Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 34

Wątek: C 7D + C 400 5,6 + TC 1.4 zestaw do fotografi przyrodniczej (ptaków) się nada???

  1. #11
    Coś już napisał
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Poznań
    Posty
    86

    Domyślnie

    dziwne że się nie wyświetlają fotki bo mi się pokazują
    zatem zapraszam do galerii autorskiej na innym wortalu
    tam mam sporo fot robionych 400L a dwie ostatnie robione zestawem 7d i 400L
    http://www.birdwatching.pl/galerie-a.../1515-hubertus
    30d,16-35 2.8II L 24-70 2.8L 70-200 2.8L 85 1.2II L 580 EX II Manfrotto, Lowepro, SanDisk ... wiele planów i zapału

  2. #12
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Nigdzie
    Posty
    80

    Domyślnie

    Kiedys smigalem z powodzeniem z 400-tka i TC 1.4X II , mialem zaklejone styki i na ptactwo wodne jest ok , jesli chodzi o drobnice , to odpusc sobie stalke i wybierz 100-400 z IS .
    Sam musisz przemyslec sprawe i dokonac wyboru , aha jesli chodzi o jakosc obrazka to stalka jest o wiele ostrzejsza od zooma .

  3. #13
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    70

    Domyślnie -

    Miałem (i mam nadal ) do czynienia z C50D + C 400/5.6L + C TC 1.4 v. 2 i powiem tak:

    1) optycznie szkiełko jest świetnie - piękne kolory, bokeh, ostrość bez przymykania idealna (mucha nie siada), CA niskie,

    2) budowa - jak czołg, wygodne ostrzenie ręczne, zestaw jest lekki,, świetnie wyważony, świetny patent z wbudowaną osłoną.., IS-a czasami brakuje, ale cóż, Canon nie rozpieszcza użytkowników, którzy nie kupują L-ek za 30-40 tys. zł ;-),

    3) z TC 1.4 jest ostro bez przymykania, ale przy używaniu tego combosu (tylko czasami go używam) należy wziąć pod uwagę, że:

    a) o AF można zapomnieć (można co prawda zaklejać styki, ale możesz sobie to darować..),

    b) naogół konieczne jest podbicie ISO, co czasami się nie kalkuluje, bo to co się zyskuje na dodatkowym zbliżeniu traci się na zwiększeniu liczby szumów, a także (zawsze, małemu, bo małemu, ale zawsze) pogorszeniu jakości.

    Używanie tego combosa ma sens jeśli światła jest b. dużo, a np. zwiększenie czułości z ISO 200 na 400 nie przekłada się na duży wzrost szumu..

    4) jako że szkło jest ciemne, to AF jest mało czuły, tj. jak jest mniej światła to potrafi się zgubić i wyostrzyć gdzie indziej.. Co do jego szybkości jest zadowalająca.



    I jeszcze coś:

    jeśli ptaki chcesz focić na spacerach, z podchodu (a Twoim celem nie jest oswojona wrona, wróbel albo kawka) to brałbym C 400/5.6L, bo 400 mm to minimum, żeby próbować sfotografować ptaka i wypełnić nim znaczną część kadru,

    do czatowni brałbym/kupiłbym C 100-400L.

  4. #14

    Domyślnie

    Witam. Przesiadłem się właśnie z 40D na 7D. Mam 400/5,6 L i powiem szczerze, że nie wymieniłbym go na zooma. Fakt - zyskujesz uniwersalność, ale kosztem jakości, która jest ważniejsza (jak dla mnie). W fotografii ptasiej i przyrodniczej rzadko się zdarza, że coś jest za blisko, najczęściej wszystko jest za daleko

    Moją stałką fotografuję w 90% z ręki - przy dobrej pogodzie nie ma problemu, przy złej pogodzie - problem jest. W 7D wystarczy podbić ISO i jakość jest zadowalająca, więc tym bym się nie przejmował.

    TC również testowałem, ale tylko w połączeniu z 40D i powiem szczerze, że tc 1.4x i tc 2.0x dawały zaskakująco dobre efekty. Światła brak, ale przy dobrej pogodzie i statywie - daje radę. Oczywiście, fotografowanie obiektów w ruchu raczej odpada.

  5. #15
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    70

    Domyślnie -

    Co do tego, że za daleko to się zgadzam, zwierzę naogół pierwsze wyczuje człowieka, nie mówiąc o ptakach.. jest odpowiednio czujne, nawet te odpowiednio przyzwyczajone do człowieka zachowa bezpieczny dystans - i w tym momencie sądzę, że Canon 500/4 + 1.4 TC, czyli 700 mm + crop 1.6 nie jest wcale dużą wartością ogniskowej.. Inna sprawa, że jestem daleki od powiedzenia, że większa ogniskowa ZAŁATWI SPRAWĘ, bo nie, ale czasem faktycznie dodatkowy dystans jest JEDYNĄ szansą na udany kadr z podchodu, by nie spłoszyć osobnika..

    Bo na 400 mm na cropie to sarnę jak robię, to robię duży crop (prawie 1:1) często, a przy ptakach też PRAWIE ZAWSZE wycina się sporo. Wtedy ostrość obiektywu staje się b. ważna, bo jeśli jest b. ostro, to można wyciąć naprawdę sporo i tylko - niestety, wiadomo - szum rośnie i widać go dużo bardziej. Czasami się wkurzam wtedy, że przy pewnych kolorach szum wyłazi b. brzydko nawet na ISO 400, wtedy człowieka szlak bierze, jest b. wyraźny i widać to nawet bez wycinania..

  6. #16

    Domyślnie

    To jest własnie cała sztuka i zarazem urok tej dziedziny fotografii W tym przypadku znajomość wszystkich zagadnień technicznych nie pomoże jeżeli nie znamy zachowania zwierząt i podstawowych zagadnień z dziedziny zoologii/ornitologii.
    W przypadku podchodu - im dłuższa ogniskowa tym większe szanse i tym mniejsza ingerencja w życie fotografowanego osobnika.
    Przy gigantycznych powiększeniach (800mm + 2.0x TC) trzeba mieć kawał dobrej podpory, bo inaczej nie mamy szans na utrzymanie fotografowanego obiektu w kadrze.

    Sarny, są relatywnie łatwym tematem zw względu na "relatywnie" prosty sposób podchodzenia od zawietrznej.

  7. #17
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    70

    Domyślnie

    cobrettti, jak dużą zauważyłeś poprawę w pracy w gorszym świetle używając tego obiektywu z 7D po przesiadce z 40D?

  8. #18

    Domyślnie

    Jest lepiej, o tyle, że mogę podbić ISO z mniejszą utratą jakości. Jeszcze AF lepiej pracuje niż w 40D. To tyle

  9. #19

    Domyślnie

    Czy stałka ma jakieś słabe strony? czy faktycznie brak stabilizacji pogarsza nam jakość zdjęć i za każdym razem potrzeba podpierać się monopadem czy statywem żeby jakoś zdjęć była zadowalająca? no chyba że ktoś ma na tyle sprawną rękę że cyka przelatujące ptaki z ręki, plus dobre warunki świetlne to pewnie możliwe, pytam bo jestem przed zakupem tego szkła i takie niuanse są dla mnie bardzo istotne

  10. #20
    Awatar Geko
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    38
    Posty
    13

    Domyślnie

    Osobiście w tym nie siedzę, ale mój znajomy robi ptaki zestawem C 70-200 f/2.8 + Canon Extender EF x2 II. Zastanawiam się, czy zestaw tego typu nie jest bardziej uniwersalny i lepszy niż stałe 400mm. Przykładowe fotki itd. dostępne są na stronie:

    http://www.mk.szczecin.pl/przyroda/index.html

    Oczywiście to tylko luźny pomysł, bo tak jak napisałem, sam w tym nie siedzę.
    Canon EOS 40D

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •