Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Wątek: Odpowiednik 35 mm dla APS-C do reportażu

  1. #1
    Dopiero zaczyna Awatar polon
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    31

    Domyślnie Odpowiednik 35 mm dla APS-C do reportażu

    Witam,

    zastanawiam się jakiego szkła używacie do zastosowań typu architektura + szeroko pod reportaż. (apsc)

    temat już wałkowany ale rozrzucony po całym forum.

    Ja sam zastanawiam się nad tokiną 11-16 2.8. Do architektury jest ok ale co do reportażu - wydaje się że trzeba to szkło traktować jako stałke bo brakuje trochę dłuższego końca - chciałoby się mieć te 35 mm z ff.

    Jest jeszcze tokina 12-24 f4 - tego w rekach nie miałem i zastanawiam się czy czasem nie brakuje tego 1-2 mm na początku; ale za to jest reporterskie 35mm (ff) a nawet nieco dalej. Tu jednak zastanawiam nie czy f4 nie bedzie za ciemne do reportażu.

    Odpuszczam starszą sigmę 10-20 bo jest bardziej do architektury a nie do reporterki.

    Chciałbym poznać wasze opinie, jakich obiektywów używacie do szerokiego reportażu, które nadadzą się też do architektury.

  2. #2
    Uzależniony Awatar RomanS
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    73
    Posty
    830

    Domyślnie

    Odpowiednikiem na APSC pelnoklatkowego C. 16-35/2.8 L jest ciemniejszy C. 10-22/3,5-4,5 mam go odkat pojawil sie w sprzedazy i nigdy mnie nie zawiodl jak byl potrzebny.

  3. #3
    Dopiero zaczyna Awatar polon
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    31

    Domyślnie

    ten canon to na pewno super obiektyw, ale już z innego przedziału cenowego. W tym przypadku można też zastanowić się nad nowszą sigmą 10-20 f3.5, która jest jaśniejsza na dłuższym końcu. Jedyny minus tej sigmy jest taki, że nie ma używek na rynku trzeba się zastanowić czemu
    Ciężki orzech do zgryzienia.

  4. #4
    Bywalec Awatar caveman
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    239

    Domyślnie

    A Tamron 10-24/3.5-4.5?
    TU masz link do testow:
    http://canon-board.info/showthread.php?t=46340

  5. #5
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    Ciemne szkła do reporterki?
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  6. #6
    Dopiero zaczyna Awatar polon
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    31

    Domyślnie

    myślę, że 3.5 albo 4 można przetrawić - w moim przypadku z canonem 7d dałbym radę, iso wyższe też jest znośne. Ale powyżej 3.5 już by było gorzej.
    Ale tak jak wcześniej zostało napisane - nie koniecznie szukam odpowiednika canon 16-35 2.8 ale może bardziej 17-40 f4.

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    To chyba ja mam tylko takiego pecha i trafiam na miejsca gdzie przy f1.8 i ISO 5000 ma czasy 1/80.. Jak dla mnie to 2.8 jest już ciemnawo i jest to raczej minimum do reporterki. ISO zawsze można podbić, ale w końcu może Ci go zabraknąć lub jakość zdjęć będzie nieakceptowalna.
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  8. #8
    Dopiero zaczyna Awatar polon
    Dołączył
    Jun 2009
    Miasto
    Bydgoszcz
    Posty
    31

    Domyślnie

    reportaż to nie zawsze ciemne pomieszczenie. Jeśli tak jest to trzeba wspomagać się lampą.
    Ale zgadzam się że 2.8 to ciemnica, sam do reportażu używam sigmy 30mm 1.4. Natomiast brakuje mi chociaż paru ujęć z szerokiego kąta.
    Najbardziej interesująca jest wspomniana tokina 11-16 2.8 ale w niej jest ten problem że zawsze są zniekształcenia typowe dla szerokiego kąta, a w takim canonie 10-22 już jest lepiej i można osiągnąć efekt reporterskiej 35

  9. #9
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    Zniekształcenia są właśnie fajne i dodają smaczku To oczywiście moja opinia. Światło natomiast zawsze się przyda. 7D to nie nie pełna klatka, że nawet z ciemnych partii sobie powyciągasz na wysokim ISO. Albo dobrze naświetlisz zdjęcie, albo nadaje się do kosza.
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    Bierz Tokinę 11-16. Ostra od f/2.8. Bardzo dobre wykonanie, AF celny i szybki. A ze zniekształceniami tak to już jest. Albo szeroko i rozciąga, albo nie szeroko i nie rozciąga.
    Tamron 10-24 jest w miarę spoko, ale na pewno nie do reporterki. Miałem i byłem średnio zadowolony, AF lubił się gubić od czasu do czasu nawet w dobrych warunkach, jakością zdjęć też nie powalał.
    Reszta może być - Sigma 10-20, Canon 10-22. Chociaż ja bym wolał Tokinę i ewentualnie trochę wycropować. Uważam tak jak myslidar - zniekształcenia są jak najbardziej okej, z tym że trzeba wiedzieć je wykorzystać w odpowiedni sposób.

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •