Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 54

Wątek: Duotone - jak?

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    35

    Domyślnie Duotone - jak?

    Znalazłam piękny portret i bardzo mi się spodobała tonacja, w jakiej został obrobiony. Chciałabym osiągnąć coś w tym stylu, ale nie mam pojęcia jak się do tego przymierzyć. A konkretnie - jakie kolory dobrać w duotone, żeby osiągnąć taki efekt:



    Ma ktoś jakiś pomysł? Albo na przykład trafił gdzieś w necie gotowy duotone, który daje taką tonację?

  2. #2
    Bywalec Awatar E.3
    Dołączył
    Apr 2009
    Miasto
    Police/Szczecin
    Wiek
    59
    Posty
    141

    Domyślnie

    modelheadshotblackwhite.jpg...

    zatem zwykła czerń i biel, no może nie zwykła ale bardzo dobrze zrobiona
    Moje graty: EOS 350D, C50 f/1.8 (plastik fantastik) i KIT

  3. #3
    Zablokowany
    Dołączył
    Sep 2009
    Posty
    35

    Domyślnie

    No nie do końca taka zwykła. Jakby była zwykła, to bym się tu o nią nie pytała.

  4. #4
    Coś już napisał Awatar Sieku
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    83

    Domyślnie

    no mi sie zdaje ze mozna uzyskać podobną tonacje w np samym CR . ale na tym zdjeciu duzo daje światło. jakbym miał to w kolorze to bym może uzyskał taki efekt, ale znajdź coś w kolorze to postaram się uzyskać podobny

  5. #5
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    75

    Domyślnie

    skoro nie masz pojęcia jak się zabrać to chyba nie za dobrze znasz PSa..

    eyedropper + curves
    globalnie kontrast w dół, podbity lokalnie

  6. #6
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    56

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E.3 Zobacz posta
    modelheadshotblackwhite.jpg...

    zatem zwykła czerń i biel, no może nie zwykła ale bardzo dobrze zrobiona
    To zdjęcie nie jest w odcieniach szarości, wystarczy spojrzeć na histogram...

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jot Zobacz posta
    skoro nie masz pojęcia jak się zabrać to chyba nie za dobrze znasz PSa..

    eyedropper + curves
    globalnie kontrast w dół, podbity lokalnie
    To pewnie Twoja "myśl dnia".
    Cytat Zamieszczone przez mandarynka Zobacz posta
    Znalazłam piękny portret i bardzo mi się spodobała tonacja, w jakiej został obrobiony. Chciałabym osiągnąć coś w tym stylu, ale nie mam pojęcia jak się do tego przymierzyć...
    ...Ma ktoś jakiś pomysł? Albo na przykład trafił gdzieś w necie gotowy duotone, który daje taką tonację?
    W necie nie, ale w książce którą posiadam i owszem, jest coś, co może być pomocne.
    Ta książka to "Fotografia Cyfrowa - Edycja Zdjęć" - Scott Kelby, wydanie IV.
    Pozwolę sobie przytoczyć fragment dotyczący interesującej Cię tematyki.

    "Kwadrychromia i wspaniałe obrazy w skali szarości
    Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, w jaki sposób zawodowcom
    udaje się uzyskać tak głębokie, wyraziste i kontrastowe, czarno-
    białe wydruki zdjęć, to być może zaskoczy Cię informacja, że
    odbitki te bardzo często nie są wykonane przy użyciu jednego
    tylko koloru (czerni), lecz trzech lub nawet czterech różnyćh
    odcieni szarości lub innych barw, które po nałożeniu na siebie
    wyglądają jak czarno-biała fotografia o niespotykanej głębi. Na
    szczęście firma Adobe zadbała o to, by wyposażyć Photoshopa
    w pokaźny zestaw ustawień, które ułatwiają uzyskanie
    poprawnych kwadrychromii, trichromii i bichromii - bo o nich
    tutaj mowa. Oto proste ćwiczenie, które ułatwi Ci zapoznanie się
    z tymi ustawieniami w praktyce.


    Krok 1.
    Wczytaj zdjęcie, które chciałbyś przetworzyć
    w sposób charakterystyczny dla
    kwadrychromii (to dziwnie brzmiące określenie
    oznacza po prostu, że wydruk takiego zdjęcia
    wymaga zastosowania czterech różnych farb,
    w celu uzyskania odpowiedniego efektu.
    Trichromie wymagają zastosowania trzech
    farb, zaś bichromie ... chyba nie muszę pisać
    ilu, prawda?). Kwadrychromie wyglądają
    najbardziej spektakularnie w przypadku zdjęć
    krajobrazowych oraz niektórych portretów.
    Zauważyłem, że znakomicie wychodzą na nich
    kowboje. Naprawdę!


    Krok 2.
    W celu utworzenia kwadrychromii zdjęcie
    należy przekształcić najpierw na skalę szarości.
    Wiesz już jednak, że zwykła konwersja nie daje
    pod tym względem zbyt dobrych rezultatów,
    zamiast niej proponuję więc użyć dowolnej
    spośród metod opisanych w rozdziale
    poświęconym czarno-białym fotografiom (czyli
    rozdziale 7.). Na przykład pokazane na rysunku
    obok zdjęcie uzyskałem przy użyciu warstwy
    korekcyjnej Gradient Map (Mapa gradientu),
    która akurat w tym przypadku spisała się
    znakomicie. Nie musiałem nawet tworzyć
    dodatkowych znaczników koloru - wystarczył
    domyślny, czarno-biały gradient.


    Krok 3.
    Gdy zdjęcie będzie już czarno-białe, można
    z powodzeniem skonwertować je na tryb
    Grayscale (Skala szarości). Zmiana ta nie
    będzie miała wpływu na wygląd tego zdjęcia
    i pełnić będzie jedynie rolę "techniczną"
    - umożliwi dalsze przekształcanie obrazu.
    Możemy pozwolić sobie na przeprowadzenie
    jej na tym etapie pracy, gdyż uzyskaliśmy
    już odpowiednio kontrastowy i atrakcyjnie
    prezentujący się czarno-biały obraz i nie
    musimy przejmować się domyślnymi
    (nie najlepszymi) algorytmami konwersji
    koloru na odcienie szarości. Wybierz zatem
    polecenie Grayscale (Skala szarości) z menu
    Image/Mode (Obraz/rryb), a gdy to zrobisz,
    kliknij przycisk Flatten (Spłaszcz) w oknie
    dialogowym, które się wówczas pojawi,
    (pozostawienie warstwy korekcyjnej Gradient Map
    (Mapa gradientu) nie ma sensu, gdyż jej działanie
    opiera się na źródłowych kanałach koloru zdjęcia. J
    eśli zdecydowałbyś się ją pozostawić, to wygląd obrazu
    ulegnie zmianie, oryginalne kanały koloru fotografii zostaną
    bowiem wówczas zastąpione jednym, powstałym w wyniku
    zmiany trybu zdjęcia na skalę szarości. Kliknięcie przycisku
    Flatten (Spłaszcz) jest zatem konieczne.
    Pozbawi nas ono wprawdzie możliwości dalszej edycji
    warstwy korekcyjnej, lecz za to wygląd zdjęcia zostanie
    zachowany bez zmian).


    Krok 4.
    Oczywiście nie jest to jedyny komunikat
    ostrzegawczy, jaki może pojawić się podczas
    wspomnianej konwersji (naj prawdopodobniej
    firma Adobe chce zrobić wszystko, byle tylko
    ustrzec Cię od kłopotów. Widzisz, jak o Ciebie
    dbają?). Kolejny komunikat ma na celu
    potwierdzenie usunięcia informacji o kolorze
    (patrz rysunek). Prócz tego znajdziesz w nim
    sugestię dotyczącą przeprowadzenia konwersji
    kolorowego obrazu na skalę szarości przy użyciu
    polecenia Black & White (Czarno- biały).
    Oczywiście programiści projektujący treść tego
    komunikatu nie domyślili się, że mogłeś wcześniej
    zadbać o konwersję obrazu w inny sposób - na przykład
    przy użyciu mapy gradientu. Tak czy owak, możesz
    spokojnie kliknąć przycisk Discard (Odrzuć, zanim to jednak zrobisz,
    zaznacz opcję Don't show again (Nie pokazuj więcej),
    aby pozbyć się tego komunikatu raz na zawsze. W przeciwnym
    razie będzie on pojawiał się za każdym razem, doprowadzając Cię
    do szewskiej pasji. Szczerze mówiąc, osobiście wyłączam
    wszystkie komunikaty, które tylko pozwalają się wyłączyć
    - nie każdy z nich jest bowiem na tyle kulturalny.



    Krok 5.
    Gdy uda Ci się przekształcić zdjęcie na skalę
    szarości, ponownie rozwiń menu Image/
    Mode (Obraz/Tryb) i sprawdź, czy polecenie
    Ouotone (8ichromia), które dotychczas było
    niedostępne, stało się aktywne. Jeśli tak,
    wybierz je. W przeciwnym razie sprawdź,
    czy nie popełniłeś jakiegoś błędu podczas
    wykonywania wskazówek opisanych w 3.
    kroku tego ćwiczenia.


    Krok 6.
    Po wybraniu polecenia Ouotone (8ichromia)
    na ekranie wyświetlone zostanie okno
    dialogowe Ouotone Options (Opcje bichromil),
    pokazane na rysunku obok. Jak myślisz,
    który z dostępnych w tym oknie trybów
    pracy (nazwy niektórych z nich podałem na
    wstępie) jest domyślny? Bichromia? Ależ skąd,
    to byłoby za proste. Mimo iż polecenie nosi
    nazwę Ouotone (8ichromia), a okno dialogowe
    - Ouotone Options (Opcje bichromii),
    domyślnym ustawieniem w tym oknie jest
    Monotone (Monochromia). (Założę się, że
    wpadli na to ci sami programiści, którzy tak
    troskliwie próbują uchronić użytkowników od
    pochopnej zmiany trybu kolorów obrazu na
    skalę szarości. Teraz zapewne siedzą przy winie
    w dobrej restauracji i nabijają się do rozpuku,
    próbując wyobrazić sobie minę użytkownika,
    który podczas próby uzyskania bichromii
    jest częstowany monochromiami). Naszym
    zadaniem jest jednak uzyskanie jeszcze innego
    rodzaju obrazu: kwadrychromii. Wybierz zatem
    opcję Quadtone (Kwadrychromia) z listy Type
    (Typ), lecz nie klikaj na razie przycisku OK.


    Krok 7.
    Zamiast OK, kliknij przycisk Load (Wczytajl,
    znajdujący się po prawej stronie okna
    dialogowego Ouotone Options (Opcje
    bichromii). Dlaczego akurat ten? Otóż służy
    on do wczytywania gotowych ustawień
    kwadrychromii, które kopiowane są na dysk
    twardy podczas instalowania Photoshopa
    (wspominałem o tym na początku). Nawiasem
    mówiąc, czytałeś może książkę "Kod Leonarda
    da Vinci?". Złamanie tego kodu to pestka
    w porównaniu do wysiłku umysłowego, jaki
    trzeba włożyć w odszukanie plików z tymi
    ustawieniami. Ścieżka dostępu do tych plików
    pokazana jest na rysunku obok, lecz na wszelki
    wypadek podam ją jeszcze raz, krok po kroku.
    W systemie Mac OS należy szukać ich w folderze
    Adobe Photoshop CS3 App/ications, zaś pełna
    ścieżka dostępu do tych plików w systemie Windows
    to C:\Pro{jfam Fi/es\Adobe\ Adobe Photoshop CS3\
    Presets\Ouotones (C:\Program Files\Adobe\Adobe
    Photoshop CS3\Ustawienia\Bichromie). Wewnątrz tego
    foldera znajdują się trzy inne, noszące nazwy Duotones,
    Quadtones i Tritones. Uff ... Gdy uda Ci się już
    znaleźć folder Quadtones, otwórz go, otwórz kolejny
    folder o nazwie PANTONE@ Quadtones (Quadchromie PANTONE@)
    i wczytaj plik o nazwie B/541 5135773.
    Banalnie proste, prawda? (Jeśli dobrze się skupić,
    to podczas otwierania tego pliku da się usłyszeć złośliwy
    chichot tych samych programistów, o których przed chwilą pisałem ... ).


    Krok 8.
    Kliknij przycisk Load (Wczytaj). aby
    przekształcić edytowany obraz zgodnie
    z ustawieniami wybranej kwadrychromii.
    Edytowane zdjęcie nabierze wówczas
    specyficznej głębi i plastyczności (porównaj
    fotografię z rysunku obok do zdjęcia
    pokazanego na rysunku ilustrującym 5. krok
    tego ćwiczenia; jak widać, nałożenie na siebie
    kilku różnych odcieni farb może zaowocować
    bardzo atrakcyjnymi efektami, nawet na
    ekranie monitora). W celu wydrukowania
    otrzymanego w ten sposób obrazu
    powinieneś ponownie przywrócić tryb RGB
    zdjęcia, wybierając polecenie RGB z menu
    /mage/Mode (Obraz/Tryb). Na kolejnych
    dwóch stronach opiszę teraz moje ulubione
    ustawienia kwadrychromii, trichromii i bichromii,
    a także porównam ich działanie na podstawie tego
    samego, przykładowego zdjęcia (abyś mógł przekonać
    się o dzielących je, subtelnych różnicach).


    Krok 9.
    Tym razem mamy do czynienia z trichromią,
    a zatem po kliknięciu przycisku Load (Wczytaj!
    powinieneś odszukać folder Tritones,
    a w nim kolejny - Gray Tritones (Trichromie
    szare). W tym drugim folderze znajduje się
    ustawienie o przesympatycznej nazwie 8/409
    WmGray 407 WmGray - wczytaj je, aby je
    wypróbować.


    Krok 10.
    Oto kolejna trichromia, która wygląda
    podobnie jak poprzednia, lecz jest nieco
    "Iżejsza"ze względu na odrobinę zmieniony
    kształt krzywej trzeciego koloru farby oraz
    zestaw jaśniejszych kolorów, jaki został
    dobrany podczas jej tworzenia. Jeżeli chciałbyś
    ją wypróbować, to wczytaj plik o nazwie 8/
    WmGray 7 WmGray 2. (Prawda, że genialna
    nazwa? Sam nie wpadłbym na lepszą i bardziej
    trafną. Założę się, że oni nadal się śmieją.).

    WSKAZÓWKA:
    Jeszcze jedna ważna rzecz dotycząca wyglądu
    poszczególnych -chromii: bardzo wiele zależy
    od zdjęcia, na którym je testujesz. Postaraj się
    zatem za każdym razem wypróbować ich kilka,
    aby oszacować różnice i dobrać optymalne
    ustawienie dla edytowanego zdjęcia
    .

    Krok 11.
    To jedna z naj prostszych bichromii, lecz
    mimo wszystko jest ona bardzo ładna: aby ją
    wypróbować, kliknij przycisk Load (WczytaJ),
    odszukaj folder Ouotones/Ouotones/Gray-
    B/ack Ouotones (Bichromie/Ouotones/
    Bichromie szaro-czarne) i wczytaj plik o nazwie
    Warm Gray 7 7 b/2.


    Krok 12.
    Na koniec jeszcze jedna bichromia, którą
    znajdziesz w folderze PANTONE" Ouotones
    (Bichromie PANTONE@). Nosi ona nazwę 478
    brown (700%) b/4 i umożliwia uzyskanie
    delikatnego, brązowego odcienia, który
    znakomicie pasuje do niektórych zdjęć
    (zgodnie z tym, o czym przed chwilą pisałem,
    naprawdę warto wypróbować kilka różnych
    bichromii, trichromii i kwadrychromii, zanim
    zdecydujesz się na jedną z nich. Będziesz
    zaskoczony, jak duże różnice w efektach
    działania poszczególnych ustawień mogą być
    spowodowane rodzajem i treścią zdjęcia).
    I to już wszystko: przedstawiłem Ci moje
    cztery ulubione ustawienia, w wymienionych
    folderach znajdziesz ich jednak o wiele więcej.
    Eksperymentuj do woli, pamiętaj tylko, by
    po zakończeniu pracy skonwertować zdjęcie
    z powrotem na tryb RGB.
    "

    No i to by było na tyle :rolleyes:
    Serdecznie polecam zakup i lekturę całości - naprawdę warto.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  8. #8
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    46
    Posty
    378

    Domyślnie

    Kurcze, ja Ci się chciało przepisywać taki kawał tekstu?
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  9. #9

    Domyślnie

    dzięki wielkie za tutek! zajedwabiste efekty można osiągnąć

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magart Zobacz posta
    Kurcze, ja Ci się chciało przepisywać taki kawał tekstu?
    A czy ja wyglądam na... skrybę???
    Skaner plus OCR i kilka (no może -naście) minut roboty.
    Cytat Zamieszczone przez krystian123 Zobacz posta
    dzięki wielkie za tutek! zajedwabiste efekty można osiągnąć
    Nie ma problemu Cieszę się, że przydadtny.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •