Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: Czas synchronizacji - jak to jest naprawdę

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    29

    Domyślnie Czas synchronizacji - jak to jest naprawdę

    Witam.

    Jakiś czas temu miałem EOS'a 50D, a aktualnie posiadam EOS'a 7D. Aparat wykorzystuje do zdjęc m.in, w studio. Do dyspozycji mam lampy studyjne (plenerowe) QUANTUUM DUAL POWER R+ 600Ws. Wyzwalam je poprzez POCKET WIZARD PLUS II. Mam też lampę Canon Speedlight 580 EX II, której używam też, jako zewnętrznej lampy, róznież połączonej przez wyzwalacz POCKET WIZARD PLUS II (nie używam jej zamontowanej na aparacie). Zauwazyłem, że jak wezmę lampę canon Speedlight 580 EX II, umieszcze ją na statywie, włączę w niej tryb manual, połaczę wyzwalaczem POCKET WIZARD PLUS II, a czas synchronizacji w aparacie Canon EOS 7D mam ustawiony na najkrotszy, jaki podaje producent (aparat równiez na maulual'u) , czyli 1/250sek. to zdjęcie jest perfekcyjnie naświetlone, nie ma zadnuch zacienień. Teraz zamienię lampę Canona i na statyw trafia QUANTUUM i okazuje się, że przy czasie synchronizacji, ustawionym w aparacie na 1/250sek. zdjęcie jest zacienione lekko od dołu, przy 1/200sek. już mniej, 1/160sek. jest akceptowalne, a igła dopiero przy 1/125sek. To samo miałem Przy EOS'ie 50D z tymi samymi lampami więc zakladam, że aparaty są ok (miałem kilka sztuk EOS'ów 50D i 7D i to samo. Z czego to wynika? Czy lampy studyjne płyskają z jakimś opóźnieniem?

  2. #2
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    29

    Domyślnie

    Czyli jednak okazuje się jednak, że optymalny czas to ok. 1/125s., a przy 1/250s. raz zagada, raz nie? Czyli ten graniczny czs jest troszkę niepewny pewnie co?

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    20

    Domyślnie

    Z moimi Dual Powerami hula na 1/200 ale w 5D taki mam maxymalny czas synchro.
    5D i graciarnia

  4. #4
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Z manuala:
    "...the camera can synchronize with compact, non-Canon flash at 1/300 or 1/250 or slower shutter speeds. With large studio flash, the sync speed is 1/60 or slower....

    Zależy bardziej od lampy niż aparatu. W większości aparatów 1/250 to najkrótszy czas kiedy cała migawka jest otwarta. Przy krótszych czasach przed matrycą przemieszcza się szczelina. W studyjnych lampach potrzebny jest dość długi czas na rozgrzanie gazu w palniku a migawka otwiera się natychmiast po wciśnięciu spustu. Przy dużych mocach lamp 1/60 - 1/125 to wszystko co idzie wyciągnąć. Błysk lampy trwa, powiedzmy, 1/500 ale wstępne nagrzanie gazu przed błyskiem trwa (pewnie ok 1/100 sek) na tyle długo, że się nie da zejść poniżej tych czasów.

    Zwykle 1/200 jest granicą nie do przejścia. Zresztą nie ma takiej potrzeby. Przy błysku 1/500 czy krótszym czas naświetlania w studio to 1/500 a jak długo jest otwarta migawka ma minimalne znaczenie.

    Najprościej przeprowadzić własne testy co zresztą manual też zaleca.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 03-04-2011 o 13:04

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •