Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 44

Wątek: Dylemat z tele do eosa 550d

Mieszany widok

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chrislab Zobacz posta
    200/2.8 Canona
    Dokładnie, to bardzo dobry wybór. Jedyne, co może dobijać? Brak zooma czyli ograniczenie do nóżek

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Babice/Chrzanów
    Posty
    172

    Domyślnie

    Jeżeli zależy Ci na szybkim i nie zawodnym autofokusie i masz do wydania 2 tyś. to tylko zostaje ....... c 70-200/4. Nie ma innej alternatywy. A światło f4 to nie jest znowu jakaś "ciemnica".

  3. #3
    Coś już napisał Awatar fafinek
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    76

    Domyślnie

    Tak jak myślałem, czyli dokonanie wyboru pomiędzy kupnem używki C70-200 f/4, a Tamrona 70-200 f/2,8... Ciężka sprawa. Ale z konwerterem to sprawa jest na + dla tamiego, bo jest jaśniejszy..

  4. #4
    Bywalec Awatar tormentor
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    218

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gimli Zobacz posta
    A światło f4 to nie jest znowu jakaś "ciemnica".
    Jak dla kogo. Na f/4 praktycznie odpada fotografowanie imprez w pomieszczeniach jak np. koncerty.
    FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
    Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
    "I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin

  5. #5
    Coś już napisał Awatar fafinek
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tormentor Zobacz posta
    Jak dla kogo. Na f/4 praktycznie odpada fotografowanie imprez w pomieszczeniach jak np. koncerty.

    No właśnie, to jest ten ból... Tym bardziej, że w opisie zastosowań podałem możliwość robienia również zdjęć podczas lig halowych, a jak wiadomo w halach światło nie jest rewelacyjne...

  6. #6
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fafinek Zobacz posta
    No właśnie, to jest ten ból... Tym bardziej, że w opisie zastosowań podałem możliwość robienia również zdjęć podczas lig halowych, a jak wiadomo w halach światło nie jest rewelacyjne...
    To chyba czas żebyś doczytał o tych konwerterach, bo oprócz przedłużania ogniskowych to w dodatku zwiększają przesłonę. mając 2.8 przy konwerterze 2x będziesz miał 5,6. Więc nie spodziewaj się szału po nich.

    Nadal zastanawia mnie czemu nie chce się zdecydować na Canonowską L-kę 200/2.8 ? To bardzo dobre szkło +/- jego będzie nie możność zoomowania, ale zarazem nauczysz się być cierpliwym i pobiegasz trochę.

    Mając do dyspozycji zoom do 2000zł jedyne, co pozostaje to zakup tamrona 70-300vc - ale brak stałego światła.

    Poszukanie bigmy 70-200/2.8 , ale znowu brak ogniskowej
    Kupienie L-ki i znowu brak ogniskowej i jeszcze kiepskie światło...

    Więc za dużo do wyboru nie masz.

    Ostatnią rzecz, co przychodzi mi do głowy jest Canon 80-200/2.8 - stare już szkiełko ale dające niesamowite kolory (niestety nie ma już do niego części w razie późniejszych napraw).

  7. #7
    Początki nałogu Awatar WiatruMistrz
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Posty
    402

    Domyślnie

    Ja też nad tym długo myślałem miałem zarówno C55-250IS jak i elę 70-200f4 ale za ciemno f4 niekiedy było więc mam teraz złoty środek czyli to co w stopce + konwerter 2x sigmy do przyrody + monopod. Niby z 3 firm czyli C T to połącznie jest najgorsze optycznie ale ja nie narzekam na moje 400mm/5.6 jelonki można focić tym zestawem a normalnie masz 70-200 do hal czy reporterki, ZOO , ładny bokeh przy portretach.
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
    Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
    http://rafalfoto.y0.pl

  8. #8
    Coś już napisał Awatar fafinek
    Dołączył
    Feb 2011
    Posty
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez WiatruMistrz Zobacz posta
    Ja też nad tym długo myślałem miałem zarówno C55-250IS jak i elę 70-200f4 ale za ciemno f4 niekiedy było więc mam teraz złoty środek czyli to co w stopce + konwerter 2x sigmy do przyrody + monopod. Niby z 3 firm czyli C T to połącznie jest najgorsze optycznie ale ja nie narzekam na moje 400mm/5.6 jelonki można focić tym zestawem a normalnie masz 70-200 do hal czy reporterki, ZOO , ładny bokeh przy portretach.

    O i takie połączenie mi się już podoba Tylko, że ja prawdopodobnie wezmę Tamrona 70-200 f2.8 + jakiś konwerter, np. do tamrona dedyk bądź kenko, 5.6 jest do ogarnięcia, a jeśli wezmę eLę f/4 + konwerter no to już będzie gorzej ze światełkiem... Mówisz, że będzie w porządku ten zestawik z extenderem?
    Może tego mojego 18-135 IS sprzedam i zakupię coś krótszego, ale ze stałym światłem, np. tamrona 17-50 f/2.8. Słyszałem, że jest bardzo dobry, no i byłby już element szerokiego kąta, co mnie bardzo cieszy.

  9. #9
    Uzależniony Awatar pawciolbn
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    43
    Posty
    653

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gimli Zobacz posta
    Jeżeli zależy Ci na szybkim i nie zawodnym autofokusie i masz do wydania 2 tyś. to tylko zostaje ....... c 70-200/4. Nie ma innej alternatywy. A światło f4 to nie jest znowu jakaś "ciemnica".
    no błagam... musisz nadrobić zaległości - chociażby wspomniany Tamron 70-300 stanowi świetną alternatywę; wydajna stabilizacja i szybki USD.
    Mając do wyboru w tej kasie kombinowanie z Canonowskim szkłem "bo-coś-tam" ma lepszego i dokupowanie konwertera to wybrałbym opcję dobrego i polecanego szkła, które osobiście miałem okazję przetestować i uważam, że w alternatywie dla 70-200/4L, 55-250IS Tamron staje się najoptymalniejszym rozwiązaniem. Ja rozumiem, że w niektórych sytuacjach eLkowego uszczelnienia i pancernego korpusu nie zastąpi nic, ale przy zdroworozsądkowym traktowaniu sprzętu (nie do rzucania w dal i samoobrony) "plastikowe" zabawki typu 50/1.4USM przez wiele lat służy nie jednemu.

    Zatem albo pozostaje zwiększenie budżetu o minimum tysiaka i szukanie czegoś ciut jaśniejszego lub 4L z IS, albo.. sorry

    Ja tylko czekam aż w nowym 70-200/2.8 Tamron wsadzi bebechy z USD VC...
    5D+BGE4 | 5DII+BGE6 | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | 135/2L | Helios 2/58 | Metz58AF2.. kupa stafu i brak czasu... przerobiłem: 40D | 50D+BGE2N | 24-105/4L | 18-55 IS | 55-250 IS | 17-55/2.8 IS | 100-400L | S150-500 OS | S300-800HSM | 430EXII...

  10. #10
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Jak dla mnie są dwie opcje:
    1. Tamrona 70-200 f/2.8 lub
    2. Canon 70-200 f/4

    Kwestia samego AF-u. Jak dla mnie do Twojej "zajawki" lepszy będzie Canon.
    4 a 2.8 to nie jest jakaś wielka przepaść w jasności.

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •