No cóż w "zamierzchłych" czasach :cool: uważało się powszechnie, że obiektywy standardowe to takie gdzie przekątna klatki filmu jest równa (w przybliżeniu) ogniskowej. Przekątna dla małego obrazka to 43mm więc te 40mm to prawie standard, a nie szeroki kąt wedle tego punktu widzenia. Inna rzecz, że praktycznie z małymi wyjątkami standardem były jednak okolice 50mm. 35mm już uważało się wtedy za pierwszy "prawdziwy szeroki kąt" i może tego się trzymajmy :grin:.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ale w pierwszym poście były wymienione więc jadę z tematem![]()
Ładne ciałko,gorące stopki i ostre oko:-P
Artysto, twórz, nie gadaj!
Johann Wolfgang Goethe
Ciamciang odpada, mam juz 35 2.0 i dzis mam zamiar się nim trochę poonanizować fotograficznie, bo to zacne szklo.
Miedzy szerokimi stalkami 2.8 a 17-40 jest oprócz niewielkiej różnicy w janości różnica w jakości obrazu....ogólnie optycznie te stałki są lepsze. Czy ja się bardzo mylę?
MacGyver widzę, że masz te stałki, dasz się uprosić o jakieś sampelki?
Wybór ciężki...w zasadzie waham się już pomiędzy opcją 17-40 vs. 20 2.8 + 28 2.8...
opcja druga do jakiejś tam reporterki w kiepskim świetle lepiej się nada...
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
A i owszem.
Stałki są, moim zdaniem, lepsze. 17-40 jest, w moim odczuciu, szkłem mocno kompromisowym. Mam, używam i nie narzekam, ale obrazek z tych szerokich stałek podoba mi się bardziej.Miedzy szerokimi stalkami 2.8 a 17-40 jest oprócz niewielkiej różnicy w janości różnica w jakości obrazu....ogólnie optycznie te stałki są lepsze. Czy ja się bardzo mylę?
A bardzo Ci się spieszy? Mogą być po niedzieli?MacGyver widzę, że masz te stałki, dasz się uprosić o jakieś sampelki?![]()
W archiwum nie chce mi się szukać, a nawet jak znajdę to raczej z domkniętym szkłem. Ja, nie licząc 35, 50 i 85, raczej niewiele robię na dużych dziurach.
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
MacGyver poczekam, bede bardzo wdziecznyz tej wyplaty juz niewiele zostalo, jeszcze photoshopa kupilem, i dwa szkla planuje kupic ;-)
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Bardzo prosze![]()
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
hmmm no poszukam jeszcze coś, myślałem że na 3![]()