Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
Zgoda, tylko w dużym stopniu to raczej problem wchodzących na rynek fotografów, niż takich o ugruntowanej pozycji.

Ale rozwój to nie tylko skok z półki "za darmo" na półkę za "pińcet". Jak osiągniesz nazwijmy go powiedzmy mid-level czyli 1,5k -2k to dalszy rozwój powinien Cię zanieść na półkę hig-endową czyli jak dla mnie obecnie 3k+.

Ponadto wydaje mi się, że chciałbyś za daleko skakać z półki "za darmo" na półkę ok 1500 nie jest tak prosto wskoczyć.

Ja już gdzieś to pisałem, że problemem dla profi fotografów czyli tych co z tego żyją jest nie gość za pińcet. Dlaczego? dlatego, że:

- to nie jego klient docelowy
- 99% ofert za pińcet to drastycznie niższy poziom

Nie zapominajmy, że cena to narzędzie konkurowania.

Prawdziwym problemem dla profi są zapaleni fotoamatorzy, którzy mają swoją całkiem nie najgorzej płatną pracę. Ich z czasem stać na coraz lepszy sprzęt, poziomem nie rzadko dorastają do najlepszych w tym biznesie, a kasa jaką zarabiają ma im starczyć na upgrade sprzętu, jak coś jeszcze wpadnie przy okazji to dobrze, nie to nie problem. To oni mogą zaoferować jakość na dobrym poziomie przy jednocześnie 20-30% niższej cenie od tych na wysokiej półce. Pewnie z czasem będą brali i tyle co ci najlepsi, ale jakoś muszą konkurować z ugruntowanymi pozycjami, a więc robią to ceną.
Święte słowa
Z podnoszeniem ceny jest tak, że jesli klienci przyzwyczaja się że robisz za te pińcet, to gdy w następnym roku podniesiesz ceny przyjdą jacyś z polecenia będzie "ooo to pan drożej robi - drożej, więc my się zastanowimy"
A żeby nie był off, więc tak u mnie też kiepsko, zapowiadało się pięknie , ale mnóstwo było takich co to i kamerzystę i fotografa mają za tyle albo i mniej niż ja biore za zdjęcia - masakra