Może by to po prostu powodowało zbytnią komplikację budowy.
Natomiast mi się bardzo podoba pewien patent w tych prostszych EOSach (typu 500, 300 itp.) - czyli pamięć pomiaru (*), która zapamiętuje nie pomiar bieżący, ale skupiony - a w trybie M działa to jako przełączenie z pomiaru centralnie-ważonego na skupiony. Bardzo to wygodne i szkoda, że w wyższych modelach nie jest stosowane.
Pzdr
Grzesiu
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
robiłem tak kiedyś (w 50E) i muszę powiedzieć, że tak - ten mechanizm jest dość precyzyjny i trafia bardzo ładnie w klatkę (+/- 1mm) - oczywiście należy zawsze bardzo dokładnie i tak samo zakładać film (przy tym pomarańczowym znaczniku).
natomiast multiekspozycja nie jest wcale tylko do 9 pozycji - bo w trakcie robienia zdjęć możesz zawsze cofnąć liczniczek spowrotem na 9 i tak w nieskończoność.
albo raczej baterie 2CR5.
inne lepsze i tańsze rozwiązanie to dokupienie gripa i wykorzystanie 4xAA (R6).
nie, przy takim zwijaniu numeracja klatek na filmie jest odwrotna, co (w EOS 1000) zawsze doprowadzało mnie do %@#@! dlatego jednak wolę zwykłe kolejne robienie filmu (jak w 50E) - oczywiście dopóki nie strzeli nam w nim zatrzask tylnej ścianki i nie prześwietli całego filmu. :wink:
pozdro.,
m.
__________________
Canon EOS 3P broken| 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
© mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader
Dzięki wszystkim za wskazówki... już zacząłem rozglądać się na allegro za eos'em 50 lub 100.
Pozdrawiam!
6d - s 35 1.4 a - c 85 1.8 - t 16-28 2.8 - 430ex ii - yn 560 iii - s nx 10 - s nx 30 2.0
past: 5d - 40d - 20d - c 28 1.8 - c 35 2.0 - c 17-40 4.0 l - t 90 2.8 vc - c 70-210 3.5-4.5 - t 17-50 2.8 - t 17-35 2.8-4.0
Paweł Postaleniec fotoBLOG
Ostatnio edytowane przez retter ; 17-06-2011 o 22:53
Moim zdaniem nie warto pakować się w 100, w 50E też nie za bardzo - skoro są 30(V)/33(V)... No chyba, że kluczowa jest cena.
Nie wiem co i jak zamierzasz fotografować, ale 50E ma dość wolne ustawianie ostrości (różnicę widać nawet w porównaniu do 300V) i taki sobie pomiar matrycowy, szczególnie przy kadrach poziomych. Jest do tego zdecydowanie duży, choć - zwłaszcza z BP-50 - bardzo wygodny. 30/33 ma podobno (nie miałem okazji ich bezpośrednio porównać) ciemniejszy celownik, brak mu magicznego czerwonego światełka i ma wg mnie za duża prędkość zdjęć seryjnych - poza tym jest lepszy chyba we wszystkim.
Pzdr
Grzesiu
Ostatnio edytowane przez FlatEric ; 17-06-2011 o 22:42
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
Ja bym dodał że 50E ma dziwne zabezpieczenie koła nastaw, bo ludzie często o nim zapominają i je urywają.
Naprawa o ile pamiętam do 50-100zł, ale bliżej 50tąki.
Nie wiem jak 50E ale 30 ma całkiem cichą migawkę.
Ostatnio edytowane przez retter ; 17-06-2011 o 23:00
6d - s 35 1.4 a - c 85 1.8 - t 16-28 2.8 - 430ex ii - yn 560 iii - s nx 10 - s nx 30 2.0
past: 5d - 40d - 20d - c 28 1.8 - c 35 2.0 - c 17-40 4.0 l - t 90 2.8 vc - c 70-210 3.5-4.5 - t 17-50 2.8 - t 17-35 2.8-4.0
Paweł Postaleniec fotoBLOG
jak chcesz zostać przy canonie to bierz T90 na sytem fd , masz takumra dokupisz sobie przjsciówke FD.M42 za grosze i bedziesz działał ,bardzo dobrze miezy swiatło z niesystemowymi obiektywami takze poprzez filtry nawet IR,a tak wszystko ma na wyposazeniu ,tylko inwencja fotografa jest potrzebna sprzet da rade. A multiexpozycja to jest naswietlanie jednej klatki wiele razy,z regoły 9 razy ale mozna to ominąć i naswietlac dowolną ilość, nie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki ,multiekspozycje robi sie sie tylko na klatce która akurat jest,lepiej cyfrą sie pobawic w takie sparwy w szopie.Jesli chcesz wracać do poprzednich klatek to tylko sredni format zostaje z kilkoma dupkami na przykład jakas Mamiya.Mionolty wysokie bodaj odmierzały ilosc pozostałych klatek na filmie od tyłu ale to nie ma nic wspólnego z wracaniem do juz naswietlonych i przewinietych.Swoją drogą to ciekawe zagadnienie ze osoba która pojecia zielonego nie ma o tradycyjnej fotografi za multiekspozycyjne zdjecia sie zabiera ...![]()
T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki
Wydaje mi się, że któryś Pentax to miał - może Z-1p, ale głowy nie dam.nie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki
Pzdr
Grzesiu
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne