Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 24 z 24

Wątek: Nikon D700 zerka na Warszawę ;)

  1. #21
    Bywalec Awatar MaciejDlugosz
    Dołączył
    Oct 2011
    Miasto
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    41
    Posty
    103

    Domyślnie

    Wczoraj dowiedziałem się jak można nakręcić wideo Nikonem D700: podpinamy złączem HDMI zewnętrzną nagrywarkę, ładujemy do nagrywarki dysk/ kartę pamięci, podpinamy zasilanie do nagrywarki, w aparacie włączamy funkcję LiveView i w ten sposób mamy sprzęt gotowy do filmowania! Ponieważ Nikon D700 nie ma wbudowanego mikrofonu to żeby nagrać dźwięk trzeba dokupić mikrofon. Gdy zewnętrzna nagrywarka nie ma złącza mikrofonu to ... trzeba będzie jeszcze dokupić dyktafon i zsynchronizować dźwięk z obrazem na komputerze. Ufff... Długa lista zakupów!

    Przykładowe zewnętrzne nagrywarki są rozmaite:




    Nie tylko aparaty DSLR ze złączem HDMI (i funkcją LiveView) nadają się do modernizacji... Np. taśmowy kamkorder Canon XH-A1 z poniższym zestawem nie będzie pochłaniał czasu na digitalizację taśm:

    Ostatnio edytowane przez MaciejDlugosz ; 21-03-2012 o 17:43
    Exacta (klisza) -> Zenit ET (klisza) -> Canon 300D (6Mpix) -> Canon 1D (4Mpix) -> Nokia 9500 (0,3 Mpix) -> Nikon D40 (6 Mpix) -> Nokia E90 (3 Mpix) -> Nikon D7000 (16 Mpix) -> Canon 1Ds (11 Mpix)

  2. #22
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Pytanie tylko po co wydawać tyle kasy skoro taki GH2 za 2800 z kitem zrobi to lepiej i taniej?

  3. #23
    Bywalec Awatar MaciejDlugosz
    Dołączył
    Oct 2011
    Miasto
    okolice Rzeszowa
    Wiek
    41
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Pytanie tylko po co wydawać tyle kasy skoro taki GH2 za 2800 z kitem zrobi to lepiej i taniej?
    Dobre pytanie!

    Powodów jest sporo (odpowiedź rozszerzona):
    - z zewnętrzną nagrywarką masz możliwość ustawienia bitrate aż do 220 Mbit/s (tyle nie uciągnie żaden aparat) - czyli wiwat ekstremalna jakość
    - "wierność marce" pomimo że "producent cię olał" gdy chodzi o filmowanie
    - ilość posiadanych szkieł
    - przyjemność kręcenia pierścieniem ostrości
    - obsesja na punkcie "fulfrejm" i małej GO
    - chęć bycia "pro" przez: "matte-box", "follow-focus", "camera rig", profesjonalne mikrofony, zewnętrzne monitory, ciężkie statywy, szybkie i pojemne karty pamięci/ dyski SSD, dodatkowe kable, itp.
    - przywiązanie do ergonomii aparatu
    - chęć bycia wielbłądem (nie dotyczy pracy w studio)
    - wstręt do miniaturyzacji sprzętu
    - itp., itd.

    Powód jest jeden (odpowiedź prosta):
    - przywiązanie do D700

    Choć fakt faktem że zhakowany GH2 wymiata! To się w zupełności zgadza. Chciałbym zobaczyć miny ludzi gdybyś wkroczył do profesjonalnego studia z "green boxem" mając w ręku GH2. Ci ludzie mogliby (niesłusznie) stwierdzić że jesteś niepoważny bo masz zbyt mały aparat.
    Exacta (klisza) -> Zenit ET (klisza) -> Canon 300D (6Mpix) -> Canon 1D (4Mpix) -> Nokia 9500 (0,3 Mpix) -> Nikon D40 (6 Mpix) -> Nokia E90 (3 Mpix) -> Nikon D7000 (16 Mpix) -> Canon 1Ds (11 Mpix)

  4. #24
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Tak z grubsza:
    wszystkie szkła nikona bez problemu podepniesz pod GH2
    magia pełnej klatki? podepnij vojtka 25/0,95
    a co do tych zbędnych dodatków: od dwóch lat filmuję lustrzanką (zawodowo) i do dzisiaj nie jestem w stanie zrozumieć do czego komuś jest potrzebny matte box.
    prosty rig, monopod manfrotto i glidecam + jakaś szyna załatwiają sprawę niezależnie od marki sprzętu

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •