mam wersje 5.6 ale RIT odmawia współpracy mimo przeinstalowania. Nie podejrzewam wady oprogramowania bardziej zawalonego systemu ale aktualnie nie mam możliwości przeinstalować go.

    Czyli mając coś lepszego od 350D problemu by nie było? i surówka była by taka sama jak wywołany raw? No i jedynym lekarstwem na prace bez stresową z rawem w tym przypadku jest wywoływanie ich w RIT?

    PS.
    Da się w DPP grupowo zdjęcia wywołać jak w acr?

  2. #22
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jack_ Zobacz posta
    No trochę nadzieja była bo teraz wychodzi (popraw mnie jeśli gadam głupoty ) ze robiąc serie zdjęć każde z osobna będę musiał poprawiać bo chyba głupim wyjściem będzie poprawiać fotki te co tego wymagają a resztę brać surówkę.
    Prawie każdy program do przetwarzania plików surowych (w tym DPP, ACR...) umożliwia szybkie kopiowanie ustawień z jednego zdjęcia na inne (np. w serii).
    Cytat Zamieszczone przez Jack_ Zobacz posta
    Da się w DPP grupowo zdjęcia wywołać jak w acr?
    Ctrl+B
    Cytat Zamieszczone przez Jack_ Zobacz posta
    Czyli mając coś lepszego od 350D problemu by nie było?
    Może nie lepszego, ale nowszego i przy użyciu DPP - owszem, nie byłoby.
    Cytat Zamieszczone przez Jack_ Zobacz posta
    i surówka była by taka sama jak wywołany raw?
    Jeśli chodzi o jpeg z aparatu wobec wyświetlanego (domyślnie) w DPP odpowiadającego mu pliku surowego - owszem, taka sama. (Pominąwszy minimalne niedokładności DPP powodowane głównie odszumianiem.)
    Cytat Zamieszczone przez Jack_ Zobacz posta
    No i jedynym lekarstwem na prace bez stresową z rawem w tym przypadku jest wywoływanie ich w RIT?
    Słabo znam RIT, bo to i dawno i już nieprawda, ale głównie dlatego, że program macierzysty (ZoomBrowser) mocno mnie irytował, wiec czy "bezstresową"? - wątpię. Wiem natomiast, że RIT z tego słynął, iż zwykle "wypiekał" najwierniejsze puszce jpegi - wręcz identyczne wizualnie a cyfrowo - niemal (trochę inna podziałka na skali jakości kompresji JPEG) - nawet wierniej niż DPP.

    Pomoce:
    - instrukcje obsługi aparatu oraz omawianych progamów
    - http://www.learn.usa.canon.com/galle...utorials.shtml
    - http://tv.adobe.com/
    - http://www.fredmiranda.com/forum/top...r=2009#7865513
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  3. #23

    Dołączył
    May 2011
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewg Zobacz posta
    Prawie każdy program do przetwarzania plików surowych (w tym DPP, ACR...) umożliwia szybkie kopiowanie ustawień z jednego zdjęcia na inne (np. w serii).

    Ctrl+B
    Trochę źle się wyraziłem, bardziej chodziło mi o poprawienie zdjęć już po wywołaniu. Bo wywołując serie np w dpp (acr mimo większej ilości funkcji nie przekonuje mnie z tymi z kosmosu kolorami) też kolory mnie nie przekonują i do pełni szczęścia muszę skorygować zdjęcie w Ps. A taka robota przy serii zdjęć gdzie nie każda wymaga osobnego dopieszczenia (gdzie wywołanie rawa wystarczy) mija się przecież z celem.


    Dzięki za linki

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Jeśli "dopieszczenie" ma dotyczyć wyłącznie koloru i to dla całego zdjęcia, to nie ma sensu wychodzić poza dpp. Są przynajmniej 2 sposoby, żeby tam osiągnąc w kolorze wszystko czego dusza zapragnie. Albo przycisk Tune na zakładce RAW albo krzywe na zakładce RGB...

    RGB to w uproszczeniu fotograficznym, dwuwymiarowa mapa barw, gdzie w środku mamy neutrum czyli brak zafarbu a na osi pierwszego wymiaru są kolory od niebieskiego do pomarańczu (inaczej temperatura bieli "w Kelwinach" czyli równowaga między R i B w RGB) a na drugiej osi (niekoniecznie prostopadłej) - od zielonego po róż (stosunek G do RB w RGB). Stąd np. tylko dwa suwaki ustawiania WB w ACR.
    Jeśli w warunkach światła naturalnego na zdjęciu przeszkadza nam jakiś zafarb a teperatura bieli ustawiona jest optymalnie (równowaga wartości R i B w RGB) to wystarczy odszuakć to neutrum na drugiej składowej czyli wyrównać względne nasycenie składowej G w RGB (oś zieleń-róż). W DPP ten drugi wymiar regulujemy saturacją na osi 107-0-287 w oknie Tune (zakładka RAW) albo modyfikując zieloną krzywą G histogramu na zakładce RGB.
    W niczym niezakłóconym świetle naturalnym zdjecie wykonane za pomocą idealnego obiektywu nie będzie wymagało żadnych innych modyfikacji WB oprócz suwaka "temperatury w Kelwinach". Niestety większość obiektywów nie jest neutralna kolorystycznie a część z nich wprowadza zafarby na osi zieleń-róż, co zwykle powoduje przykrości przy ręcznym ustawianiu WB w DPP za pomocą "Kelwina" oraz w odbiorze nieskorygowanych pod tym względem zdjęć. (Może też poprawiać ich wygląd, zależy od sceny, intencji i gustu obserwatora.)
    - Napisałem o tym dlatego, że to właściwie wszystko co potrzebne, żeby skopiować dowolną kolorystykę dowolnego "piekarnika" w innym (oczywiście pomijając krzywą luminescencji) - zaobserwować jakie wprowadza zafarby i dokładnie je odtworzyć w innym procesie obróbki.
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  5. #25
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Kasialup, co masz do sprzedania?
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  6. #26

    Dołączył
    May 2011
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    7

    Domyślnie

    Dobra dzięki wszystkim za rady trochę już ogarniam sprawę Co prawda do poprawy idzie wywołane każde foto i przy serii z duża ilością fotek możne to być kłopotliwe. Ale uzmysłowiłem sobie to co pisał ewg RAW to dopiero materiał z którego zyskujemy produkt. Czyli idąc dalej tym krokiem obrabiać trzeba każdego rawa :P Problem trochę mam z kolorystyka skóry zawsze wychodzi dość trupio. No i jazda zaczyna się jeśli zdjęcie jest dość ciemne/niedoświetlone wtedy szum w cieniach jest masakra.

    Trochę się jeszcze bawiłem z acr zmieniając przestrzeń do jakiej wywołam rawa.
    Wyczytałem ze najlepiej 16 bitów i prophoto i dopiero potem konwersja do profilu labu (jeśli chce je na papierze) + jeśli potrzeba to jakieś korekty szumu/wyostrzenia. Tylko że mój monitor nie toleruje takiej przestrzeni barwnej i w efekcie mam mocno wyprane kolory, jak w takim razie mam wprowadzić jakieś korekty tym bardziej barwne (jeśli chce zrobić hdr np)?

  7. #27
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 286

    Domyślnie

    A tak w w ogóle to chce Ci się bawić w to wszystko, nie wiem co prawda do czego potrzebujesz tej całej obrobki, ale ja, jako amator i hgobbysta, generalnie robię fotki w raw+jpg i w większości przypadków jpg zostają (oczywiście po selekcji i ewentualnie kadrowaniu), a raw-ami bawię się już tylko wybranymi, tymi które akurat mi się podobają pod jakimś względem, jakbym miał np. ze spaceru z dzieckiem, albo z jakieś wycieczki, obrobić całą kartę to bym chyba zwariował...

  8. #28
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    33

    Domyślnie

    Wywołuje rawy w canonowskim DPP, ale nie jestem zadowolony za bardzo z efektów.
    Dla porownania kolega wywołał mojego rawa w innym programie (LR) i roznica jest spora.
    Potrafi ktos powiedziec gdzie robię bład? bo nie wierze ze wykorzystuje w 100% mozliwosci DPP.

    Crop 100%.
    Parametry w exif'ie





    https://www.facebook.com/fotokopacz

  9. #29
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Ten drugi crop to DPP, jak mniemam?
    Zacznij od "Luminance noise reduction" na 0, "Chrominance noise reduction" doświadczalnie, w zależności od czułości (dla iso 400 spokojnie wystarcza 3-4).
    Drugi stopień wtajemniczenia to zmiana domyślnego wyostrzania na "Unsharp mask", niestety nie ma uniwersalnego ustawienia suwaków, musisz poeksperymentować.
    Nie mniej ogólna zasada jest taka - nie przesadzać z wyostrzaniem, bo tylko wzmacniasz szum.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  10. #30
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    33

    Domyślnie

    Tak drugi crop to DPP.
    Porownywalem "Sharpness" z "Unsharp mask" i generalnie "sharpness" wypada lepiej.
    https://www.facebook.com/fotokopacz

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •