na cropie i 50-tka będzie ciasno do chałupy, chyba że masz full wypas, pokoje pod 40m2. 85 to mocno ciasne jak do pomieszczeń. jeśli już to samyang 14/2.8 lub c 20/1.8
na cropie i 50-tka będzie ciasno do chałupy, chyba że masz full wypas, pokoje pod 40m2. 85 to mocno ciasne jak do pomieszczeń. jeśli już to samyang 14/2.8 lub c 20/1.8
Na początek wezmę chyba 50 1.4a myśli nad 85 odstawie na przyszłość
Pokoje full wypas niestety nie sąAni u mnie ani u znajomych gdzie ten obiektyw by się przydał.
Korzystając z okazji, spytam choć teoretycznie powinienem poszukać...
Czy USM w 50 1.4 jest naprawdę szybki? Co prawda to pojęcie subiektywne ale jakie są wasze odczucia?
5Dm2 | 16-35 4L IS | 24-70 2.8L II | 85 1.8 | 100 2.8L
Naprawdę szybki to jes szybki LOPEZ
A tak na poważnie to jak wybierzesz Canona 50mm 1.4 nie będziesz żałował. Chyba, że myślisz jeszcze o innym obiektywie o ogniskowej 50mm.
Swego czasu Cichy robił fajny teścik, w którym porównywał kilka obiektywów różnych producentów. Jak znajdę to podrzucę link
Jak jednak zdecydujesz się na C50 f1.4 to najlepiej wybierz z kilku sztuk, gdyż zdarzają się tzw. nieostre sztuki, chodzi oczywiście o ff i bf
Pzdr
Nie ostre sztuki czy sztuki z bf/ff? Bo kolego mylisz pojecia. 50tka demonem szybkosci nie jest, moze ciut lepsza od kita, tego bez usm oczywiscie. Bierz 50tke, bedziesz zadowolony![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Mam oba szkła i oba były na cropie i są na FF. Polecam oba jak masz kasę bo podchodzenie do tematu na zasadzie im mniejsze pomieszczenie tym szersze szkło ma się tak jak im szersza droga tym bardziej chce mieć tira![]()
Oba szkła będą dobre i do małego pokoju i do sali gimnastycznej - kwota tego jak się je wykorzysta. Równie ciasny portret zrobisz 50ką jak i szerszy.
Weź na początek 50/1.4 i zobaczysz. Tak jak napisał jeden z poprzedników - zobacz test Cichego - ja silnie zastanawiam się nad zmianą na Sigme ale parcia nie mam.
Ze stałek na cropie 50 poza 28 wykorzystałem najczęściej. 85 i na cropie i na FF jest taka sobie. Zamiast niej pomyśl nad 100macro.
5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...
Nad czymś szerszym też będę się zastanawiałAle to już dalsza przyszłość:-D
Dzięki i pozdrawiam !
5Dm2 | 16-35 4L IS | 24-70 2.8L II | 85 1.8 | 100 2.8L
Tak zastanawia mnie tylko jedno, dlaczego autor tematu chce mieć af w szkle portretowym - przecież najlepsze zdjęcia wychodzą bez AFu![]()
Sam użytkują dwa szkiełka stałkowe pod cropem, miałem wcześniej 50/1.8. Jakoś wygodniej w pomieszczeniach sprawuje się 28/2.8 (miało być 1.8 ale auto mi zaszwankowało), ale do rzeczy najwygodniejszym szkłem okazało się właśnie 28 i 85. To drugie na wypady i świetnie w plenerze dawało radę, a 28mm do pomieszczen jak ulał![]()
AF do zdjęć w pomieszczeniachnie tylko portretowych
5Dm2 | 16-35 4L IS | 24-70 2.8L II | 85 1.8 | 100 2.8L
Jeśli to jest pierwsza stałka to nawet 50mm 1.8 będzie dobre na początek. Jednak skoro budżet nie ogranicza to warto od razu kupić 50mm 1.4 - zyskasz lepszy bokeh oraz AF nie wspominając o budowie. Gdy już rozsmakujesz się w stałkach to będziesz myślał o 85mm i 28mm. Jednak na początek jako jedna stałka na cropa 50mm będzie najbardziej uniwersalna. Będziesz jej używał zarówno w pomieszczeniach jak i na zewnątrz a stosując zoom nożny ograniczy Cię jedynie ściana...![]()
Canon 5D Mark II | C 28 1.8 | C 50 1.4 | C 85 1.8 | YN-565EX | Manfrotto 725B