Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: canon 50D z 24-70 mm L F2,8 jak ostrzy?

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lenny Zobacz posta
    Spoko rozumiem, ale większość zdjęć jakie robię nie drukuję w tak dużych formatach, dla mnie mają być ładne i już jak zrobię tak ma być , a po co poprawiać coś co już jest ładne dlatego wkurza mnie sam fakt że mając szkło za ponad 4 tysie nie oczekuje się po nim nic fajnego to już lepiej kupić kita duzzzzoooo tańszego i mieć ten sam efekt zdjęć co z L.
    24-70/2.8 nie bardzo pasuje do gęstego APS-C - niestety...
    Masz kilka możliwości redukcji poziomu stresu:
    1) Ustaw mniejszą rozdzielczość obrazu wypluwanego przez puszkę. Będziesz miał przy powiększeniu 100% na ekranie lepszą ostrość i mniejsze szumy,
    2) Sprzedaj 24-70 i kup Tamrona 17-50 (jeśli nie zależy Ci na 2.8 to kup kita 18-55 IS )
    3) Sprzedaj 50D i kup 5D - gęstość tej matrycy odpowiada około 4,7 Mpix APS-C - a więc około 3-4 razy mniej niż dla najnowszych cropów. Na 5D twój 24-70 będzie Ci się wydawał diabelsko ostry już od pełnej dziury - będziesz szczęśliwy.


  2. #12

    Domyślnie

    Nie napisałeś czy robiłeś w jpgach, czy w rawach. U mnie JPG z 50d są kiepskie. Dopiero z rawa można coś sensownego wydobyć. Co do ostrości spróbuj wyostrzyć na podglądzie, metodą detekcji kontrastu zobaczysz, że obiektyw jest ostry...

  3. #13

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    24-70/2.8 nie bardzo pasuje do gęstego APS-C - niestety...
    Masz kilka możliwości redukcji poziomu stresu:
    1) Ustaw mniejszą rozdzielczość obrazu wypluwanego przez puszkę. Będziesz miał przy powiększeniu 100% na ekranie lepszą ostrość i mniejsze szumy,
    2) Sprzedaj 24-70 i kup Tamrona 17-50 (jeśli nie zależy Ci na 2.8 to kup kita 18-55 IS )
    3) Sprzedaj 50D i kup 5D - gęstość tej matrycy odpowiada około 4,7 Mpix APS-C - a więc około 3-4 razy mniej niż dla najnowszych cropów. Na 5D twój 24-70 będzie Ci się wydawał diabelsko ostry już od pełnej dziury - będziesz szczęśliwy.

    Mam ustawioną zawsze największą rozdzielczość w JPG może to coś da jak zmniejszę zobaczymy. Mam tamrona 17-50 2,8 VC i jakość zdjęć jest lepsza ale też nie powalająca ale w normach się mieści hehe. Co do 5dm to brat jest zadowolony użytkując 24-70 mm po prostu poezja, więc puki co pozostanie mi nazbierać na pełną klatkę i sprzedać 50 d.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez marmaj Zobacz posta
    Nie napisałeś czy robiłeś w jpgach, czy w rawach. U mnie JPG z 50d są kiepskie. Dopiero z rawa można coś sensownego wydobyć. Co do ostrości spróbuj wyostrzyć na podglądzie, metodą detekcji kontrastu zobaczysz, że obiektyw jest ostry...
    Robiłem w JPG w największej rozdzielczości. Co do ostrości masz na myśli wyostrzenie w puszce? jeśli tak to nawet przy +6 było tragicznie.
    Ostatnio edytowane przez lenny ; 15-03-2011 o 22:38 Powód: Automerged Doublepost

  4. #14
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    I jeszcze jedno - żeby było bardzo ostro per pixel, na gęstych cropach trzeba spełnić jednocześnie kilka warunków:
    1 - ISO 100,
    2 - obiekty statyczne,
    3 - zdjęcie ze statywu,
    4 - wstępne podniesienie lustra,
    5 - jakiś obiektyw macro (np ef-s 60) domknięty do 4-5.6.

    Wtedy nie ma się do czego przyczepić nawet przy pełnej rozdzielczości. Jeśli któryś z warunków nie jest spełniony, to jest nieco gorzej. Jeśli żaden, to pojawia się stres przy oglądaniu zdjęć w 100% powiększeniu

  5. #15

    Domyślnie

    Chodzi o ostrzenie w trybie Live view. Przerabiałem to samo podejrzewalem luzy na bagnecie, zbyt mocne klapnięcie lustra itp. Nie ma rady wróciłem do 10d i zbieram na 5D.Pozdro

  6. #16
    Początki nałogu
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    322

    Domyślnie

    Live view jest dość dokładny, tyle że powolny. Ręcznie da się ustawić ostrość żyletowatą. Mocniejsze klapnięcie lustra raczej bym wykluczył przy fotografowaniu z szybszymi czasami, bo w takim np. 1d lustro wali jak z kałasznikowa a zdjęcia ostre wypluwa. Po prostu taka już cecha gęstego cropa - żeby przeskoczyć wysoką poprzeczkę jaką ustawia dla rozdzielczości szkieł potrzeba nowych konstrukcji pod takie matryce optymalizowanych. Stałki, typu 85/1.8 spokojnie dają sobie radę, ale starsze zoomy już średnio...

    W 50d polecam używać kiedy się da tryb sRAW1 - zbliża wyjściowy plik do obrazka z takiego np. 30d pod względem ostrości a kontrola nad parametrami przy wywolywaniu zostaje zachowana. No i szum jest lekko mniejszy..

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •