Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Wątek: jak zachowuje sie 50D w hali?

  1. #11

    Domyślnie

    >>posiadacz obiektywy raczej mało sportowo-halowe>>

    Z zazdroscia spogladam na obiektywy profesjonalnych fotografów, ktorzy stoja obok mnie, ale nie wydam 5000-6000 zł albo i jeszcze wiecej, kiedy dla mnie to tylko miła zabawa w fotografowanie, a nie praca czy sposób na zycie.
    Swoja droga, widziałem kilka razy, ze do takich obiektywów mieli podpiety taki sam korpus jak moj, to znaczy 50D. Chyba, ze istnieja gdzies wypozyczalnie sprzetu foto (ponoc takie ma Sigma), gdzie mozna sobie na jedna dobe taki sportowo-halowy obiektyw wypozyczyc. Koszt to pewnie jakies 150-200 zł, zatem oplacalnosc srednia, jesli sie na tym nie zarabia, tylko foci dla przyjemnosci.

    wZrokowiec

  2. #12
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wZrokowiec Zobacz posta
    ....
    A moze ktos ma fajniejszza technike fotografowania siatkarek? ;-)
    ...
    Wyłączyć AF, monopod lub statyw. No.... ewentualnie servo.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #13
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    [QUOTE=Janusz Body;950984]Wypowiadadałem się w kontekście co lepiej "wyciągąć z RAWa" czy "wysokie ISO". Odpowiedź jest naprawdę oczywista. Wysokie ISO. I "wyciąganie" i wysokie ISO dodają "coś od siebie". Wysokie ISO zdecydowanie mniej.
    ...QUOTE]

    Tyle, że w 50D przy ISO 6400, "wyciąganie" odbywa się już w body. Dlatego trzeba sprawdzić samemu, czy czasami w 50D nie lepiej wybrać wariant "ISO 3200 niedoświetlone". Nawet już przy ISO 3200 obróbka materiału 15 Mpix może być uciążliwa, dlatego ja bym spróbował zrobić kilka ujęć w SRAW1.
    H1 w 50D i 15 Mpix, to już naprawdę ekstremum.

  4. #14

    Domyślnie

    >>Wyłączyć AF, monopod lub statyw. No.... ewentualnie servo>>

    Servo przerabiałem, ale nie za bardzo mi pasuje, bo lubie miec ostrzenie w punkcie, ktory ja wybieram (srodek), ewentualnie potem przekadrowac, niz kiedy mi podczas servo czasami złapie blizsza siatkarke (albo jedna obiega drugą) i ją zaczyna "sledzić". Z pewnoscia tez brak mi doswiadczenia, ale jesli rzeczywiscie to dobry sposób, to nastepnym razem popracuje nad nim.

    wZrokowiec

  5. #15
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Bieruń
    Wiek
    44
    Posty
    642

    Domyślnie

    Tak jak mówił Pan Janusz - sprawa oczywista, że lepiej podnieść na aparacie ISO.
    W przypadku ISO wymuszanych podnoszonych softwarowo w aparacie - tutaj jedynie można mieć dylemat. Ja uważam, że zawsze lepiej podnieść na aparacie.
    sRAW ? to chyba nie jest najlepszy pomysł - przecież lepiej zrobić w RAWie, odszumić(ewentualnie, bo nie wiem czy trzeba będzie) a potem zmniejszyć na kompie do odpowiedniej rozdzielczości, przez co zmniejsza się szumy.

    Może lepszym wyjściem jest poszukać jakiegoś manualnego szkła (stałki) z dobrym światłem na M42 ? Nie będzie to drogie a będzie można zyskać ze 2 EV.
    Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5

  6. #16
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    Tyle, że w 50D przy ISO 6400, "wyciąganie" odbywa się już w body.....
    Czyżbym gdzieś użył ISO 6400?

    Używamy z zasady TYLKO ISO "naturalnych" (one są tak naturalne jak ja papież;-) ). Tych rozciągniętych w górę i w dół robiąc w RAWach nie ma sensu włączać.

    Oczywiście często można i trzeba "wyciągać" bo brakuje światła. Pytanie brzmiało co lepiej. Niedoświetlić i wyciągać czy wysokie ISO?

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Ścinawa, Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    269

    Domyślnie

    ja zawsze ustawiam iso jakie wychodzi mi przy danym czasie i pelnej dziurze jak wyjdzie iso800 to daje iso800, jak iso6400 to iso6400



    Cytat Zamieszczone przez N00bek Zobacz posta
    tylko nadal nie rozumiem czemu wartość czasu 1/100 - 1/250 nie wystarcza ?
    do sportu do 1/500 najczesciej nie wystarcza.... staram sie nie schodzic ponizej 1/800, a to czasami jest za dlugo

    Cytat Zamieszczone przez wZrokowiec Zobacz posta
    A moze ktos ma fajniejszza technike fotografowania siatkarek? ;-)
    taki standard ostrzysz na zawodniczke, ktorej chcesz zrobic zdjecie

    a skoro focisz we wroclawiu to tam jest piekny balkonik, z ktorego sie wrecz usypiajaco robi zdjecia (mozna malpe do focenia zatrudnic....)

    jak dobrze pamietam to ja w orbicie jechalem iso6400, 1/1000, f4.0

  8. #18

    Domyślnie

    >>a skoro focisz we wroclawiu to tam jest piekny balkonik, z ktorego sie wrecz usypiajaco robi zdjecia (mozna malpe do focenia zatrudnic....)>>

    Wlasnie o Orbite mi chodzi ;-) Ja zazwyczaj biegam naokolo boiska za reklamami, ale nie zwrociłem uwagi na balkonik! Czy moze tam wejsc tylko akredytowana prasa czy kazdy?

    >>jak dobrze pamietam to ja w orbicie jechalem iso6400, 1/1000, f4.0>>

    slyszalem od fachowcow, ze inne swiatlo jest, kiedy ma byc transmisja telewizyjna, a inne, kiedy jej nie ma. Nastepnym razem (we wtorek gramy z Bielskiem) sprobuje tych ustawień i nie rozwine ogniskowa do konca, tylko do momentu, kiedy zostanie f/4. Chyba, ze Twoj aparat na ISO6400 szumi duzo mniej niz moj.

    wZrokowiec

  9. #19
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Po smutnych doświadczeniach z wyciąganiem niedoświetlonych zdjęć - wolę lecieć na takim ISO, jakie wg wskazań światłomierza i poprawkach własnych daje prawidłowo naświetlone zdjęcie. Odszumiać tak, żeby było bardzo gładko raczej też unikam, bo lecą detale. Co mam z gładkiej, nieostrej papki?

    Jeśli częsciej chodzi się na takie zawody, to warto jednak rozejrzeć się za jakimś jasnym szkłem. Nie za 5-6 tysięcy, wystarczy takie za tysiaka o nazwie canon 85/1.8 lub 100/2 - jak za krótkie, to można kadrować, ostre to one są

    AF Servo - ja w 50d zaprogramowałem sobie przycisk AF-ON jako zablokowanie AF. Lapiesz gdzies ostrość na servo, wciskasz af-on, kadrujesz jak chcesz, pstrykasz. No i w 50D jak wyżej stwierdzono - sRAW1 nie jest zły

  10. #20
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    [QUOTE=wZrokowiec;951012..i nie rozwine ogniskowa do konca, tylko do momentu, kiedy zostanie f/4.
    [/QUOTE]

    Tyle, że światłosiła zmienia się raczej płynnie i generalnie, to, czy ustawisz ogniskową przed tuż przed "zmianą" numeru przysłony na wyświetlaczu, czy tuż za tym momentem, nie ma większego znaczenia...

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •