dobry tylko bez Rynox DCR-250
dobry tylko bez Rynox DCR-250
No,najwięcej dałby mieszek makrograficzny.Starsze mieszki bez przeniesienia elektroniki .plus pierścienie dostosowujące mocowanie to niedrogi zakup.Z elektroniką droższe.W obu wypadkach plynna zmiana odwzorowania.
Np. takie cos będzie ok tak?
http://www.allegro.pl/item578130762_...d_20d_10d.html
Czy z takim czymś wygodnie iść do lasu na polowanie na mikro-zwierzyne?
Jakie uzyskam odwzorowanie z Canon 60mm macro?
Canon 5D / C50 1.8 / S17-35 2.8-4 HSM / C100-300 USM / Helios 44M-4 + Radziecki Mieszek / 430EX
No,wlasnie takie coś.Czy wygodnie??Hmm..no dobrze nic nie napiszę.
Nie dam nawet przykladów co jest wygodne.
Jest klamot,jest ciemno,wymaga statywu ,przydaje się dodatkowy suwak na statyw ,ale nic nie jest w stanie dorownać mieszkowi {za wyjatkiem b.drogiego obiektywu Canona z odwzorowaniem do pięciu.bodajże MTP 5 jak nie pomylilem nazwy}Pozdrawiam
no dobra ale jesli do mojego sprzętu (100mm macro) dokupię takowy mieszek to chyba już makro nie będzie tylko mikro,prawda?
Potrzebuję większego odwzorowania, tak żeby bobrze było widać oczy muchy,pierścienie wystarczą??
i jeszcze jedno pytanie czysto techniczne, co zrobić żeby ostrość zajmowała jak największy obszar owada, np nie tylko samą głowę a głowę i pół tułowia np.(mam nadzieję że rozumiecie o co mi chodzi)
i na co ustawiać ostrość przy fotografowaniu owadów, na łeb?
30D | Canon 10-22 | Canon 100 macro | Canon 28-135 | Helios 52 | jakis Manfrotto sie znajdzie |
majne zdjecisza
Ten mieszek sobie daruj. Po co mieszek EF, który nie przenosi elektroniki - pal licho AF (i tak przy makro nie byłoby z niego pozytku), ale przymknięcie przysłony to jest sprawa oczywista przy makro. Lepiej kupić jakiś ruski lub NRDowski mieszek, przejściówkę M42->EF i Tessara 2.8/50.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Możesz jeszcze napisać do Arkadiusza Stopy - on robił kiedyś mieszki do systemu EF z przeniesieniem elektroniki:
http://www.stopa.cso.pl/index.php?st=technika/mieszekef
Poza tym pewnie będzie w stanie odpowiedzieć także na inne Twoje pytania.
Ostatnio edytowane przez mate00sh ; 18-03-2009 o 13:08 Powód: Automerged Doublepost
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston
dzięki,
już tam napisałęm
30D | Canon 10-22 | Canon 100 macro | Canon 28-135 | Helios 52 | jakis Manfrotto sie znajdzie |
majne zdjecisza
jak beda sie sprawowaly pierscienie posrednie z tamronem 28-75 i c40d, chodzi mi glownie o skale odwzorowania, czy osiagne 1:1 i jaka bedzie najmniejsza odleglosc ostrzenia? moze sa jakies wzory zeby to wyliczyc?
Skalę 1:1 osiągniesz odsuwając obiektyw (ustawiony na nieskończoność) o jego ogniskową od aparatu. Poczytaj ten dokument Marka Wyszomirskiego:
http://galeria-zdjec.pl/ksiazki/Makrofotografia.pdf
"Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston