Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: Sigma 24-70 ex dg hsm czy Canon 24-105/4 IS

Mieszany widok

  1. #1
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    75

    Domyślnie Sigma 24-70 ex dg hsm czy Canon 24-105/4 IS

    Witajcie,

    Ostatnio nęka mnie taki dylemat. Poszukuje szkła wygodnego, dobrego głownie do studia, ale również takiego którym na zewnątrz będę mógł zrobić jakiś portret.

    Nie chce wydać na nie zbyt dużo bo wiem, że będę go używać raczej sporadycznie (nie licząc studia) dlatego raczej z góry odrzucam 24-70L.

    Cenowo obydwa szkła raczej niewiele się różnią.. Pytanie czy warto próbować sigmy ze względu na 2.8 (poza studio) czy postawić na wygodę Canona?

    Jest jeszcze opcja zakupu 28/1.8 i 50/1.4.. Sprzęt do jakiego to podepnę to 5dm2.

    ps. Wiem, że istniało kilka tematów 24-70 vs 24-105 ale było to porównanie L-ek. O Sigmie za dużo na forum też nie ma. Jeżeli nie znalazłem odpowiedniego tematu to proszę moda o przeniesienie posta

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2008
    Wiek
    40
    Posty
    188

    Domyślnie

    Oprócz wyżej wymienionych jest też jeszcze Canon 28-70 2.8 L - trochę wiekowy już, ale znajdując dobry egzemplarz ma się szkło na lata.
    Atutem też jest solidny silnik USM - nic mnie nie przekona do HSM w sigmie, no i f2.8 vs f4 w 24-105L.
    Pytania:
    - jaki zakres jest Ci potrzebny?
    - czy światło 2.8 (lub jaśniej) jest potrzebne na codzień (zarówno w studiu jak i poza)

    Co do stałek - wszystko prowadzi do jednego pytania: światło czy uniwersalność?
    Pozdrawiam

  3. #3
    Początki nałogu Awatar ArekLodzPl
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    346

    Domyślnie

    powiem Ci że w studiu praktycznie nie używam innego szkła jak 28-135 IS, bo i tak pracuję na przysłonach powyżej f/5,6 a zakres ogniskowych jest dla mnie idealny i jest to naprawdę dobre szkło choć dość ciemne i w centrum dokładnie takie same ostrości miałem na 24-70L, więc stwierdziłem że do zdjęć w studio nie ma co go trzymać, a poza studiem za ciemny i zamieniłem go na jasne stałki.

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Bielsko-Biała/Ustroń
    Wiek
    45
    Posty
    160

    Domyślnie

    Do 5D mark II wybrałbym 28-70 2,8 L najlepszy optycznie
    http://www.dxomark.com/index.php/en/.../DxOMark-Score
    Aha i to do wszystkich sporo ludzi zapomina, a może nie wie że światło 2,8 to nie tylko światło ale i szybkość oraz poprawność nastaw AF i to w każdej puszce nawet EOS 1 po prostu obiektyw 2,8 i jaśniej myli się rzadziej...

    50D, EF-S 15-85 IS, 70-200 F4 L IS, Kenko 1,4x MC DG, Σ 20/1,8, EF 35/1,4 L, EF 85/1,8, Metz 58 AF-2, Metz 50 AF-1, pixel king 1+2

  5. #5
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    75

    Domyślnie

    yhm, ja się tak napłodziłem, akurat ktoś temat przeniósł i o.. tylko czemu to tego działu?;0

    W skrócie, 28-70 odrzucam bo potrzebuje fvat a przy używce raczej ciężko, poza tym wole nowe..

    28-135 też nie, nie chce szkła którego nie użyje poza studio.
    Docelowo i tak kupie stałki, zoom jako uzupełnienie.
    Może ktoś ma w/w Sigme i podzieli się spostrzeżeniami?

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    445

    Domyślnie

    Ja mam 24-105 i bardzo sobie chwalę. f/4 ładnie rysuje tak do 70-80mm, na końcu f/4,5. Jestem cholernie z tego szkła zadowolony i polecam.
    / Canon /

  7. #7
    Bywalec Awatar vinietu
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wawa
    Posty
    116

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jot Zobacz posta
    Jest jeszcze opcja zakupu 28/1.8 i 50/1.4.. Sprzęt do jakiego to podepnę to 5dm2.
    Dobrze ,że wziąłeś pod uwagę taki zestaw, imho najlepszy wariant, światło, jakość, wynagradza ten swego rodzaju kompromis.
    A gdy już zakupisz, strzel sobie na początek kombinację 50mm f/2.8 czyli pełnej dziurze tych zoomów,
    a pojawi sie banan:-D, na zoomie ....cóż, zostaw sobie sampla..
    5D, 30D, C 50/1.4 , 85/1.8 , 300/4L , 17-40/4L , 70-200/4L , z16/2.8 , N Di866

  8. #8
    Coś już napisał
    Dołączył
    Jul 2006
    Posty
    75

    Domyślnie

    vinietu no wiem czym takie porównanie się skończy.. tyle, że studio to głownie 5.6 i wyżej..
    a 28 + 50 to dla mnie proteza 35/1.4L.. na które mnie nie stać aktualnie

    Nadal nic nie wiem ;D

  9. #9
    Bywalec Awatar vinietu
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wawa
    Posty
    116

    Domyślnie

    Cóż,trzeba jednak od czegoś zacząć,....tym spokonie można, źle nie będzie, nie ma takiej opcji.
    5D, 30D, C 50/1.4 , 85/1.8 , 300/4L , 17-40/4L , 70-200/4L , z16/2.8 , N Di866

  10. #10
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Tak nieco odnośnie tematu. Testowałem 3 sigmy 24-70 HSM w pro centrum w Bydzi, żadna mi nie podeszła, bo zawsze af twierdził, że lepiej bliżej...

    28-70/2.8 miałem jedną do wyboru, prawie ją kupiłem, ale no niestety nie zdążyłem.

    Z opcji wybierałem pomiędzy 24-105L i 28-75 Tamrona. Nie wiem dlaczego, ale dla mnie różnica pomiędzy 24, a 28mm jest kolosalna (mowa o cropie) więc wziąłem L-kę

    Tobie zalecałbym 28-75 u cichego - mydlanej sztuki na pewno nie kupisz

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •