Ostatnio edytowane przez retter ; 17-06-2011 o 22:53
Moim zdaniem nie warto pakować się w 100, w 50E też nie za bardzo - skoro są 30(V)/33(V)... No chyba, że kluczowa jest cena.
Nie wiem co i jak zamierzasz fotografować, ale 50E ma dość wolne ustawianie ostrości (różnicę widać nawet w porównaniu do 300V) i taki sobie pomiar matrycowy, szczególnie przy kadrach poziomych. Jest do tego zdecydowanie duży, choć - zwłaszcza z BP-50 - bardzo wygodny. 30/33 ma podobno (nie miałem okazji ich bezpośrednio porównać) ciemniejszy celownik, brak mu magicznego czerwonego światełka i ma wg mnie za duża prędkość zdjęć seryjnych - poza tym jest lepszy chyba we wszystkim.
Pzdr
Grzesiu
Ostatnio edytowane przez FlatEric ; 17-06-2011 o 22:42
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
6d - s 35 1.4 a - c 85 1.8 - t 16-28 2.8 - 430ex ii - yn 560 iii - s nx 10 - s nx 30 2.0
past: 5d - 40d - 20d - c 28 1.8 - c 35 2.0 - c 17-40 4.0 l - t 90 2.8 vc - c 70-210 3.5-4.5 - t 17-50 2.8 - t 17-35 2.8-4.0
Paweł Postaleniec fotoBLOG
jak chcesz zostać przy canonie to bierz T90 na sytem fd , masz takumra dokupisz sobie przjsciówke FD.M42 za grosze i bedziesz działał ,bardzo dobrze miezy swiatło z niesystemowymi obiektywami takze poprzez filtry nawet IR,a tak wszystko ma na wyposazeniu ,tylko inwencja fotografa jest potrzebna sprzet da rade. A multiexpozycja to jest naswietlanie jednej klatki wiele razy,z regoły 9 razy ale mozna to ominąć i naswietlac dowolną ilość, nie ma aparatu który umozliwia wrócenie do wcześniej naświetlonej klatki ,multiekspozycje robi sie sie tylko na klatce która akurat jest,lepiej cyfrą sie pobawic w takie sparwy w szopie.Jesli chcesz wracać do poprzednich klatek to tylko sredni format zostaje z kilkoma dupkami na przykład jakas Mamiya.Mionolty wysokie bodaj odmierzały ilosc pozostałych klatek na filmie od tyłu ale to nie ma nic wspólnego z wracaniem do juz naswietlonych i przewinietych.Swoją drogą to ciekawe zagadnienie ze osoba która pojecia zielonego nie ma o tradycyjnej fotografi za multiekspozycyjne zdjecia sie zabiera ...![]()
T90 ,Pentax Z-20 , 2 powiekszalniki,procesor Jobo i cała szafa optyki
Ja bym dodał że 50E ma dziwne zabezpieczenie koła nastaw, bo ludzie często o nim zapominają i je urywają.
Naprawa o ile pamiętam do 50-100zł, ale bliżej 50tąki.
Nie wiem jak 50E ale 30 ma całkiem cichą migawkę.
Ostatnio edytowane przez retter ; 17-06-2011 o 23:00
Jakoś na Eosem 300 na fuji superia robiłem mutli ekspozycje i nie miałem problemów z naświetleniem i kolorami. Dodam, że moje doświadczenie było wtedy zerowe. Także bez magii się obędzie.
C5DIII,| C20/2.8, C28/1.8, S35/1.4, C50/1.4, C100/2.0
Bo przy jedno-ekspozycyjnych zdjęciach wyraz artystyczny i pomyślenie przed naciśnięciem spustu nie jest wymagane. Fakt, jest tu pewna logika. Brnijmy w to dalej to zaraz w hydeparku wyląduje![]()
C5DIII,| C20/2.8, C28/1.8, S35/1.4, C50/1.4, C100/2.0
jeśli coś mogę polecić to moim zdaniem, znakomity stosunek jakości do ceny oferuje EOS 620. mocna, metalowa obudowa, zgodność z obiektywami EF, intuicyjna obsługa. Na Allegro można trafić w znakomitym stanie za zaledwie 150-200 pln. kupiłem i jestem niezwykle zadowolony.
mam aparat, zamknę świat w pudełeczku...
www.barwnie.com
Tylko trzeba trafić na nie utlenione amortyzatory migawki... Bo to plaga tego modelu. Objawia się czarną mazią na listkach migawki, z czasem migawka przestaje trzymać czasy lub nierówno naświetla. Wymiana tego aktualnie jest dość droga w serwisie a samemu tego chyba nie zrobisz...