Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345
Pokaż wyniki od 41 do 42 z 42

Wątek: Ostrość nie jest ważna...

  1. #41

    Domyślnie

    Zawsze się będzie narzekać i często tuszować to czego samemu nie można do końca mieć . Przypomina mi się temat z forum olympusa, jak to jasne szkła i mała GO są teraz trendy i jakie to kiczowate i w ogóle. Doszło do sytuacji gdzie wrzucili fotkę detalu(kwiatek Pani młodej), kadrowanie trochę cierpiało - w mocnym punkcie była też twarz jakiegoś faceta co odwracało uwagę od tego kwiatka ofc na maxa zblurowana i oni by ją chcieli ostrą xD.
    Na potwierdzenie tezy potem wrzucili jakąś panią na kamieniu, gdzie tło było bardzo lekko odcięte i IMHO mniejsza GO tylko by pomogła.
    Mowa była, że to chwilowa moda(ehe... szczególnie patrząc na filmy(w tym animowane), gry itp, gdzie się to często stosuje. A nawet padło stwierdzenie, że kiedyś tego nie było(jakby na analogach nie było jasnych szkieł...). Jasne mała GO nie pasuje wszędzie, ale uznawanie jej za zło to jakieś sztuczne ograniczanie się.

    Ale cóż, jak się ma w Olku małą matrycę to trzeba mówić że płytka GO jest passe, jak się ma tanie obiektywy(sam nie mam żadnej Lki) to trza wyrzucać, że ta ostrość to w zasadzie w ogóle nie ma znaczenia . Dla jednego ma większe, dla drugiego mniejsze, trzeci będzie szukał "miękkości" rysowania, bo tak mu się podoba i nie musi wygładzać skóry w PS...

  2. #42
    Pełne uzależnienie Awatar atsf
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Lublin
    Posty
    4 932

    Domyślnie

    GO może być mała, duża, może jej nie być wcale, ale nie może być byle jaka.
    Największy problem, jaki napotykam przy robieniu zdjęć (reportaż i przyroda z gołym aparatem w garści) to wymuszona ekspozycja (tak to nazywam), tzn. brak pola manewru w doborze pary migawka-przesłona, (czas nie może być już dłuższy, bo będzie poruszenie, a przesłona nie może być już bardziej otwarta, bo coś-tam) co często się kończy zbyt małą GO. Typowym przykładem są zdjęcia typu "pamiątkowego" z przednim planem, czyli dużo szczegółów w kadrze w różnych planach, robione szerokim kątem ze zbyt otwartą przesłoną- dalsze plany wychodzą ni to ostre, ni to nieostre, i często znacznie lepiej wygląda zdjęcie z kompaktu, który daje nadmiar GO. Jak nie można skutecznie odciąć tła przez manipulowanie GO, to trzeba zrezygnować z szerokiego planu i podejść bliżej albo wyzumować, a jak się nie da, to już lepiej dać jak największą GO, o ile to możliwe.
    Fakt faktem, że zdjęcia robione przy szalenie płytkiej GO to dzisiejsza odmiana manieryzmu, i też już robi się nudno.
    EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 345

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •