Do architektury żeby było szeroko możesz wybrać dowolnego UWA w swoim przedziale cenowym i będzie OK. Do reporterki za rozsądne pieniądze, to już bardziej nada sie Tamron 17-50/2,8. Demonem szybkości nie jest, ale za to ma w miarę dobre światło![]()
Do architektury żeby było szeroko możesz wybrać dowolnego UWA w swoim przedziale cenowym i będzie OK. Do reporterki za rozsądne pieniądze, to już bardziej nada sie Tamron 17-50/2,8. Demonem szybkości nie jest, ale za to ma w miarę dobre światło![]()
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
A jak wygląda sprawa z autofocusem Tokinie 11-16? Coś gdzieś kiedyś czytałem, że wymaga silnika w body, czyli na Canonie będzie tylko manual focus?
Witam
Mam tokine 12-24 F4 i zakładając, że jest podobnie z 11-16 żadnego silnika osobnego nie wymagają. AF śmiga aż miło i praktycznie się nie myli, szybkość ciut wolniejsza od USM.
Pozdrawiam
50D, EF-S 15-85 IS, 70-200 F4 L IS, Kenko 1,4x MC DG, Σ 20/1,8, EF 35/1,4 L, EF 85/1,8, Metz 58 AF-2, Metz 50 AF-1, pixel king 1+2
To zapewne w Nikonie.
Natomiast dziwnie mało jest narzekań na AF tej Tokiny w Canonie. Czy jest on rzeczywiście sprawny czy to krótka ogniskowa sprawia że nie stwarza widocznych problemów ? Interesuje mnie zakup tej Tokiny do 550D i chciałoby się więcej informacji praktycznych.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
I tylko micles odpowiedział na moje pytania w wątku poświęconym tej Tokinie. W końcu jednak 55 osób w ankiecie "Najlepszy szerokokątny" na CB wskazało ten obiektyw. Po coś go kupili i mają jakieś przemyslenia odnośnie np. czy dla jasności warto poświęcić zakres.
Ceną między C10-22, S10-20/3.5 i tą Tokiną to się wiele nie nawojuje.
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Miałem tą Tokinę 11-16 pożyczoną na trochę (zamieniłem się z kolegą za moją dawną Sigmę 10-20/4.0-5.6, więc miałem porównanie). Używalne od pełnej dziury, dało się uzyskać w miarę łatwo mniejszą GO. AF działał fajnie, nie miałem zastrzeżeń.
Tylko ciemne...
Bo?
No bo to trzeba umiec tak uzyc, zeby ten efekt dzialal na korzysc. A i owszem, nie jest to proste...
FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
"I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin
tokina jest na pewno dobrym szkłem ale pozbawionym uniwersalnosci, na której mi zależy bardziej niż na świetle.
zostaje canon i sigma 10-22 3.5
ktoś testował osobiście oba szkiełka?
canon
+ obrazek - dla mnie lepsze odwzorowanie kolorow i kontrast, mniejsza koniecznosc obrobki potem, ale to kwestia indywidualna
+ lzejszy i po nakreceniu filtra uv jest szczelna konstrukcja
+ odrobine dluzszy zakres czyli wieksza uniwersalnosc
sigma
+ swiatlo troszke lepsze
+ jakosc obudowy - canon troszke jednak plastikowy, ale w pozniejszym uzytkowaniu nie sprawial zadnych problemow
HSM, USM porownywalne, w ostrosci na egzemplarzach, ktore przerabialem nie bylo zauwazalnej roznicy, aberracje chyba wieksze u Canona, odblaskow nie testowalem