Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Wątek: Digital 24- mała ciekawostka

  1. #11
    Dopiero zaczyna Awatar Bogdan60
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    A, A
    Wiek
    64
    Posty
    27

    Domyślnie

    A tak w ramach tych oszczędnych zakupów proponuję zamiast paragonu poprosić o imienną fakturę, nie ma potrzeby posiadania działalności gospodarczej. Jest trwalsza od paragonów z drukarki fiskalnej i może zawierać więcej informacji na temat kupowanego towaru. Roszczenia w przypadku wad proponuję prowadzić z tytułu rękojmi niż gwarancji - mamy prawo wyboru jako kupujący. Z tytułu rękojmi mamy więcej praw roszczeniowych zagwarantowanych ustawą np. wymiana towaru i zawsze rękojmia jest dwuletnia, a z gwarancjami się często spotykamy 12 mies.

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 449

    Domyślnie

    Ale rękojmia przy zakupie sprzętu fotograficznego dotyczy tylko zakupów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej...

  3. #13
    Coś już napisał Awatar mirasb
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    52
    Posty
    87

    Domyślnie

    Witam
    I jeszcze jedno : rekojmia trwa 1rok od daty zakupu. Ma zastosowanie w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej.
    Możemy jako klienci reklamować w ramach niezgodności towaru z umową i wtedy odpowiedzialność sprzedawcy trwa 2 lata.

    Pozdrawiam
    Mirek

  4. #14
    Dopiero zaczyna Awatar Bogdan60
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    A, A
    Wiek
    64
    Posty
    27

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mirasb Zobacz posta
    Witam
    I jeszcze jedno : rekojmia trwa 1rok od daty zakupu. Ma zastosowanie w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej.
    Możemy jako klienci reklamować w ramach niezgodności towaru z umową i wtedy odpowiedzialność sprzedawcy trwa 2 lata.

    Pozdrawiam
    Mirek
    Zgadza się - częściowo:razz:
    Cytując: Odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest odpowiedzialnością bezwzględną, gwarantowaną każdemu nabywcy przepisami Kodeksu cywilnego i ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego.

    Jakiekolwiek ograniczenia bądź wyłączenia odpowiedzialności z tytułu rękojmi są zakazane w sprzedaży konsumenckiej, której stroną jest konsument dokonujący nabycia towaru niezwiązanego bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. Wyłącznie przedsiębiorcy w relacjach między sobą mogą ustalać ograniczenia odpowiedzialności wynikającej z rękojmi.

    Ważnym elementem jest prawo do zwrotu wadliwego towaru: jeżeli niezgodność towaru z umową została stwierdzona w ciągu 6 miesięcy od dnia zakupu to domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania towaru.
    Ja ilekroć miałem problemy zawsze korzystałem z rękojmi, na szczęście zazwyczaj było to obuwie.:rolleyes:
    Niezgodność towaru z umową jest najpotężniejszym narzędziem ale o tym można długo a to nie to forum Zagalopowałem się sorki.
    Ale abyśmy nie musieli korzystać z naszymi fotozabaweczkami

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar MC_
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Torun/Slupsk
    Posty
    3 449

    Domyślnie

    Bogdan, ale skoro cytujesz, to podaj jeszcze źródło, bo według mnie autor jednak błędnie nie różnicuje odpowiedzialności z tytułu niezgodności z umową i rękojmi co najmniej w zakresie nazewnictwa. Doktryna i judykatura są w tej sprawie zgodne, iż rękojmia i odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową to dwie różne instytucje.

  6. #16

    Domyślnie Odp: Digital 24- mała ciekawostka

    Chciałbym poinformować o sytuacji jaka spotkała mnie w salonie DIGITAL24 przy ulicy Bułgarskiej.
    Czwartego września znalazłem interesujący mnie model akumulatorów z ładowarką, pojechałem do sklepu, model okazał się niedostępny więc poprosiłem sprzedawcę o pomoc w doborze. Sprawa stanęła na dwóch opcjach:
    -Panasonic BQ-CC18
    -Sanyo MQR06
    Sanyo miał przecięte opakowanie więc cena była niższa i wynosiła 89 zł. Pytałem się sprzedającego czy zestaw jest oryginalnie nowy. Zapewniał, że to fabrycznie nowy zestaw na gwarancji. Po przyjrzeniu się w domu stwierdziłem, że fabryczne opakowanie powinno zawierać akumulatory 2450 mAh a nie jak miałem 1900 mAh. Ale to jeszcze nic. Po podłączeniu baterii do aparatu okazało się, że są całkowicie rozładowane a nie jak mnie zapewniano w salonie naładowane w ok. 30%. Czyli akumulatory nie dość, że nie z oryginalnego opakowania to jeszcze używane a sprzedane jako nowe. Tego samego dnia po reklamacji telefonicznej uzyskałem informację o możliwej wymianie na nowe.
    Piątego września (piątek) pojechałem na Bułgarską gdzie ten sam sprzedawca (na zmianie z dziewczyną) przyniósł zestaw Panasonica, oczywiście bez słowa przepraszam, wymienił produkt i zaczął robić swoje. Oczywiście nie otrzymałem akumulatorów o większej pojemności (bo są droższe) jakie były w zestawie ale inny zestaw. Czyli nie było mowy o pomyłce tylko to zwykłe wciskanie używanego towaru
    Pozdrawiam
    Janusz Krzymiński

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •