@bartorux
tak, pomyliłeś, pisałem o autorze wątku =]
ja akurat na majówkę jestem poza wawą i mam to szkłoale i tak dzięki za dobre chęci ;P
@bartorux
tak, pomyliłeś, pisałem o autorze wątku =]
ja akurat na majówkę jestem poza wawą i mam to szkłoale i tak dzięki za dobre chęci ;P
Z T-shirt'ów to noszę XL, ale ze szkieł to i L wejdzie
Mam zamiar robić zdjęcia na torze czyli samochody, motocykle i te sprawy. Nie trzęsą mi się ręce, ale szkło 2.8 troche waży wiec po pewnym czasie może być już ciężko. Wiadomo, najlepszym rozwiązaniem było by 2.8 z IS, ale ten troche kosztuje. Na razie nie biorę go pod uwagę, chociaż możliwe, że uda mi się przeznaczyć na ten cel jeszcze troche pieniędzy. Niczego nie wykluczam. Z racji tego, że w okresie jesień/zima słońce zachodzi szybciej przydała by się ta stabilizacja, ale jak i jaśniejsze szkło. Nie mam pojęcia co się bardziej przyda. Stabilizacje można zastąpić jakimiś tam specjalnymi statywami ( o ile takie istnieją, bo chyba widziałem coś takiego ).
@bartorux, niestety jestem z Poznania, a nie z WWa ale dzięki za propozycje![]()
stabilizację możesz próbować zastąpić monopodem.
Z T-shirt'ów to noszę XL, ale ze szkieł to i L wejdzie
Wiec nie widzę sensu kupowani ani 2.8, ani 4 ISDużo światła i będziesz panoramował ( tak wiem jest 2 opcja is-a, że działa tylko w pionie), więc w pełni go nie wykorzystasz
![]()
tak z ciekawości zapytam; to ma być do cropa czy ff? bo pod ff 70-200 robi się jak portretówka i może okazać się za krótkie
Sigma 70-200/2.8 to fajne szkiełko ale trzeba szukać tej ostrej. Oczywiście silnik hsm robi swoje.
Tamron 70-200/2.8 to także świetne szkiełko, ostre od pełnej dziury, ale oczywiście troszeczkę przy wolne![]()
L-ka oczywiście tylko kup podstawową 70-200 światło 4, i będziesz wiedział czy potrzebujesz IS-a, albo światła. Tak samo zrobiłem i teraz już wiem czego potrzebujePo wakacjach wymieniam na stałkę
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Chcesz koniecznie wydać pieniądze, a jest to zupełnie niepotrzebneŚwiatło 4 wystarczy Ci na tor, a IS tak jak ktoś pisał monopod ( masz stabilizacje w pionie ) bo i tak będziesz robić panoramowanie
![]()
Ostatnio edytowane przez bartorux ; 25-04-2011 o 16:25 Powód: Automerged Doublepost
na tor i panoramowanie zdecydowanie szkiełko z IS-em, będziesz mógł z łatwością wydłużyć czasy i zdjęcia staną się atrakcyjniejsze
w słoneczny dzień i tak operuje się na przesłonach rzędu f16-22
ja bym radził szkło typu 70-300 z isem
no właśnie, co tam masz ciekawego?
pytam bo może jak ktoś wyżej napisał warto sobie zainwestować w stałkę, powiedzmy- w mojej skromnej opinii- bardzo szybką 85 1,8. na cropie to już jest połowa zakresu pożądanej przez Ciebie eLki za to z rewelacyjnym światłem i ostrością. jak auto jest nieco(podkreślam nieco) dalej to pstrykasz i powiedzmy z matrycy 15-18mpx możesz próbować wycinać kadry.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
naturalnie jak bliżej to cały kadr zajmuje Ci połowa samochodu co atrakcyjne byc może ale wcale nie musi![]()
Ostatnio edytowane przez krisnrj ; 25-04-2011 o 22:45 Powód: Automerged Doublepost
Z T-shirt'ów to noszę XL, ale ze szkieł to i L wejdzie
Dla mnie to półśrodek, jeśli ma kasę niech bierze coś z klasy 70-200. 85 nawet na cropie to dalej krótko, no chyba, że na rajdach stoisz 2m od toru. Po za tym do tak dynamicznych wydarzeń stałka? Hmm... dla mnie średni pomysł.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Za tę kasę co ma kolega to 70-200 4.0 IS.
Ostatnio edytowane przez Merauder ; 26-04-2011 o 07:25 Powód: Automerged Doublepost
7D | 450D | C10-22 3.5-4.5 | S8 3.5 Fish | C28 1.8 | C50 1.4 | C85 1.8 | 430EX II | Phottix|