Na 40D to do ISO800 juz sie strach zblizac.
Obiektywy podobnie jak pawciolbn:
17-55 f2.8
70-200 f(zalezne od kasy)
potem:
85 f1.8
28 f1.8
50 f1.4
Co do szerokiego kata to nie wiem bo nie uzywam jeszcze zadnego
Na 40D to do ISO800 juz sie strach zblizac.
Obiektywy podobnie jak pawciolbn:
17-55 f2.8
70-200 f(zalezne od kasy)
potem:
85 f1.8
28 f1.8
50 f1.4
Co do szerokiego kata to nie wiem bo nie uzywam jeszcze zadnego
Ja tam się nie bałem. Jak jest dobrze naświetlony kadr to nawet iso 1600 nie jest złe.
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
Szum nie wyłazi na dobrze naświetlonych klatkach, nawet na wysokich czułościach (czy to 40D czy 400D, albo 5D1), a przy umiejętnym postprocess'ie to na A4 można spokojnie wywoływać.![]()
Tak jakby się ten szum przy zdjęciach z wydarzeń liczył. Czy to do netu, czy to do gazet zdjęcia mogą iść zaszumione, byle ostre i wyraźne. Nie daj się zwariować. Zresztą czasami trafisz na warunki, że iso 3200, szkiełko 1.4, nie mozesz użyć lampy blyskowej ( ktora mam nadzieje masz ) i kadry niedoswietlone, a zdjecie przeciez "ma byc".
Ja do 40d wziałbym Tokinę 11-16, Canona 28/1.8 ew 35/2.0 ew 35/1.5, a co do tele, to zalezy w jakich warunkach wiekszosc zdjec na dlugich ogniskowych robisz - jak ciemno = 85/1.8, jak nie jest tak źle to 70-200 najlepsze na jakie stać.
powiedzonko starych wyjadaczy mówi, że wystarczy "f8 and be there"![]()
Dziękuję za wszystkie uwagi i sugestie.
Czytam, czytam i im dłużej zwlekam z zakupem tym gorzej.
Jestem pomimo kilku "małych" wad zauroczona Tokiną 11-16. Zastanawiam się (tak dla przekory ) czy jest potrzeba sięgania po tak ultraszeroki obiektyw? Aż taki?Może na początek wystarczy C 17-55?
Jakie macie doświadczenia z szerokimi kątami? Warto![]()
Do reportażu lepsza Tokina , przyda się nie tylko w ciasnych pomieszczeniach nie wiem jak tylko z powtarzalnoscią i szybkoscią autofokusa .
tokina jest specjalistyczna - przyda się w kilku szczególnych przypadkach. Canonem 17-55 oblecisz wiekszosc przypadkow.
Znam ludzi, którzy biznes rozkrecali majac tamrona 17-50 + 50mm 1.8. I tak 3 lata na 30d.
Wiadomo, że taki zestaw ogranicza.. ale wkurza mnie to, że na CB tylko zestaw za 20k nadaje się do reportazu.