Sprawa ma wymiar wieloaspektowy.
Po pierwsze nie każdy portal jest dochodowy. Te duże wielotematyczne obecnie tak (choć miewały okresy dużego deficytu). Miliony za reklamę to też już mit. Reklama w internecie jest coraz mniej atrakcyjna, ludzie blokują to czym mogą i jak mogą, a świadomie w reklamy klika naprawdę mało kto.
Galerii z różnych wydarzeń jest w internecie cała masa, dołożenie kolejnych zdjęć specjalnie oglądalności portalu nie zwiększy (chyba że to portal na którym obraz pełni rolę pierwszoplanową a ludzie zaglądają tam aby oglądać zdjęcia).
Masa hobbystów wysyła zdjęcia do portali z własnej inicjatywy, dla własnej przyjemności bądź też w celach autopromocyjnych. Zdjęcia do hobbystów częstokroć są lepsze od takich robionych przez zawodowca na odp...
Większość imprez zorganizowanych ale też instytucji czy podmiotów gospodarczych organizujących różnej maści "wydarzenia" ma swoją obsługę medialną (prasową). Po co więc portal ma płacić za zdjęcia skoro dostanie podobne, za darmo, wraz z informacją prasową.
Mitem jest też że gazety tak świetnie płacą, większość dzienników też ma obecnie stawki po 5 - 10 zł.