Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: Tair lub Orestegor albo ....

Dopiero zaczyna
    Miasto
    Lublin/Wawa

Domyślnie Tair lub Orestegor albo ....

... właśnie co zamiast ich w niskiej cenie. Mam dylemat i chciałbym poradzić się Was co z nim zrobić. Od razu zaznaczam, że pomimo że nie od dziś "pstrykam" to w temacie fotografii przyrody jestem laikiem i chciałbym, w miarę możliwości bez dużych nakładów finansowych, spróbować swoich sił w leśnych ostępach. Nie boję się manualnych obiektywów.

Wiem że różne istnieją szkoły jedni lubią zaczaić się na zwierza, zanęcić i czekać na kadr. Innym odpowiada podchodzenie, skradanie się i "ustrzelenie" zdjęcia. Chciałbym zaznaczyć, że miałbym od czasu do czasu "przewodnika" należącego do kółka łowieckiego (niestety on strzela ostrą amunicją, a ja jestem bardziej pacyfistycznie nastawiony) więc zarówno mógłbym podpatrywać dobre praktyki podchodzenia jak i miałbym możliwość samemu potrenować.

Czytając różne materiały na tym forum jak i w sieci natknąłem się na polecane obiektywy na początek w "dobrych" cenach. Oto one:
    • Tair 3S 300/4.5 (są 2 wersje podobno jednak oznaczona 3S ze słabszymi powłokami oraz 3FS "FotoSniper" - młodsza wersja lepiej zachowująca się pod światło)
    • Orestegor 300/4 - podobno dużo cięższy od Taira ale niekoniecznie lepszy (poza 1/3EV przewagi)

I tu pojawia się moje pytanie, a właściwie komplet pytań: Jakie są za i przeciw używaniu Taira a Orestegora? Który jest lepszy, ostrzejszy, produkuje ładniejszy bokeh? Czy miał ktoś z nimi do czynienia i może podzielić się spostrzeżeniami? Czy różnica pomiędzy Tairami jest aż taka duża?
    60D + 400D(BG-E3) + macro-kit + T17-50 2.8 + C50/1.8 + C85 1.8 + T55-200 + Samyang 8mm FishEye + 580 EX II + YN565EX + YN560 II + Phottix Strato II Multi + pomniejsze gadżety

Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Miasto
    Wrocław

Domyślnie