Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 57

Wątek: Ciemne zdjęcia w 300D

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Jasne, że w nocy możesz mierzyć. Ale, przynajmniej mi, jest czasem ciężko przewidzieć efekt końcowy. Czasem w bardzo zbliżonych warunkach dostaje się mocno różne wyniki. Nie dogrzebałem się jeszcze do informacji, jak w tych warunkach działa automat (na pewno nie ustawia do tych kilkunastu % jasności, stary eos miał w instrukcji jakiś wykres). Można się zastanawiać, czy żarówka stanowi 5% kadru czy 4% i jaki to ma wpływ na efekt końcowy, ale po co, jeśli można cyknąć dwie klatki i porównać efekt?

    Co do reporterki to zgoda, że przejście między jasnym a ciemnym placem łatwo zauważyć. Ale mi chodziło o powolne i subtelne zmiany światła, które umykają gołemu oku.
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  2. #22
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czacha
    co maja powiedziec ludzie ktorzy foca na analogach?
    1. To ze analog wiecej wybacza :P
    2. Znam zawodowcow (ludzie zarabiajacy na fotografii) ktorzy mimo ze znaja doskonale swoj sprzet, wiedza kiedy korygowac itp, maja wieloletnie doswiadczenie to i tak... stosuja bracketing, a z kazzdej klatki bracketingu jeszcze robia odbitki z roznymi stopniami korekty.
    Bo ich nie stac na skopane zdjecie i strate klienta - musi byc idealne.
    Jesli brac z nich dobry przyklad i zamiast bracketingu stosowac RAW to nie nalezy sie wstydzic - ze idzie sie sladem zawodowcow .

    Nie bede rozwijal bo RAW to obok Tamrona jedna z najwiekszych alergii Czachy

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Ale braketing jest lepszy niz raw pod prawie kazdym wzgledem i osobiscie wole go zamiast raw, ktorego jeszcze nie nauczylem sie wykorzystywac lub jest mi zbedny. A braketing, zwlaszcza reczny, swiadomy to inna sprawa. Twoja argumentacja, Czacha, przypomina troche myslenie, ze skoro moge liczyc w pamieci, to po co mi kalkulator? W rzeczywistosci i jedno i drugie ma zastosowanie

    [ Dodano: 17-08-2004 ]
    Dodam jeszcze, ze da sie robic zdjecia bez swiatlomierza
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  4. #24
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski
    wole go zamiast raw, ktorego jeszcze nie nauczylem sie wykorzystywac lub jest mi zbedny.
    Moze wlasnie dlatego uwazasz ze jest lepszy?

    A moze inaczej rozumiemy pojecie bracketingu.

    Ja to rozumiem tak: bracketing to kilka fotek (w opcji auto bracketingu zazwyczaj 3 lub 5) z roznymi nastawami parametrow wykonywane kolejno po sobie (najczesciej" bracketing ekspozycji i bracketing balansu bieli).

    Zalozmy ze robimy bracketing ekspozycji, 3 klatki, jedna wg wskazan swiatlomierze, druga z korekcja -1, trzecia z korekcja -1.
    Nastepnie robimy to samo ujecie w RAW, rowniez wg wskazan swiatlomierza i przy wywolywaniu robimy jedna 'odbitke' bez korekcji, druga z korekcja -1 (BreezeBrowser ma mozliwosc takiego ustawiania jak w aparacie korekcji ekspozycji przy wywolywaniu, nie wiem jak PS, C1 tez ma podobnie) i trzecia z korekcja +1 .
    Czy bedzie jakas roznica gdy zrobimy ta korekcje przed zrobieniem zdjecia a po?
    Wg mnie nie, ale przetestuje kiedys.
    I podobnie mozna bracketingowac prawie kazde parametry ktore sie nastawia w aparacie przed wykonaniem zdjecia (na przyklad wlasnie balans bieli : z presetow lub Kelvinow, albo parametry obrobki obrazu jak tone, sharpness, contrast, saturation... cfaniak Canon G3 ma nawet bracketing ostrosci w trybie MF) - to samo mozna zbracketingowac dajac odpowiednie ustawienia przy wywolywaniu RAW - daje troche mniej fatygi z lataniem po menu przed kazdym zdjeciem .

    Wlasnie wymyslilem jeden typ bracketingu recznego do ktorego RAW sie nie nada: bracketing glebi ostrosci (zreszta czasami stosuje - kilka klatek pod rzad w trybie Av/M z roznymi przyslonami bo nie zawsze dobrze widze w podgladzie glebi czy wyjdzie tak jak chce).

  5. #25
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Dzięki Czacha za jasna i precyzyjna nauke. Moim zdaniem na tej fotce ekspozyjcja jest ustawiona na kobietę. Po co? W innym ustawieniu chyba zostałby z niej tylko cień lub czarna plama. Tak mi się wydaje. A co do Zenitha to też taki mam i pstrykanie nim wydawało mi się znacznie mniej skomplikowane.
    Pozdr.
    krecio
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

  6. #26
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    kreciu, jakby bylo na kobiete, to wtedy bylo by widac jej twarz oraz inne szczegoly..
    swiatlo zmierzone na granice rozjasnienia od okna na podlodze.. po prawej stronie kadru... pozniej szybkie przekadrowanie i juz...

    Tomku, nie twierdze zeby nie uzywac automatu... ale jesli automat sie myli to chyba wtedy nie pozostaje ci nic innego jak uzyc manuala? ;-) Przy pierwszych zdjeciach streetphoto tez uzywalem automatu.. ale do czasu.. lepiej sprawdza sie manual oraz pozniejsze korekty.. bo szybciej jest zrobic to, niz tak ja przy zdjeciu ktore pokazalem, zmierzyc swiatlo na jakis punkt, potem przekadrowac.. w przypadku foty w koesciele mialem czas na przekadrowanie, bo babcia ledwo lazla ;-)


    korekcja w raw, a aeb to nie to samo.. powiedzmy ze ta jedna dzialka na + czy - jest do przyjecia w obrobce.. ale wezmy taka sytuacje.. robisz w rawie na 0.. pozniej dajesz +1 ... i teoretycznie wychodzi ci to samo, co z braketingu +1 ... ale to co wyszlo ci na braketingu mozesz potem zrobic na kolejne +1 ... a tu juz efekt bedzie lepszy niz raw podbity na +2 ...

  7. #27
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Czacha!
    No to ywszedlem na profana i slepca. Ale trudno... co robić. Wydawało mi się, że główną postacią jest staruszka i pewną rolę odgrywa światło za nią. Rozumiem, że takie cos robi się w ten sposób, że po pomiarze blokuję ekspozycję, kadruję i pstryk! Tylko nadal nie wiem co konkretnie robić żeby nie zaciemnić zdjęcia. Czy to kwestia jasności obiektywu (oprócz ustawień oczywiście), ustawień parametrów aparatu czy inna.
    pozdr.
    krecio
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

  8. #28
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    tak, glowna postacia jest staruszka.. ale jaki klimat mialo by zdjecie, gdybym ustawil swiatlo na staruszce? z cieni wyszly by detale, widac by bylo wszystko co sie dzieje na scianach... zas samo okno zmienilo by sie w jedna wielka biala plame.. chociaz i tak niewiele mu brakuje do tego

    a co do twojego pytania: raczej kwestia aparat+fotograf ;-)

  9. #29
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Vitez, wole braketing zwykly od raw, bo podkrecanie w raw to jednak jest drobne "oszustwo" i nie zdobywam na focie nowych informacji, tylko cos wydobywam, rownie dobrze mozna krecic gamma. Sztuczka ta jest typu "zoom cyfrowy"
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #30
    fotograf Awatar Czacha
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    45
    Posty
    4 868

    Domyślnie

    ktos ostatnio robil test na Nikonie..

    ustawil iso800 i zrobil fote w rawie na -1.. pozniej podniosl iso na 1600 i strzelil fote bez korekcji.. po wyciagnieciu 800'tki o 1ev wyszly gorsze szumy niz na 1600...

    ktos sprawdzal na CMOSie?

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •