Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 38 z 38

Wątek: Czy to wystarczy do reportażu?

  1. #31
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    A mi z kolei podoba się albo bardzo szeroko, albo bardzo wąsko jeżeli chodzi o reportaż, więc wybrałbym Tokinę i 70-200.
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  2. #32
    Bywalec Awatar darnok
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Jelenia Góra
    Posty
    204

    Domyślnie

    O dziwo nikt nie podal 24-70/2.8 czy to S czy C daja rade ja bym proponowal 3 szkla:
    S 10-20 dla szerokosci
    24-70 lub T 17-50 spacer-zoom
    i cos dlugiego 70-200 F4 lub jak jest kasa 2.8
    i jezeli tylko nie gania sie po ciemnych halach to zestaw reportażowy na świerzym powietrzu wszystko ogarnia.

  3. #33
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Canon 17-55IS / Tamron 17-50VC i to wystarczy. Jeśli masz bardzo duże parcie, to jakąś stałkę do małej G.O., od siebie polecam albo standard (28/1,8), albo tele (85/1,8).

    Im mniej tobołów, przekładania gratów, tym lepiej, zarówno dla zdjęć, jak i dla kręgosłupa.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  4. #34
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    Do reportażu nie warto brać zbyt wielu szkieł, bo po prostu nie ma czasu na ciągłe przepinanie.
    Mając fullfrejm używa się w zasadzie tylko 24 lub 35mm i 85 lub 70-200mm.
    Mając cropa, brałbym Tokinę 11-16mm i 85mm lub Tamrona 70-300.
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  5. #35
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Bruksela/Jelenia Góra
    Posty
    158

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rybie_oko Zobacz posta
    Dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie.

    Czytam, czytam i im dłużej zwlekam z zakupem tym gorzej.

    Jestem pomimo kilku "małych" wad zauroczona Tokiną 11-16. Zastanawiam się (tak dla przekory ) czy jest potrzeba sięgania po tak ultraszeroki obiektyw? Aż taki? Może na początek wystarczy C 17-55?

    Jakie macie doświadczenia z szerokimi kątami? Warto
    ja fotoreportaż na 5dmkII robię najczesciej 17-40L, 50/1.4 i 70-200... czyli dla Ciebie to odpowiednik tokiny 11-16 tudziez canon 10-22, 85 oraz 100-300.... mysle ze to wystarczy. jak mozna podejsc blisko... co jest wskazane, to jednak 17-40L dobrze sobie radzi. a wiec ultra szeroki, jest bardzo pożądany. tyle ze np. taka sigma, 10-20 czy canon 10-22 maja dluzszy zakres... 16 na koncu tokiny to troche malo. czasem trza wyciagnac zooma. a na reportazu z jednym body mozna zwariowac jak sie cos dzieje i nie mozna zoomowac tylko żonglerka szklami. moze jednak canon 17-55/2.8? 17mm naprawdę wystarczy na szerokim końcu. fajnie tez miec cos stalego i w miare szerokiego, takie w zakresie od 24 do 35mm na ff. ostatnio zalozylem na 5dmkII 28/1.8 ef usm... nawet dalo sie zlapac pare rzeczy fajnie, choc optycznie odradzam to szklo.
    reasumujac: do reportazu trzeba miec szeroki kąt, ale czy jest to 10mm czy 17mm na APS-C to jeszcze nie jest zle.
    kiedys jak mialem canona 40D swietnie mi sie sprawdzala sigma 17-70. dzis jest jeszcze 17-50/2.8... spróbuj moze z nimi?
    pozdrawiam
    T
    "Dziś w nocy śniła mi się rzeczywistość. z jaką ulgą się obudziłem" S.J.Lec .

    flickr

  6. #36
    Coś już napisał Awatar zejleman
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    49
    Posty
    74

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Usjwo Zobacz posta
    Na 40D to do ISO800 juz sie strach zblizac .
    Obiektywy podobnie jak pawciolbn:
    17-55 f2.8
    70-200 f(zalezne od kasy)
    potem:
    85 f1.8
    28 f1.8
    50 f1.4
    Co do szerokiego kata to nie wiem bo nie uzywam jeszcze zadnego
    Taaa? Mi jakoś w40D na ISO 1000 wychodzą świetne zdjęcia - nie ma jak 100% cropowy onanizm antyszumowy

  7. #37
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez darnok Zobacz posta
    O dziwo nikt nie podal 24-70/2.8 czy to S czy C daja rade ja bym proponowal 3 szkla:
    S 10-20 dla szerokosci
    24-70 lub T 17-50 spacer-zoom
    i cos dlugiego 70-200 F4 lub jak jest kasa 2.8
    i jezeli tylko nie gania sie po ciemnych halach to zestaw reportażowy na świerzym powietrzu wszystko ogarnia.
    Tak właściwie to 24-70/2.8 wystarcza do całego reportażu. Zawiera praktycznie cały zakres potrzebnych ogniskowych od szerokiego do portretowego. Przy czym jakoś jest znośna. To podstawowy zoom do reportaży, który można uzupełni jaśniejszymi stałkami i dla fanaberii czyms dłuższym. Koniec i kropka.
    Pozostałe dywagacje zostają jeśli ktoś musi patrzec na budżet bo wtedy potrzebny jest kompromis.
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  8. #38
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magart Zobacz posta
    Tak właściwie to 24-70/2.8 wystarcza do całego reportażu. Zawiera praktycznie cały zakres potrzebnych ogniskowych od szerokiego do portretowego. Przy czym jakoś jest znośna. To podstawowy zoom do reportaży, który można uzupełni jaśniejszymi stałkami i dla fanaberii czyms dłuższym. Koniec i kropka.
    Pozostałe dywagacje zostają jeśli ktoś musi patrzec na budżet bo wtedy potrzebny jest kompromis.
    Uważam dokładnie tak samo, i tego szkła używam tylko i wyłącznie do reportaży i roboty. Mam 17-40, 70-200 i parę innych, ale 24-70 uważam za najbardziej odpowiednie. Na parę fot z małą GO chciałoby się 135L, ale to tyle w temacie teleobiektywu.

    Ja nadal swoje, 17-55IS będzie ideał. Chociaż przyznam, że 17-40 też mi bardzo fajnie zgrywa się z cropem i w zasadzie częściej z niego korzystam na cropie, niż na FF.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •