No to w studiach nad kompozycjami dotarlismy do poczatku XVI wieku.
Polecalbym zdecydowanie przejscie o 100 lat do przodu.
wg definicji założeniem baroku jest zaburzenie renesansowej harmonii, przeciwstawienie się jej założeniom; stąd malarstwo barokowe różni się od renesansowego łamaniem pewnych zasad i kanonów. obrazy są pełne głębi, tworzą całość kompozycyjną i zaczynają pojawiać się w nim ciemniejsze tonacje, a cienie i kontrasty świateł, mrok i skróty perspektywiczne pojawiają się coraz częściej w malarstwie XVII-wiecznym
Sami mozecie zauwazyc, ze im wiecej osi diagonalnych, trojkatow, roznego swiatla tym ciekawiej. Tzw. trojpolowka, zloty podzial czy kompozycja centralna oparte jedynie na liniach pionowych i poziomych to nuuuuuda. :sad: Od tego odeszla nawet reklama. A w katalogach trudno wymyslec odmienna kompozycje dla 1000 ubran prezentowanych na kilku modelach.
Istotne jest aby kompozycja byla zrownowazona zarowno jesli chodzi o linie, jak i kolory (cieple - zimne, glowne - uzupelniajace itd) oraz w przypadku postaci, ich ukierunkowanie i dopiero wtedy ustawienie elementow dominujacych (graficznie lub kolorystycznie) w mocnych punktach daje efekt.