Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: oświetlenie LED

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    No właśnie o to mi chodzi na ile to światło jest porównywalne z np. halogenami albo HPL? Bo te led-y z którymi ja mam do czynienia dają istotnie wyłącznie teoretycznie białe światło. W kamerze wygląda ono fatalnie.
    Moje doświadczenia z LED są podobne (a mam ich kilka rodzajów). Co prawda nie używałem ich do oświetlenia w fotografii, ale do oświetlenia w kuchni. W końcu musiałem zastosować na większości z nich filtry korekcyjne na te "źródła światła", żeby żona nie wyrzuciła mnie razem z tymi całymi ledami z domu. .

  2. #12
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    56
    Posty
    2 458

    Domyślnie

    Mam chińską lampkę LED coś w stylu CN-126 ale podobno lepsza wersję o szerszym kącie świecenia i podobno nie dającą zielonej poświaty. Delikatna poświata zielona jednak jest ale nie jest to problemem kiedy LED jest jedynym źródłem światła bo można się spokojnie do światła LED wybielić. Schody zaczynają się przy doświetlaniu bo po wybieleniu do światła dominującego wszystko oświetlone LED-em wygląda jak ufoludek. Rozwiązaniem jest zastosowanie filtra w moim przypadku Half Minus Green. W sumie ten filtr umieszczę chyba na stałe choć tracę według informacji producenta 2/3 przysłony ale zielona poświata znika. Do doświetlania przy świetle żarowym należałoby teoretycznie zastosować Half Minus Green i dodatkowo CTO co w zależności od gęstości CTO da stratę całkowitą 1-1 1/3 przysłony.

  3. #13
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemek_PC Zobacz posta
    ...Schody zaczynają się przy doświetlaniu bo po wybieleniu do światła dominującego wszystko oświetlone LED-em wygląda jak ufoludek. Rozwiązaniem jest zastosowanie filtra w moim przypadku Half Minus Green. W sumie ten filtr umieszczę chyba na stałe choć tracę według informacji producenta 2/3 przysłony ale zielona poświata znika. Do doświetlania przy świetle żarowym należałoby teoretycznie zastosować Half Minus Green i dodatkowo CTO co w zależności od gęstości CTO da stratę całkowitą 1-1 1/3 przysłony.
    Spróbuj Lee 154 Pale Rose - ma znacznie mniejsze straty (w ramach rekomendacji - żona w kuchni zaakceptowała takie światło ). Niestety sporo zależy też od widma diód i w sumie trzeba dobierać indywidualnie. Z kuchennymi diodami najlepsze efekty dawał inny filtr, ale był tylko "w szkle" więc sobie darowałem. Stosowanie większości LED do doświetlania w fotografii, to moim zdaniem spore wyzwanie.

  4. #14
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Cieszyn / Turyn
    Posty
    116

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strideer Zobacz posta
    (...) szczególnie interesujące jest porównanie współczynnika CRI, określającego jakość oddawania barw przez źródło. Dla światła dziennego jest to prawie 100 (czyli prawie maksymalna możliwa wartość). Dla LED-ów jest odrobinę poniżej 70, czyli nawet gorzej od świetlówek kompaktowych klasy domowej. Jak lampy czy panele LED-owe dają podobne rezultaty, to ich użyteczność do fotografowania jest mocno dyskusyjna - o ile czynnikiem ma być jako takie odwzorowanie kolorów na zdjęciach.
    To prawda, że jeśli chodzi o zawartość widma to zwykłe lampy LED dają tragiczne wyniki, gorsze od CFL. IMO kompletnie nie nadają się jako źródło światła w fotografii (profesjonalnej). Nie jest to bariera technologiczna nie do przeskoczenia, ale na ten moment jestem prawie pewien, że nie ma możliwości kupna zoptymalizowanych lamp ot tak sobie w sklepie w handlu detalicznym. Pracowałem przez krótki czas dla firmy produkującej takie wyroby high-end, jednak dostępność była ograniczona do klientów korporacyjnych, muzeów itp instytucji. Większość produktów w sklepach to zabawki, które po prostu świecą (owszem mocno, ale wysokiego i prawdziwego CRI ciężko po nich oczekiwać).
    Pozdrawiam

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Tezet-gdynia
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    1 283

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Nol Zobacz posta
    Większość produktów w sklepach to zabawki, które po prostu świecą (owszem mocno, ale wysokiego i prawdziwego CRI ciężko po nich oczekiwać).
    A jakie CREE polecisz w takim razie ? Bo prawde mowiac, nie jest ciezko dostac jakiekolwiek. I to w wersjach:

    biały zimny: 5000 - 8300K
    biały neutralny: 3700 - 5000K
    Outdoor: 2600-5300
    biały ciepły: 2600 - 3700K

    Ceny tez nie sa wygorowane, biorac pod uwage ile swiatla daja w dobrej konfiguracji, i na dobrym radiatorze

  6. #16
    Początki nałogu Awatar Maggot
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Bialystok
    Wiek
    44
    Posty
    286

    Domyślnie

    Cree a cri to 2 rozne sprawy i co najgorsze obie dotycza ledow

  7. #17
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Cieszyn / Turyn
    Posty
    116

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tezet-gdynia Zobacz posta
    A jakie CREE polecisz w takim razie ? Bo prawde mowiac, nie jest ciezko dostac jakiekolwiek.
    Cytat Zamieszczone przez Maggot
    Cree a cri to 2 rozne sprawy i co najgorsze obie dotycza ledow
    To nie jest kwestia samych diod. CREE niewiele Ci tu pomoże - to chodzi o zawartość widma oraz kierunkowość światła. Aby osiągnąć dobre parametry w jednej lampie często miesza się diody o różnej temperaturze barwowej, np. biały ciepły z zimnym lub w wersji kolorowej - diody czerwone, zielone i niebieskie. Dodatkowo dochodzi sprawa odpowiedniej optyki, która rozproszy to światło. Z punktu widzenia elektrycznego zapewnia się nie tylko bardzo precyzyjną regulacje prądu, ale także początkową kalibrację diod na linii produkcyjnej. Algorytmy analizują na bieżąco parametry każdej diody łącznie z temperaturą, by nie dochodziło do 'przesuwania' temperatury barwowej oraz natężenia światła.

    Niestety w domu nie upichcisz niczego, co by choć nawiązywało do rezultatów lat badań wielu inżynierów/naukowców. Z drugiej strony nie oznacza to, że nie będziesz w stanie zrobić czegoś, co będzie Ci wystarczało. Ja niestety nie mam aż tylu doświadczeń, by podać Ci odpowiednie diody. A cała zabawa zaczyna się dopiero od ich sterowania
    Przeglądnij fora amatorów budowy latarek LED (polskie i zagraniczne) - oni tam się dość mocno specjalizują w temacie diod CREE. Prawda jest taka, że bez eksperymentów się nie obejdzie, a to pochłania sporo czasu i pieniędzy.
    Ostatnio edytowane przez Nol ; 07-06-2011 o 19:12
    Pozdrawiam

  8. #18
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2008
    Wiek
    54
    Posty
    551

    Domyślnie

    Pora podbić temat.
    Czy ktoś kupił panel LED ,używa go i jest zadowolony z efektów? Może podzieli sie spostrzeżeniami?

    i pytanie dodatkowe. czy gdzieś w Warszawie jest możliwość wypożyczenia takich paneli badż innego oświetlenia bedącego w zakresie naszych dyskusji odnośnie filmowania.?
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Może któs testował ten panel? http://allegro.pl/profesjonalna-lamp...834763694.html
    Ostatnio edytowane przez Canion ; 27-09-2011 o 09:40 Powód: Automerged Doublepost

  9. #19
    Dopiero zaczyna Awatar agadam
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    18

    Domyślnie

    Przy kamerze mam LL2120 Akurat Lighting (jestem b. zadowolony)
    Przy 5D mkII mam stałki
    Aga|Damian

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •