Strona 8 z 17 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 161

Wątek: Wybór analoga

  1. #71

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiktor2323 Zobacz posta
    Dobry patent, zawsze zrobione zdjęcia nam zostaną w razie przypadkowego otwarcia ..
    No i mnie się to wydaje praktyczniejsze, nie rozumiem czemu w wyższych modelach tego nie ma oO Albo nie ma przynajmniej takiej opcji...
    EOS 50E + helios 58/2

  2. #72
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Może by to po prostu powodowało zbytnią komplikację budowy.

    Natomiast mi się bardzo podoba pewien patent w tych prostszych EOSach (typu 500, 300 itp.) - czyli pamięć pomiaru (*), która zapamiętuje nie pomiar bieżący, ale skupiony - a w trybie M działa to jako przełączenie z pomiaru centralnie-ważonego na skupiony. Bardzo to wygodne i szkoda, że w wyższych modelach nie jest stosowane.

    Pzdr

    Grzesiu
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  3. #73
    Pełne uzależnienie Awatar mxw
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Poznań
    Posty
    2 315

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pelson Zobacz posta
    Czyli można przewinąć całą kliszę do początku, strzelić kilka klatek z założonym dekielkiem i wrócić do jednej konkretnej? Taki scenariusz jest możliwy? Ten mechanizm działa na tyle precyzyjnie żeby mieć x naświetleń w jednym miejscu?
    robiłem tak kiedyś (w 50E) i muszę powiedzieć, że tak - ten mechanizm jest dość precyzyjny i trafia bardzo ładnie w klatkę (+/- 1mm) - oczywiście należy zawsze bardzo dokładnie i tak samo zakładać film (przy tym pomarańczowym znaczniku).

    natomiast multiekspozycja nie jest wcale tylko do 9 pozycji - bo w trakcie robienia zdjęć możesz zawsze cofnąć liczniczek spowrotem na 9 i tak w nieskończoność.


    Cytat Zamieszczone przez Pelson Zobacz posta
    Z tego co widziałem zasilane są przez baterie CR123A - są jakieś inne/lepsze/tańsze opcje ?
    albo raczej baterie 2CR5.
    inne lepsze i tańsze rozwiązanie to dokupienie gripa i wykorzystanie 4xAA (R6).


    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    Może by to po prostu powodowało zbytnią komplikację budowy.
    nie, przy takim zwijaniu numeracja klatek na filmie jest odwrotna, co (w EOS 1000) zawsze doprowadzało mnie do %@#@! dlatego jednak wolę zwykłe kolejne robienie filmu (jak w 50E) - oczywiście dopóki nie strzeli nam w nim zatrzask tylnej ścianki i nie prześwietli całego filmu. :wink:
    pozdro.,
    m.
    __________________
    Canon EOS 3P broken | 28/1.8 | 50/1.4 | 85/1.8 | itd.
    © mxw | mm | deviant | portrety | fotoloader

  4. #74

    Domyślnie

    Dzięki wszystkim za wskazówki... już zacząłem rozglądać się na allegro za eos'em 50 lub 100.

    Pozdrawiam!
    6d - s 35 1.4 a - c 85 1.8 - t 16-28 2.8 - 430ex ii - yn 560 iii - s nx 10 - s nx 30 2.0
    past: 5d - 40d - 20d - c 28 1.8 - c 35 2.0 - c 17-40 4.0 l - t 90 2.8 vc - c 70-210 3.5-4.5 - t 17-50 2.8 - t 17-35 2.8-4.0

    Paweł Postaleniec fotoBLOG

  5. #75
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pelson Zobacz posta
    Dzięki wszystkim za wskazówki... już zacząłem rozglądać się na allegro za eos'em 50 lub 100.

    Pozdrawiam!
    Tak z ciekawosci dlaczego 50 , 100 ?
    Bardzo popularne sa jeszcze 30, 33.

    Jak masz pytania co do 30+grip, pytaj odpowiem. Choc dopiero 4 klisze robie, więc za dużo nie powiem.
    Ostatnio edytowane przez retter ; 17-06-2011 o 22:53

  6. #76
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Moim zdaniem nie warto pakować się w 100, w 50E też nie za bardzo - skoro są 30(V)/33(V)... No chyba, że kluczowa jest cena.
    Nie wiem co i jak zamierzasz fotografować, ale 50E ma dość wolne ustawianie ostrości (różnicę widać nawet w porównaniu do 300V) i taki sobie pomiar matrycowy, szczególnie przy kadrach poziomych. Jest do tego zdecydowanie duży, choć - zwłaszcza z BP-50 - bardzo wygodny. 30/33 ma podobno (nie miałem okazji ich bezpośrednio porównać) ciemniejszy celownik, brak mu magicznego czerwonego światełka i ma wg mnie za duża prędkość zdjęć seryjnych - poza tym jest lepszy chyba we wszystkim.

    Pzdr

    Grzesiu
    Ostatnio edytowane przez FlatEric ; 17-06-2011 o 22:42
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

  7. #77
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    Ja bym dodał że 50E ma dziwne zabezpieczenie koła nastaw, bo ludzie często o nim zapominają i je urywają.
    Naprawa o ile pamiętam do 50-100zł, ale bliżej 50tąki.

    Nie wiem jak 50E ale 30 ma całkiem cichą migawkę.
    Ostatnio edytowane przez retter ; 17-06-2011 o 23:00

  8. #78

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlatEric Zobacz posta
    Moim zdaniem nie warto pakować się w 100, w 50E też nie za bardzo - skoro są 30(V)/33(V)... No chyba, że kluczowa jest cena.
    Otóż to! 50e to wydatek miedzy 50-100 zł a 3X to już jakies 200-300... głównie siedzę w cyfrze a analog potrzebny do póki co jednego projektu który mam w głowie w którym i bez autofocus'a dałbym rade ;] jak pisałem wcześniej głównie zależy mi na multiekspozycji
    6d - s 35 1.4 a - c 85 1.8 - t 16-28 2.8 - 430ex ii - yn 560 iii - s nx 10 - s nx 30 2.0
    past: 5d - 40d - 20d - c 28 1.8 - c 35 2.0 - c 17-40 4.0 l - t 90 2.8 vc - c 70-210 3.5-4.5 - t 17-50 2.8 - t 17-35 2.8-4.0

    Paweł Postaleniec fotoBLOG

  9. #79
    Uzależniony
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Łódź
    Posty
    675

    Domyślnie

    jak chcesz zostać przy canonie to bierz T90 na sytem fd , masz takumra dokupisz sobie przjsciówke FD.M42 za grosze i bedziesz działał ,bardzo dobrze miezy swiatło z niesystemowymi obiektywami takze poprzez filtry nawet IR,a tak wszystko ma na wyposazeniu ,tylko inwencja fotografa jest potrzebna sprzet da rade. A multiexpozycja to jest naswietlanie jednej klatki wiele razy,z regoły 9 razy ale mozna to ominąć i naswietlac dowolną ilość, nie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki ,multiekspozycje robi sie sie tylko na klatce która akurat jest,lepiej cyfrą sie pobawic w takie sparwy w szopie.Jesli chcesz wracać do poprzednich klatek to tylko sredni format zostaje z kilkoma dupkami na przykład jakas Mamiya.Mionolty wysokie bodaj odmierzały ilosc pozostałych klatek na filmie od tyłu ale to nie ma nic wspólnego z wracaniem do juz naswietlonych i przewinietych.Swoją drogą to ciekawe zagadnienie ze osoba która pojecia zielonego nie ma o tradycyjnej fotografi za multiekspozycyjne zdjecia sie zabiera ...
    T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki

  10. #80
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    nie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki
    Wydaje mi się, że któryś Pentax to miał - może Z-1p, ale głowy nie dam.

    Pzdr

    Grzesiu
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

Strona 8 z 17 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •