Strona 7 z 17 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 161

Wątek: Wybór analoga

  1. #61
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pelson Zobacz posta
    Czyli można przewinąć całą kliszę do początku, strzelić kilka klatek z założonym dekielkiem i wrócić do jednej konkretnej? Taki scenariusz jest możliwy? Ten mechanizm działa na tyle precyzyjnie żeby mieć x naświetleń w jednym miejscu?



    Z tego co widziałem zasilane są przez baterie CR123A - są jakieś inne/lepsze/tańsze opcje ?
    U mnie jest „func” (jedna z funkcji to wielokrotne naświetlanie), pomiar światła, i zwiń klisze

    Nie wiem nie używałem tego przewijania, ściągnij instrukcje jakiegoś analogowego eosa i poczytaj. Dużo nie pisze ale zawsze coś, wydaje się że tylko aktualną można tak naświetlać

    Grip na paluszki 4xAA, ale czy to tańsze twój wybór.

  2. #62
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Czyli można przewinąć całą kliszę do początku, strzelić kilka klatek z założonym dekielkiem i wrócić do jednej konkretnej? Taki scenariusz jest możliwy? Ten mechanizm działa na tyle precyzyjnie żeby mieć x naświetleń w jednym miejscu?
    Tak. Możesz tak zrobić, aby naświetlić powtórnie jakąś poprzednią klatkę O ILE aparat ma możliwość zwijania filmu z pozostawieniem końcówki na zewnątrz kasety - wobec czego EOSy trzy- i czterocyfrowe odpadają. Przesuw filmu jest odmierzany optycznie poprzez zliczanie dziurek górnego rzędu perforacji - więc film zawsze zatrzyma się w tym samym miejscu.

    Klatkę bieżącą można naświetlić normalnie, bez żadnych takich kombinowań, w trybie wielokrotnej ekspozycji - podobnież nie tylko 9, ale dowolną ilość razy (osobiście nie próbowałem), poprzez zresetowanie licznika naświetleń przed wykonaniem ostatniego naświetlenia.

    Grip na paluszki zdecydowanie tak - mają większą pojemność od CR123 (a także 2CR5), no przede wszystkim i znacznie łatwiej je kupić w terenie. Kiedyś mi w Boże Ciało w Krakowie padły bez ostrzeżenia CR123, i to z samego rana - no i klops, AA jeszcze się by (z trudem) kupiło w jakimś kiosku, ale takie fotograficzne specyjały - bez szans...

    Pzdr

    Grzesiu
    Ostatnio edytowane przez FlatEric ; 11-06-2011 o 15:32
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  3. #63

    Domyślnie

    A ja Ci polecę 50E. Ostatnio na allegro poszedł za 50 zł bez obiektywu.
    Ma 9krotne naświetlanie tej samej klatki, opcję pozostawienia końcówki filmu po zwinięciu (ale tylko jeśli nie jest to wymuszone przewijanie) i możesz przewijać do wybranej klatki (zakładając dekielek, czas 1/4000, przysłona f/22 i tryb seryjny To nie APS, gdzie podobno można było takie cuda robić )

    Szczerze mówiąc czytając Twoje wymagania przyszedł mi do głowy Sprocket Rocket, tyle że on nie jest ani tani, ani z bagnetem EF Za to możesz przewijać film w obie strony, masz multiekspozycję i żadnego problemu z bateriami ;P
    Ostatnio edytowane przez mrzyq ; 11-06-2011 o 21:35
    EOS 50E + helios 58/2

  4. #64
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    Tak. Możesz tak zrobić, aby naświetlić powtórnie jakąś poprzednią klatkę O ILE aparat ma możliwość zwijania filmu z pozostawieniem końcówki na zewnątrz kasety - wobec czego EOSy trzy- i czterocyfrowe odpadają. Przesuw filmu jest odmierzany optycznie poprzez zliczanie dziurek górnego rzędu perforacji - więc film zawsze zatrzyma się w tym samym miejscu.
    Chcesz powiedziec ze EOSy 30,33 mają możliwość zapamietania klatki? Czyli jakbym wyciagnoł film i załorzył inny i tak do 20 klatki przewinąć to nie musze seryjnym migawki męczyć? Byle tylko wrócił w to samo miejsce, może i być reczne przewijanie BEZ MIGAWKI

    Cytat Zamieszczone przez mrzyq Zobacz posta
    A ja Ci polecę 50E. Ostatnio na allegro poszedł za 50 zł bez obiektywu.
    Ma 9krotne naświetlanie tej samej klatki, opcję pozostawienia końcówki filmu po zwinięciu (ale tylko jeśli nie jest to wymuszone przewijanie) i możesz przewijać do wybranej klatki (zakładając dekielek, czas 1/4000, przysłona f/22 i tryb seryjny To nie APS, gdzie podobno można było takie cuda robić )
    50e miały fajne zabepieczenie na kole programów, APS ???
    Minolta miała taki ficzer ba sama przewijała pamietając filmy po kodzie.

  5. #65
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Chcesz powiedziec ze EOSy 30,33 mają możliwość zapamietania klatki? Czyli jakbym wyciagnoł film i załorzył inny i tak do 20 klatki przewinąć to nie musze seryjnym migawki męczyć? Byle tylko wrócił w to samo miejsce, może i być reczne przewijanie BEZ MIGAWKI
    NIE. Po ponownym włożeniu filmu możesz tylko przestrzelić tę samą liczbę klatek z zasłoniętym obiektywem, nie ma innej możliwości - ale film zawsze wyląduje dokładnie w tym samym miejscu. To samo musisz zrobić, gdybyś chciał powtórnie naświetlić jakieś wcześniejsze zdjęcie na filmie - musisz zwinąć film, potem z powrotem go założyć i przepstrykać odpowiednią ilość klatek na ciemno.
    Tak naprawdę możesz to zrobić i prostszym eosem (np. seriii 300/500/3000/5000) - ale wtedy czeka Cię jeszcze ręczne wyciąganie końcówki filmu z kasety, bo aparat nie daje możliwości jej pozostawienia na zewnątrz.
    Żaden z EOSów nie ma możliwości ręcznego przewijania filmu w jakikolwiek sposób.
    Któryś z wyższych modeli Pentaxów miał możliwość powtórnego naświetlenia dowolnej klatki na filmie. :P

    opcję pozostawienia końcówki filmu po zwinięciu (ale tylko jeśli nie jest to wymuszone przewijanie)
    Nie, przy wymuszonym też pozostawia końcówkę na zewnątrz.

    Pzdr

    Grzesiu
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  6. #66

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta

    Nie, przy wymuszonym też pozostawia końcówkę na zewnątrz.
    O, to już będę wiedział )
    EOS 50E + helios 58/2

  7. #67

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    Tak naprawdę możesz to zrobić i prostszym eosem (np. seriii 300/500/3000/5000) - ale wtedy czeka Cię jeszcze ręczne wyciąganie końcówki filmu z kasety, bo aparat nie daje możliwości jej pozostawienia na zewnątrz.

    Grzesiu
    Tzn. film cały chowa się całkowicie w tej szpuli na której film kupujemy? W eosach dwucyfrowych zostaje na zewnątrz końcówka którą po zwinięciu trzeba ręcznie, ponownie "zaczepić" ? Wiem że to głupie pytanie ale w analogach jestem zielony totalnie...
    6d - s 35 1.4 a - c 85 1.8 - t 16-28 2.8 - 430ex ii - yn 560 iii - s nx 10 - s nx 30 2.0
    past: 5d - 40d - 20d - c 28 1.8 - c 35 2.0 - c 17-40 4.0 l - t 90 2.8 vc - c 70-210 3.5-4.5 - t 17-50 2.8 - t 17-35 2.8-4.0

    Paweł Postaleniec fotoBLOG

  8. #68
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pelson Zobacz posta
    Tzn. film cały chowa się całkowicie w tej szpuli na której film kupujemy? W eosach dwucyfrowych zostaje na zewnątrz końcówka którą po zwinięciu trzeba ręcznie, ponownie "zaczepić" ? Wiem że to głupie pytanie ale w analogach jestem zielony totalnie...
    W 30,33 możesz ustawić że końcówka sie chowa lub zostaje, ale zostaje tyci tyle co złapać palcami i wyciągnąć ąż do wskaźnika w body obok rolki na którą naświetlony film sie nawija (instrukcja )

    nie wiem jak 300 itp czy zostawia,
    Ostatnio edytowane przez retter ; 13-06-2011 o 13:43

  9. #69
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Dokładnie tak, w zaawansowanych amatorskich EOSach (100/50/30) można ustawić za pomocą funkcji indywidualnej czy końcówka ma wystawać, czy się chować w kasecie (domyślnie się chowa) - i będzie tak niezależnie czy zwijanie jest samoczynne czy wymuszone.

    W prostszych EOSach (300/500) nie ma takiej opcji - końcówka zawsze się chowa w kasecie, zresztą one transportują film w przeciwną stronę - najpierw cały wyciągają z kasety, a potem stopniowo zwijają w miarę robienia zdjęć.

    Pzdr

    Grzesiu
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  10. #70
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Kielce
    Posty
    1 290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    Dokładnie tak, w zaawansowanych amatorskich EOSach (100/50/30) można ustawić za pomocą funkcji indywidualnej czy końcówka ma wystawać, czy się chować w kasecie (domyślnie się chowa) - i będzie tak niezależnie czy zwijanie jest samoczynne czy wymuszone.

    W prostszych EOSach (300/500) nie ma takiej opcji - końcówka zawsze się chowa w kasecie, zresztą one transportują film w przeciwną stronę - najpierw cały wyciągają z kasety, a potem stopniowo zwijają w miarę robienia zdjęć.

    Pzdr

    Grzesiu
    Dobry patent, zawsze zrobione zdjęcia nam zostaną w razie przypadkowego otwarcia ..

Strona 7 z 17 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •