"Zółte" będa działały tylko w manualu. Tak jak każda inna lampa niesystemowa, bez wsparcia canonowskiego ttl, e-ttl. Nadają się do użytku, jako lampy wyzwalane zdalnie, np. radiowo. Nikonowskie lampy mają lepsze parametry niż canonowskie.
"Zółte" będa działały tylko w manualu. Tak jak każda inna lampa niesystemowa, bez wsparcia canonowskiego ttl, e-ttl. Nadają się do użytku, jako lampy wyzwalane zdalnie, np. radiowo. Nikonowskie lampy mają lepsze parametry niż canonowskie.
Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.
---Moje zdjecia na FB---
To ja troszkę się nie zgodzę. Mam gdzieś czy tam są podzespoły chińskie czy tajwańskie, a interesuje mnie jakość. Jak wszystko jest dobrze w środku przemyślane, konstrukcja odpowiednio zrobiona z dobrego materiału, ergonomia jest ok, poparta wieloletnim doświadczeniem i logiką zgodną ze współczesną inżynierią itd, itp, to oporniki i układy scalone made in taiwan mi w ogóle nie przeszkadzają. Jest wiele parametrów za które się słono płaci, których nie widać na pierwszy rzut oka (np. powtarzalność koloru i mocy, dobre chłodzenie, trwałe mocowania itd).
Oczywiście piszę tutaj o markowych lampach a nie o tanich wersjach oem firmowanych przez gigantów a będących tak naprawdę kolejnymi klonami taniochy w innej obudowie.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Albo źle zrozumiałem, albo wydaje mi się, że Elfo nie jest takie tanie (25% droższe od Bees) w porównaniu nawet do Elinchroma (5x droższego od Bees) ?
Ostatnio edytowane przez magart ; 14-03-2011 o 00:17 Powód: Automerged Doublepost
EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
www.magaczewski.blogspot.com
www.fotogaleria.magaczewski.pl
Janusz, czy możesz w skrócie napisać co przemawia za zakupem owych bees? Jakby nie było dość egzotycznego na PL rynku produktu. Tak zerkam w parametry... no nie powalają. wykonanie też takie z lekka garażowe, egzotyczny bagnet do softów, dyskusyjny serwis. wiec czemu?
galeria: http://adso.digart.pl/digarty/
Miałeś to w rękach czy teoretyzujesz? Wychodzisz czasem na ulicę? Spójrz na auta w korku. Każde inne. Czemu? Na dodatek zdarzają się amerykańskie. Czemu?
Nie zamierzam nikogo przekonywać w którąkolwiek stronę. Piszę/pokazuję co mam i tyle. Aha, lampa jest dość popularna w USA (w odróżnieniu od Elfo), też nie wiem czemu.
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Sam jeżdzę amerykańskim. Pasuje mi. ale serwis jakby co mam 2 km od domu. Tyle że lampa studyjna to nie auto. Nie wiem Janusz skąd ten sakrazm w Twojej wypowiedzi . Miałem nadzieję na wymianę merytorycznych uwag czemu komplikować sobie życie tymi lampami. żeby mieć inne niż wszyscy? trochę z d...y argument jak dla mnie.
patrząc na parametry to połka quantuuma. owszem. mają lepsze lampki w ofercie. ale to już zupelnie inna półka cenowa. .
Tak wiec absolutnie bez z złośliwego podtekstu pytam czym owe beesy wyrózniają sie na tle konkurencji że warto ryzykowąc zakup tak niekompatybilnego na naszym rynku systemu. Który parametr przeważa ?
Mysłe że w tą stronę powinna iść merytoryka dyskusji na temat budowy systemu dla pożytku wszystkich czytających.
Ech.... podnosisz poziom dyskusji.
Canon na polskim rynku jest równie egzotyczny co Alien Bees. Serwis w Szczecinie czy Lublinie jest dokładnie w tej samej odległości co serwis Alien Bees... furtka przy płocie domu przy której stoi kurier. Nie sądzę, żebym cokolwiek ryzykował kupując tą czy inną lampę. Zupełnie nie zakładam przed kupnem, że to się musi zepsuć - Elfo chyba nie jest aż tak awaryjne, że serwis w Łodzi jest decydującym elementem decyzji zakupu. ;-)
Nie czuję potrzeby uzasadniania na piśmie decyzji zakupu szkła, puszki czy lampy. Zauważ, proszę, że napisałem "mój typ" bo taką posiadam więc raczej logiczne, że nie będę się zachwycał Elinchromem z cenami z innej galaktyki. Możesz to sobie nazywać jak chcesz. Kaprys, żeby mieć inne niż wszyscy, cokolwiek.
Janusz,
Old enough to know better - but I do it anyway.
Janusz. ale wątek ma być pomoca w wejściu w ten a nie inny system błysku. Opisując quadre podałem jakie Ja widze plusy i minusy tego rozwiązania. mysłe że uwagi z "placu boju" to jest to , co może ew. zainteresować użytkowników. wiec jeśłi mógłbyś w paru słowach napisać plusy i minusy rozwiązania o którym wspominasz to pewnie wiele osób z zainteresowaniem by przeczytało i porównało. ja np serio nie wiem jak jest w tym systemie zaprojektowany powerpack. sa wymienne aku? ile kosztują? Czy powerpack posiada fotocelę? nigdzie tego nie mogę znależć
a fajnie jakby takie zestawienie w tym wątku sie pojawiło bo sporo ludzi błądzi nie zdająć sobie sprawy z różnic pomiedzy systemami. Dodtakowo uważam że takie uwagi z użytkowania są lepszą podstawą do merytorycznej dyskusji niż "kupiłem bo chciałem"
... nasuwa mi się pewne skojarzenie z prawem Balaniego: Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz... parafrazując...nie jest dobre to co jest dobre, ale to co akurat posiadamy. A co do kosmicznych cen Elinchromów... hmmm...jeśli ~3000zł za zestaw dwóch lamp 400Ws z softboxami, statywami, transmiterem i torbą ( D-Lite-it 4 To Go) to kosmos to już nie wiem co mogłoby nim nie być. Podobnie zresztą z zestawem BXRi 500/500 To Go za ~5000zł
galeria: http://adso.digart.pl/digarty/