Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 26 z 26

Wątek: Obiektyw portretowy - Mf ???

  1. #21
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 872

    Domyślnie

    Skoro ten Canon 50/1.8 jest nie do pobicia, to po co kombinować z m42?

    Są jeszcze jakieś manualne Zeissy, Leiki, ale Ty, z szafą optyki i tak wiesz lepiej.
    Sam używam tego Canona i jak trafi, to jest OK. Mam też 50/1.8 Olka (manual), który był świetny z analogiem, ale z cyfrą już nie. Przerobiłem też parę Heliosów; jak ktoś lubi foto-martyrologię, polecam.
    Od razu mówię: nie chce mi się bić piany na oklepany do bólu temat.

  2. #22
    Początki nałogu Awatar Adso
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Skoczów, Bielsko-Biała, Cieszyn
    Wiek
    67
    Posty
    310

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gavin Zobacz posta
    kiszka bo trzeba stosować przejściówkę z soczewką - pogarsza jakość
    nie "pogarsza jakość" ale obiektyw robi się ciemniejszy... z 2.8 na 4 np. mozna uzywać przejsciówki bez soczewki ale wtedy nie ma ostrzenia na nieskończoność. Nie widziałem jednak żeby ktoś do portretu ustawiał modelke 100m od siebie.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    mogę polecić Vivitara 100/2.8, ale ma mocowanie FD...może są tez inne? Należy tylko sprawdzić czy czy jest to szkło produkowane przez Kirona...to zależy od numeru seryjnego. Późniejsze juz były gorsze.
    Ostatnio edytowane przez Adso ; 18-03-2011 o 00:50 Powód: Automerged Doublepost

  3. #23
    Coś już napisał Awatar astroadamo
    Dołączył
    Nov 2009
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    87

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Adso Zobacz posta
    nie "pogarsza jakość" ale obiektyw robi się ciemniejszy... z 2.8 na 4 np. mozna uzywać przejsciówki bez soczewki ale wtedy nie ma ostrzenia na nieskończoność. Nie widziałem jednak żeby ktoś do portretu ustawiał modelke 100m od siebie.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    mogę polecić Vivitara 100/2.8, ale ma mocowanie FD...może są tez inne? Należy tylko sprawdzić czy czy jest to szkło produkowane przez Kirona...to zależy od numeru seryjnego. Późniejsze juz były gorsze.
    Na pewno był jeszcze na Pentaxa. Od Kirona lepsze były modele zrobione przez Komine. Obydwa prezentują wysoką półkę.
    Canon 5D, Canon 40D, C 17-40 L, C 85/1,8, C 50/1.8, Soligor 100/3.5, Raynox DCR 250, Hitech Cokin i inne

  4. #24
    Bywalec
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Tarnów
    Posty
    127

    Domyślnie

    Był na wszystkie mocowania. Od Kirona 100/2.8 (105/2.8, bo to to samo) to żadne tam Komine nie było lepsze, to jest legendarne makro. Bardzo dobre szkło, tylko ciężkie, bo pancerne.
    5DMKII

  5. #25
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Katowice
    Wiek
    51
    Posty
    154

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dreamstorm Zobacz posta
    najładniejszy obrazem do portretu jakikolwiek widziałem daje Jupiter 85 f2. [...] To jedyny obiektyw jaki znam, gdzie można powiedzieć "miękko" zamiast "mydło".
    Hmmm,... a możesz podać linka do jakiś sampli we w miarę przyzwoitej rozdzielczości?
    Sam się nad tym Juiterem zastanawiam, ale za wersję MC na Allegro wołają sobie od 400PLN, podczas gdy używanego Samyanga 85/1.4 można ustrzelić już za ok. 600...
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Adso Zobacz posta
    nie "pogarsza jakość"
    Każdy dodatkowy element na drodze optycznej wpływa na jakość obrazu. Tania, kiepskiej jakości soczewka o kiepskich powłokach (a takie są montowane w najtańszych przejściówkach) oczywiście pogorszy jakość obrazu. Dobrej jakości przejściówkę FD->EF produkował kiedyś sam Canon. Można ją jeszcze czasami "dorwać" na Ebay'u, ale cena jest wyższa niż całkowity budżet na szkło+przejściówkę przewidziany przez autora wątku.

    Cytat Zamieszczone przez Adso Zobacz posta
    obiektyw robi się ciemniejszy... z 2.8 na 4 np.
    Możesz rozwinąć?
    Jasne, że każda dodatkowa soczewka wpływa na transmitancję, ale żeby aż o 1EV... przecież to nie filtr ND, ani telekonwerter. Robiłeś jakieś testy, że Ci wyszło aż takie obcięcie światła?

    Cytat Zamieszczone przez Adso Zobacz posta
    mozna uzywać przejsciówki bez soczewki ale wtedy nie ma ostrzenia na nieskończoność. Nie widziałem jednak żeby ktoś do portretu ustawiał modelke 100m od siebie.
    Otóż to! Dla szkła z założenia portretowego, wydaję się to najlepsze rozwiązanie.
    Ostatnio edytowane przez pkoprowski ; 20-03-2011 o 09:53 Powód: Automerged Doublepost

  6. #26
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2011
    Miasto
    bieszczady
    Posty
    50

    Domyślnie

    bierz jakąś 50 ewentualnie 55mm na m42, japońską - przyjemniej się nimi ostrzy. no i w tym momencie filozofia się kończy. revuenon, porst, rikenon, chinon. to szkła które można kupić za 250 - 280zł. jeśli chcesz zapłacić więcej możesz kupić fujinona ebc lub takumara smc, dzięki czemu dostajesz świetne powłoki.
    no i trzeba pobawić się nimi, bo jak się nie spodoba to się go pozbędziesz, a jeśli spodoba, to nie będziesz go odczepiaił od aparatu

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •