Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 78

Wątek: canon 5d mark II+obiektyw z cropa...

  1. #31
    Początki nałogu Awatar OrzelPiotr
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    St-ce
    Wiek
    45
    Posty
    350
    7D+BGE7, 10-22, 24-105L, 100L, 70-200L II, TCx2III, 580II.

  2. #32
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    oznacza to to, ze po zapieciu do body z aps-c obiektywu ef-s 10-22 i ustawieniu ogniskowej na 17mm obraz bedzie o wiele bardziej ostry (czy tam jak kto woli lepszy) niz po podpieciu do tego samego body 17-40L i ustawieniu ogniskowej na 17mm :]
    IMHO to nie jest takie oczywiste jak piszesz i uważam że wcale tak nie jest .
    Skąd taki pomysł ???
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  3. #33
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    IMHO to nie jest takie oczywiste jak piszesz i uważam że wcale tak nie jest .
    Skąd taki pomysł ???
    Na tym polega optymalizacja pod mniejsza klatkę - mała klatka stawia większe wymagania optyce, ale w stopce masz oba to możesz podpiąc pod 5D i łatwo sprawdzić .
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  4. #34
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaś Zobacz posta
    Na tym polega optymalizacja pod mniejsza klatkę - mała klatka stawia większe wymagania optyce, ale w stopce masz oba to możesz podpiąc pod 5D i łatwo sprawdzić .
    Moja opinia to nie zasłyszane przypuszczenia jak wiekszość tutaj, tylko fakty sprawdzone z natury
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  5. #35
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    Moja opinia to nie zasłyszane przypuszczenia jak wiekszość tutaj, tylko fakty sprawdzone z natury
    a to może obiektyw który porównujesz nie jest optymalizowany do cropa, zasłyszane przypuszcenia twierdzą wyraźnie mniejszak klatka wyższe wymaganie wobec obiektywu więc jak jest optymalizowany a nie staruch z ery przedcyfrowej to powinien mieć większą rozdzielczość ot fizyka (ale wiadomo że w optyce użytkowej oprócz fizyki ekonomia odgrywa pokaźną rolę i niekoniecznie musi się z fizyką zgadzać).
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  6. #36
    Pełne uzależnienie Awatar Mad_Mac
    Dołączył
    Jan 2009
    Miasto
    UK
    Posty
    1 458

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maczetka Zobacz posta
    Tez sie nad tym kiedys zastanawialem, bo standardowe szkla z APSC staja sie szerokim katem w duzo nizszej cenie na FF. Ale ciezkie winietowanie + optymalizacja optyki pod mniejsza matryce chyba przekresla ten pomysl...
    Jesu kto ci takich ******* na opowiadal.
    Szklo nie zmienia swoich wlasciwosci i da ci ten sam kat po wykadrowaniu czarnych ramek.
    Optyka nie jest pod nic zoptymalizowana i da taka sama ostroc na cropie jak i ff po wycieciu.
    Jak się nie znasz to nie pisz głupot bo jeszcze ktoś w to uwierzy.

    5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
    Google: Precious-moment photography UK

  7. #37
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    2 601

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mad_Mac Zobacz posta
    Jesu kto ci takich ******* na opowiadal.
    Szklo nie zmienia swoich wlasciwosci i da ci ten sam kat po wykadrowaniu czarnych ramek.
    Optyka nie jest pod nic zoptymalizowana i da taka sama ostroc na cropie jak i ff po wycieciu.
    Jak się nie znasz to nie pisz głupot bo jeszcze ktoś w to uwierzy.
    trochę uściślić trzeba bo namieszane trochę jest - szkło czyli obiektyw nie zmienia swoich właściwości czyli obiektyw 10mm pozostanie obiektywem 10mm bez znaczenia czy jest efem czy efsem czy jest podpięty do pełnej czy niepełnej klatki, jeśli jest 10mm efesem ale jego pole obrazowe kryje pełną klatkę to po podpięciu do pełnej klatki będziesz miał obiektyw 10mm podpięty do pełnej klatki i taki obiektyw da inny kąt na pełnej klatce niż daje na cropie - niestety zwykle wytwórcy obiektywów nie są tak wspaniałomyślni i cropowe obiektywy zwykle nie kryją pełnej klatki (to też jest optymalizacja np. rozmiarów i wagi) i nie jest tak bajkowo - ale to w ząden sposób nie zmienia faktu że 10mm obiektyw pozostanie 10mm obiektywem bez względu na to do czego go podepniesz.

    co do drugiego zdania to obawiam się że jednak wytwórcy liczą rozdzielczość produkowanej optyki (i robią to od dośc dawna) i to się nazywa optymalizacja - obiektywy do pełnej klatki mogą mieć mniejszą rozdzielczość niż dla cropa a dla średniego formatu jeszcze mniejszą.
    Jestem szumofobem
    S50/1.4A. Mam ostrego kundla.
    Używam Lee: BS, LS, Lee Landscape Polarizer 105mm, .6, .9 soft i hard, holder 2 sloty + pierścień

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tormentor Zobacz posta
    Wymień mi zatem te szkła cropowe, których FFowe odpowiedniki jakościowe są droższe.
    Proszę bardzo, ze stajni canona:
    10-22 vs 17-40 - no, tu ceny są może porównywalne
    17-55 vs 24-70
    17-85 vs 24-105
    55-250 vs 70-300

    Pytanie jak w temacie powinno się zadawać przed zakupem FF a nie po, jak już brakuje kasy na szkło. Ja bym mimo wszystko wolał robić zdjęcia tańszym cropem i lepszym obiektywem niż FF-em z byle czym, nawet biorąc pod uwagę wszystkie "za" pełnej klatki, ale to moje zdanie . Jak już wielu na tym forum zauważyło, lepiej mieć lepsze szkło i gorszą puszkę niż na odwrót. Później przy zmianie body lepiej się miło zaskoczyć.
    Taki wybór autora wątku, można tłumaczyć jedynie tym, że okazyjnie udało mu się nabyć FF, reszta argumentów do mnie nie przemawia.
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  9. #39
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    74

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mad_Mac Zobacz posta
    Jesu kto ci takich ******* na opowiadal.[...]
    Optyka nie jest pod nic zoptymalizowana i da taka sama ostroc na cropie jak i ff po wycieciu.
    Jak się nie znasz to nie pisz głupot bo jeszcze ktoś w to uwierzy.
    po co sie tak ekscytowac? nie lepiej zaczac czytac wolniej i ze zrozumieniem?

    zoptymalizowany znaczy dostosowany. w tym wypadku zaprojektowany pod mniejsza matryce a nie wieksza - ze wszystkimi konsekwencjami, o ktorych pisal jaś, rowniez negatywnymi. w tym z mniejszym obszarem obrazowania - takim zeby wystarczylo na apsc a nie na wiecej. tak nawiasem mowiac nigdzie nie napisalem ze szklo robione pod gesciejsza matryce jest ostrzejsze...

    Cytat Zamieszczone przez Mad_Mac Zobacz posta
    Szklo nie zmienia swoich wlasciwosci i da ci ten sam kat po wykadrowaniu czarnych ramek.
    a po "troszke wiekszym" wykadrowaniu to jestem w stanie uzyskac z 10-22 katy jak przy 100-400. i nawet nie potrzebuje do tego ff.
    Ostatnio edytowane przez maczetka ; 18-05-2011 o 00:26

  10. #40
    Bywalec Awatar tormentor
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    218

    Domyślnie

    Tak propos tematu:
    Sam póki co cropuję obrazek z fisha Samyanga 8/3.5 na FF. Rozważam "ogolenie" lub zamianę na Zenitara, ale jednak fajne jest to, że na 8 mm łatwo uzyskać wszystko mieszczące się w GO - ustawić raz manualnie i mieć z głowy. Po wycięciu wychodzi mi obraz koło 10,2 MPix czyli podobnie jakbym zapiął na 40D, a da się z niego wyciągnąć więcej.

    Tak sobie przymniałem - dziwne, że firma Nikon nie uznaje za "niegodne" podpinanie obiektywów DX do lustrzanek FX. Ba! Dają nawet funkcję cropowania już na etapie aparatu po wykryciu DXowego szkła i wszyscy są happy.

    i kontynuując OT:
    Cytat Zamieszczone przez Matsil Zobacz posta
    Proszę bardzo, ze stajni canona:
    10-22 vs 17-40 - no, tu ceny są może porównywalne
    17-55 vs 24-70
    17-85 vs 24-105
    55-250 vs 70-300

    Pytanie jak w temacie powinno się zadawać przed zakupem FF a nie po, jak już brakuje kasy na szkło. Ja bym mimo wszystko wolał robić zdjęcia tańszym cropem i lepszym obiektywem niż FF-em z byle czym, nawet biorąc pod uwagę wszystkie "za" pełnej klatki, ale to moje zdanie .
    To mała kontra z życia wzięta:

    Tamron 17-50 (bez VC) vs Tamron 28-75/2.8 - cena podobna

    Sigma 30/1.4 vs Canon 50/1.4 (Sigma 50/1.4 kosztuje dość podobnie do 30/1.4)

    C10-22 lub S10-20/3.5 czy Tokina 11-16/2.8 vs Tamron/Sigma 17-35 lub Sigma 15-30 tudzież inne szerokiego szkła z analogów (20-35 itd.)

    Sigma 8-16 vs (starsza wersja) Sigma 12-24

    (trochę naciągane, bo brak tu cropowego odpowiednika)
    Sigma 20/1.8 (FFowe szkło, ale chodzi o ogniskowe) vs C35/2

    W standardowych zoomach się zgodzę - najlepsze szkła do FF kosztują więcej. Z drugię strony w klasie koło 24-70 można znaleźć od biedy starszą tanią Sigmę 24-70 czy 24-60.

    W tanich tele jest lekka przewaga cropa, ale Tamron ostatnio wypuścił fajne i dość tanie 70-300 ze stabilizacją. Z kolei 70-200 to już pełnoklatkowe szkła i kosztują siłą rzeczy tyle samo i tu i tu, jednak IMO na FF dużo bardziej używalne.

    Im szerzej (i jeszcze jak chcemy jaśniej), to oferta cropowa jest coraz bardziej zawężona - chociażby szukając odpowiednika pełnoklatkowego obiektywu 35 mm ciężko coś znaleźć, co da na cropie podobny obrazek.
    Szkła typu np. Samyang 14/2.8 nie mają na cropie praktycznie konkurencji (no poza Sigmą 8-16).
    Ostatnio edytowane przez tormentor ; 18-05-2011 o 01:05
    FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
    Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
    "I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin

Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •