Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 60

Wątek: Problem z 70-200 f/2.8 USM L

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    22

    Domyślnie Problem z 70-200 f/2.8 USM L

    Mój problem polega na tym, że ten obiektyw, jakby nie było w testach bardzo dobry optycznie, robi zdjęcia z brakiem głębi ostrości. Wszystko jest w jak najlepszym porządku, do czasu, kiedy chcę sprawdzić jak zdjęcie wyszło przy 100% powiększenia. Uprzedzając komentarze pod tytułem "po co oglądać zdjęcia w takim powiększeniu" powiem, że w mojej pracy jest to bardzo bardzo ważne i zależny mocno od mojego rachunku na koniec miesiąca.
    Nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić. Obiektyw kalibrowany był już dwa razy. Raz sam obiektyw, raz obiektyw kalibrowany do korpusu.
    Może macie lub znacie jakieś rozwiązanie?? Przesyłam dwa zdjęcia dla zaprezentowania mojego problemu.

    P.S.
    Nie ma mowy w przypadku tych zdjęć o złym wyostrzeniu zdjęć poruszeniu czy innymi sytuacjami które mogły by wpłynąć na jakość, gdyż zdjęcie robione było ze statywu. A ileż można znieść kiedy kilkadziesiąt, wróć kilkaset zdjęć wykonanych na tym obiektywie ma taki sam rezultat? Rzadko zdarza się aby zaskoczył na tyle że zdjęcie w powiększeniu 100% jest przeze mnie akceptowalne...

    1.tak wygląda jedno ze zdjęć w normalnym widoku





    1a. a tak w 100%



    2. drugi przykład w normalnym widoku



    2a. a tu 100%




    Oba zdjęcia robione z nastawieniem autofokusa punktowo na twarz...
    Canon 40d+BG-E2N, Canon 17-40 f/4 L USM, Canon 70-200 f/2.8 L USM, 580EX II i z Canon Shoe Cord OC-E3

  2. #2
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    Nie trafia misiek po prostu, i to tak dość solidnie, i shift ma lekki (zobacz, kołnierzyk na 1a dużo ostrzejszy, niż oczy)
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

  3. #3
    Bywalec Awatar pawelloon
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Kraków/Monachium
    Posty
    128

    Domyślnie

    Zdecydowanie nie trafia ale dziwi mnie jak piszesz ze byl kalibrowany....hmmm
    Ja po kalibracji na Zytniej jestem bardzo zadowolony
    ____________________________
    1DX MKIII, 1D MK IV, C 400/2.8 IS II L, C 70-200/2.8 IS II L, C 16-35/2.8 II USM, Samyang 8/3.5, C 580EX II

  4. #4
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    22

    Domyślnie

    no właśnie nie wiem dlaczego, bo kalibrowałem też 17-40 i on jest ciutkę ostrzejszy.
    Dodam że mniejszy jest problem kiedy używam lampy błyskowej, ale nadal jest to efekt niezadawalający. Chociaż 17-40 bez lampy też nie jest wybitnie ostry jak na ten obiektyw.
    A może to wina puszki Canona 40d?
    Canon 40d+BG-E2N, Canon 17-40 f/4 L USM, Canon 70-200 f/2.8 L USM, 580EX II i z Canon Shoe Cord OC-E3

  5. #5

    Domyślnie

    Panowie to jest wersja bez stabilizacji

    Troche ciemno - pewnie ogniskowa max i bez statywu ( ja poprosze o fotki za dnia).

  6. #6

    Domyślnie

    Spróbuj sobie porobić taki reportaż z założoną lampą tak żeby nie błyskała tylko dawała wspomaganie AF. Może to coś poradzi? Jak poradzi a komfort pracy nie będzie dobry ze względu na tą lampę to zaopatrz się w bezprzewodowy sterownik do lamp canona - też ma wspomaganie AF a podobno jakiś chińczyk ma o wiele większy zasięg diody wspomagania AF więc będzie w miarę tanio i przyjemnie

  7. #7
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Miasto
    Poznań, WLKP
    Posty
    2 290

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez filemoon Zobacz posta
    Panowie to jest wersja bez stabilizacji

    Troche ciemno - pewnie ogniskowa max i bez statywu ( ja poprosze o fotki za dnia).
    To tymi L-kami bez stabilizacji nie można robić zdjęć w pomieszczeniach? :-)

    Trzeba było kupić Tamrona 70-200. Nie miałbyś takich problemów, lepszą jakość i parę tysięcy więcej w kieszeni.

  8. #8
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    56
    Posty
    2 461

    Domyślnie

    200mm@1/250 i 150mm@1/200 i może sytuacja nieco się rozjaśni.

  9. #9
    Bywalec Awatar artprof
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Galycja
    Wiek
    51
    Posty
    126

    Domyślnie

    problemu z BF/FF tutaj niema, bo nigdzie nie jest ostro.
    pierwsza sprawa to ISO 1600.
    zrobić jedną fotkę na ISO 100@200mm@f/2,8 w dziennym świetle i wszystko będzie jasne.
    może kiepski filtr UV?
    I love GT bicycles Polska dla Polaków, Ziemia dla Ziemniaków, a Księżyc dla Księży!

  10. #10

    Domyślnie filemoon

    W zasadzie duzo zalezy od reki - jesli robisz na ogniskowej 200 sprobuj by czas nie zszedl ponizej dlugosci ogniskowej. Masz tez spore ISO im wieksze tym detali mniej.

    Do takiej zabawy ja jednak bardziej polecam stabilizowane szklo. Mi sie udawalo stabilizowan 70-200 2.8 is (II) robic zdjecia nieporuszone (200mm) przy czasie 0.5 sec. A czas rzedu 0.16 sec byl bardzo latwy do utrzymania.

    Ale niestety cena juz inna.

Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •