Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Wątek: Zdjecia w ruchu a ostrość

  1. #1
    Coś już napisał Awatar pawel1178
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    63

    Domyślnie Zdjecia w ruchu a ostrość

    Witam od kilku dni staram sie podszkolić w zdj. w ruchu i prosiłbym o kilka wskazówek, jak uzyskać odpowiednia ostrość na fotografiach.
    Oba zdjęcia wykonane Canonem 400D z obiektywem 55-250 IS tryb TV
    Migawka ustawiona na 1/30 F4.5-F5.6


  2. #2
    Moderator Awatar Bangi
    Dołączył
    Jun 2010
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    43
    Posty
    5 294

    Domyślnie

    to zależy jaki efekt końcowy chcesz uzyskać, może coś więcej...

  3. #3
    Początki nałogu
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Nowy Sacz
    Wiek
    55
    Posty
    454

    Domyślnie

    1 Wyłącz stabilizacje.
    2 Im obiekt bliżej ciebie albo szybciej się porusza to czas krótszy
    3 Jeśli scena jest powtarzalna wyłącz AF i ustaw ostrość na miejsce w którym naciśniesz spust
    4 Używaj teleobiektywu
    5 Tego typu sposób robienia zdjęć nazywa się panoramowaniem

    Miłej zabawy i dalszego szukania w gogle

  4. #4
    Bywalec Awatar macgaw
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Piła
    Posty
    115

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotna Zobacz posta
    1 Wyłącz stabilizacje.
    nie rozumiem, czemu wylaczac IS ??
    ona chyba od tego jest zeby zdjecia nie byly poruszone przy dluzszych czasach....

    1/30 dla amatora ktory rozpoczyna przygode to chyba jednak za dlugo ... bynajmniej tak mi sie wydaje....

    ac w all servo
    przyslona to juz wg unzania,

    jesli chodzi o czasy to juz twoja decyzja... widac ze przy 1/30 nic jednak nie wychodzi - moze 1/60; 1/80
    6D, Sigma 24 mm f/1.4 Art, Canon 100 mm f/2.8 IS USML, Canon 70-200 f/2.8 IS II

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Gdynia
    Posty
    33

    Domyślnie

    W takich sytuacjach pomże użycie monopada. Przy 1/30 trudno otzymać w łapach żeby nie wyszło poruszone, tym bardziej wykonując ruch po wycinku okręgu.

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Nowy Sacz
    Wiek
    55
    Posty
    454

    Domyślnie

    Stabilizacja redukuje drgania naszych rąk - przy ruchu ciągłym stabilizacja wprowadza soczewkę w drgania które i tak nie są współmierne do ruchu aparatu a co za tym idzie zamiast stabilizować wprowadzają jeszcze bardziej cały system w drgania powodujące nieostrość. Gdy masz wyłączoną stabilizacje soczewki zostają nieruchome. Jeśli ruch jest śledzący poziomy jesteś w stanie zrobić ostre zdjęcie. Czasy mogą być nawet rzędu 125-500
    (na początek) wszystko zależy od szybkości ruchu śledzącego - im szybciej śledzicie (szybciej porusza się obiekt śledzony) tym krótszy czas. Im wolniej porusza się obiekt tym lepiej być bliżej i mieć szerszy kąt.
    To tak z moich doświadczeń

  7. #7
    Bywalec Awatar sfw
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Mińsk Maz.
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotna Zobacz posta
    1 Wyłącz stabilizacje.
    2 Im obiekt bliżej ciebie albo szybciej się porusza to czas krótszy
    3 Jeśli scena jest powtarzalna wyłącz AF i ustaw ostrość na miejsce w którym naciśniesz spust
    4 Używaj teleobiektywu
    5 Tego typu sposób robienia zdjęć nazywa się panoramowaniem

    Miłej zabawy i dalszego szukania w gogle
    1. Stabilizacji niech raczej nie wyłącza, tylko przeczyta jak jej używać.
    2. ??? krótszy czas? Z opisu wynika, że chce osiągać długie czasy (może chodzi o rozmyte tło?)
    3. W panoramowaniu prostopadłym może i tak, ale przy małych odległościach zbyt dużo będzie nie trafionych (AF), ja bym raczej na Servo przełączył (zresztą tak właśnie robię)
    4. Jak najbardzie true.
    5. Jak pkt. 4.

    Tutaj http://canon-board.info/showthread.php?t=54512 trochę moich panoramowań gdzie znajdziesz również kilka hintów.

    pzdr

  8. #8
    Początki nałogu
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Nowy Sacz
    Wiek
    55
    Posty
    454

    Domyślnie

    Krótszy/ dłuższy czas to pojęcie względne tak jak pisałem zależy od wielu czynników
    - długość obiektywu(ogniskowej)
    - szybkość poruszania się obiektu/śledzenia obiektu
    - odległości od obiektu

    Na początek radził bym szerszy obiektyw np 50-80mm ( na pełnej klatce) i krótsze czasy rzędu 1/60 - 1/250 i szybko poruszający się obiekt po długim łuku, odległość dostosuj do obiektywu ale raczej taka byś miał szerszy kadr i mógł kadrować w komputerze.
    Rozmycie uzyskasz przez śledzenie - szybkie śledzenie rozmyje tło, a krótki czas zatrzyma obiekt
    Z czasem jak nauczysz się śledzić zmień obiektyw na dłuższy


    Miłej zabawy

  9. #9

    Domyślnie

    pawel1178 było już parę razy poszukaj ......
    pare sloikow i jedno body ......... ostatnio uzywane 9 lat temu czas nanowo zaczac przygode ....

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •