Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 49

Wątek: Wymiana zoomów C na stałki C

  1. #21
    Coś już napisał Awatar m2k
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    75

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PK70 Zobacz posta
    Canon EF 50 mm f/1.4 USM: bardzo duże winietowanie na pełnej klatce.
    Canon EF 35 mm f/1.4L USM: winietowanie [..]monstrualne na pełnej klatce,
    Kupiłem niedawno 50/1.4. Odnośnie winietowania, to nie robiłem jakiś specjalnych testów, oprócz kilku portretów na zróżnicowanym tle. Winieta owszem jest, ale jak napisali przedmówcy - przy tego typu zdjęciach, jest ona jak najbardziej pożądana (przynajmniej dla mnie) i dość często ją dokładam w postprocessingu. Wniosek z tego taki, że jest to efekt jak najbadziej pożądany
    Jeżeli jednak Ci to przeszkadza, to możesz łatwo usunąć, np. w LR stosując odpowiedni profil obiektywu, bądź nawet w samej puszce
    Co do 35L, to nie wiem, bo nie mam więc się nie wypowiadam.

  2. #22
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Siedlce
    Posty
    1 497

    Domyślnie

    a znasz jakieś szkła typu 35 czy 24 ze światłem 1.4 w cenie i dostępności eLek które nie winetują ? Wątpie

  3. #23

    Domyślnie

    winiete wiadomo mozna latwo zniwelowac gozej z abberacjami w kolorach teczy
    na 50 1.4 jak i na 35L@1.4

  4. #24
    Bywalec
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    144

    Domyślnie

    Ja wymieniłem 24-70 na 28 f/1.8 i 50 f/1.4 i nie żałuję, chociaż zooma pewnie kiedyś sobie odkupię. :-)
    5d2, 33, X100, 35 f/1.4, 85 f/1.8, 17-40 f/4

  5. #25

    Domyślnie

    Może się przywitam najpierw, bo nie znalazłem stosownego tematu - a więc witam, czytam forum często od roku, ale jakoś nie miałem parcia na pisanie, czas nadrobić

    Wg mnie większość stałek ma przewagę tylko światłem - w jakości nie widzę jakichś wielkich różnic na korzyść stałoogniskowych szkieł (porównując eLki). Może jeszcze jedną zaletą jest to, że stałka uczy kadrowania lepiej niż zoom, który trochę rozleniwia.
    Pozdrawiam Szymon

  6. #26

    Domyślnie

    [BSimonM][/B], mowisz z autopsji czy porownujesz testy z neta? Bo dla mnie jest roznica miedzy np 24-105 a 85 1.8, choc 85tka nie jest "L" to do wiadomych zastosowan preferuje wlasnie stalke, innym razem zoom jest bardziej przydatny. Optycznie wole stalki

  7. #27
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Mam 35/1.4 i 85/1.8 - "pomijając" ( choć trochę trudno ) różnice z światłem z 24-105, to stałka przymknięta do tej samej przysłony, czyli f/4 czy powiedzmy nawet f/2.8, zoomy jakością ma-sa-kru-je.

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar gavin
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Czeladź
    Wiek
    44
    Posty
    1 339

    Domyślnie

    daj przykładowe fotki
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    dot. Matt_K-K

    chciałbym zobaczyć tą masakre
    Ostatnio edytowane przez gavin ; 29-04-2011 o 09:54 Powód: Automerged Doublepost

  9. #29
    Początki nałogu Awatar merida
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    416

    Domyślnie

    miałem dawniej 24-70 którym postanowiłem strzelić sesję w ramach testu.Niby wszystko było ładnie,sztuka dobra,ale założyłem na chwilę wydmuszkę 50 1.8 i stwierdziłem ,że właśnie to lubię.Po kilku dniach sprzedałem Lkę,tym bardziej,że posiadałem jeszcze tamrona 28-75,którego kupiłem równocześnie z eLką,kiedy to nie mogłem się zdecydować który z nich będzie dla mnie lepszy.Cena też miała duże zaczenie. Gdy zrobiłem często używalny zakres w trzech stałkach to i tamrona sprzedałem.Jedyne co w takim wypadku jest pełnią szczęścia to drugie body najlepiej ff.Jeśli miałbym wrócić dla wygody do zooma w zakresie do 105mm to tylko i wyłącznie jeśli robił bym studniówki lub był zapalonym podróżnikiem,przy czym też bym się mocniej zastanowił.W stałkach tym ,co najmniej,a nawet wcale się nie przejmuję to winietowanie.Uwagę zwracam raczej na szybkość,ostrość i kolory.Pod względem kolorów zoomy Canona wydaje mi się,że co najmniej dorównują tańszym stałkom.

  10. #30

    Domyślnie

    Ja natomiast zrobiłem odwrotny manewr sprzedałem stałkę Canona 50 f1.4 i kupiłem 24-70L i jestem z tej zamiany bardzo zadowolony. Jeśli mówimy o stałkach i ich ostrości to znaczącą lepszą jakość przeważnie dostaniemy gdy są to L-ki. Biorąc pod uwagę np. wcześniej wspomnianą 50-tke większe przymykanie nie do końca daje pożądany efekt, zwłaszcza przy dalszym planie (blisko też fajerwerków nie ma) L-ka jest ostra od samego początku. Znacząca różnica objawia się zdecydowanie w wielkości i wadze

Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •