Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 60

Wątek: Problem z 70-200 f/2.8 USM L

  1. #21
    Coś już napisał Awatar majcz
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    zaścianek na Mazurach
    Wiek
    69
    Posty
    83

    Domyślnie

    Taki link dla dolania oliwy do ognia:
    http://www.the-digital-picture.com/R...mp=4&APIComp=0
    Na temat testów są różne opinie ale tu porównuje się dwa szkła Canona i z tego powodu powinien być wiarygodny. 70-200 na 2,8 nie jest demonem ostrości, co mój egzemplarz zdaje się też potwierdzać, ale już przymknięty do 3,5 pokazuje co potrafi.
    Gdy kupiłem ten obiektyw też byłem zawiedziony jego osiągami na 2,8 gdy oglądałem zdjęcia w 100% powiększeniu.
    Źle się czuję jak sobie nie popstrykam www.stasiaczek.blogspot.com
    ---------------------------------------------
    Canon 7D, Tamron 10-24/3,5-4,5, Canon 50/1,8, Canon 24-105/4 IS, Canon 70-200/2,8, Sigma 120-300/2,8 IS

  2. #22
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2010
    Miasto
    pabianice
    Posty
    45

    Domyślnie

    pawelmarek.wojcik przykro mi to pisać ale to nie wygląda na fotografie jak z ELKI.Kalibracja czy justowanie tego nie zmienią wydaje się że obiektyw jest po upadku i masz przestawiony zespół soczewek lub jak ktoś napisał może body upadło i coś jest nie tak?I nie sugeruj się radą duperel niestety nie ma racji
    iso zmniejsza detal ale nie aż tak bo to wygląda jak w kompakcie na dużym zoomie. Nic nie lata jak potrząśniesz obiektywem?Potestuj z innym body ten obiektyw bo to raczej szkiełko winne jest

  3. #23
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    22

    Domyślnie

    faktycznie jak sobie przypominam pucha z jakieś dwa lata temu upadła mi z niewielkiej wysokości, ale jak robiłem potem zdjęcia nie było żadnego problemu. a już miałem kilka obiektywów. Chociaż już nawet przed samym upadkiem często zdjęcia, jeśli chciałem je wykadrować, przypominały mi zdjęcia jak ze słabego kompaktu. Całe szczęście, że z lampą aż takiego problemu nie ma, a teraz najczęściej i tak używam krótkiego z lampą... choć i tak chciałem go sprzedać by kupić system nikona bo na nowy korpus to mnie nie stać bo kupić 5DmkII z nawet 24-105 to jest koszt 9 tysięcy jeszcze jak dla mnie za drogo....


    Dzięki za wszystkie podpowiedzi!!!
    Będę więc mógł coś zadziałać ewentualnie na Żytniej, żeby to jakoś poprawić
    Canon 40d+BG-E2N, Canon 17-40 f/4 L USM, Canon 70-200 f/2.8 L USM, 580EX II i z Canon Shoe Cord OC-E3

  4. #24
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Przetestuj najpierw swoje szkła i swoje body z innymi szkłami w jakiś dobrych w miarę warunkach - będziesz mógł wykluczyć co jest przyczyną czy szkło(szkła) czy puszka.
    Uważam, że justowanie eLki by pomogło, najlepiej jak byś osobiście rozmawiał na Żytniej.
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  5. #25
    Dopiero zaczyna Awatar Pennywiseman
    Dołączył
    Sep 2010
    Posty
    18

    Domyślnie

    A jakie miałeś ISO ?? ;]

  6. #26

    Domyślnie

    justowanie eLki by nie pomogło, jeśli na przykład winna jest puszka.

    Najpierw poleciłbym przetestowanie obiektywu na dwóch innych body.
    Najlepiej jeszcze żeby jedno z nich było APS-C a drugie miało matrycę małoobrazkową (np 5D a jeszcze lepiej 5D II).

    Na wyżyłowanej pod względem megapikseli matrycy APS-C widać wszystkie wady optyczne obiektywu w centrum kadru.

    Jeśli obiektyw ma shifta tak jak tutaj to zasugerowano, powinno się to świetnie objawić na matrycy małoobrazkowej 5D lub 5DII. Warunek jest taki, że powierzchnia której będziesz robił zdjęcie, będzie równoległa do matrycy.
    Czyli możesz na przykład z 5 piętra (koniecznie!!) zrobić zdjęcie sąsiedniego bloku.
    Lub innego pionowego elementu, byle nie jednolitej białej ściany bo nic nie zobaczysz.
    Powierzchnia musi być równa, położona równolegle do matrycy aby wszystkie odległości były identyczne.
    Aparat na statywie.
    Na Twoim miejscu porównałbym też na tej Twojej puszce 40D drugi taki sam obiektyw 70-200/2.8. Najlepiej dwa naraz w tych samych warunkach.

    Tak BTW, na Żytnią przecież masz blisko, mieszkasz w Warszawie, czy nie da się tam pójść i porozmawiać o tym? Nie wiem jak to wygląda bo nie korzystałem z tego serwisu, pytam poważnie, bo i problem jest poważny.

  7. #27
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    22

    Domyślnie

    odwiedze Żytnią i zobacze co mi powiedzą ekspertyza jest za darmo więc niczego nie strace

    Podziele się z Wami wiedzą jaką udzielą mi technicy z Żytniej
    Canon 40d+BG-E2N, Canon 17-40 f/4 L USM, Canon 70-200 f/2.8 L USM, 580EX II i z Canon Shoe Cord OC-E3

  8. #28
    Bywalec Awatar duperel
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    43
    Posty
    127

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Goomis Zobacz posta
    Używałeś kiedyś 40D? Czy piszesz z doświadczenia "internetowego"?
    Faktycznie teraz to tylko 5DmkII, 1DmkIV i 1DsmkIII "wystarczają" do robienia zdjęć...



    A co to już nie można przymknąć szkła? To jakaś zbrodnia przeciw ludzkości? Jest to prawnie karalne?
    Radzę poczytać pierwszą lepszą książkę o podstawach fotografii, będziesz mógł uzyskać odpowiedzi również na takie pytania co to jest przysłona oraz jak i do czego można ją wykorzystać.
    Może trochę wyluzujesz? Twoja wypowiedź jest co najmniej nieprzyjemna.

    Używałem 40D na dwóch-trzech zleceniach i nie przekonałem się co do niego.
    Zostałem wtedy przy 30D i przesiadłem się dopiero na 50D.
    Kolega od którego pożyczałem 40D do tej pory go używa i robi fajne zdjęcia ale na ISO powyżej 800 rzadko kiedy się decyduje bo jak twierdzi spada strasznie ilość detali i rosną szumy. Opierając się na tym napisałem swój komentarz.

    Autor wątku napisał, że przymykał przysłonę żeby zwiększyć ostrość. Jakoś u niego moje pytanie nie wywołało takiego oburzenia.

  9. #29
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2010
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    22

    Domyślnie

    Panowie nie oburzajmy się komentarzami wzajemnymi
    Każdy z nas może mieć inną politykę i obserwacje obiektywów
    Ja chciałem tylko uzyskać informacje na temat przedstawionego problemu a czy przymykanie czy otwarta przesłona nie jest aż tak ważna
    Canon 40d+BG-E2N, Canon 17-40 f/4 L USM, Canon 70-200 f/2.8 L USM, 580EX II i z Canon Shoe Cord OC-E3

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    36
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez duperel Zobacz posta
    Może trochę wyluzujesz? Twoja wypowiedź jest co najmniej nieprzyjemna.

    Używałem 40D na dwóch-trzech zleceniach i nie przekonałem się co do niego.
    Zostałem wtedy przy 30D i przesiadłem się dopiero na 50D.
    Kolega od którego pożyczałem 40D do tej pory go używa i robi fajne zdjęcia ale na ISO powyżej 800 rzadko kiedy się decyduje bo jak twierdzi spada strasznie ilość detali i rosną szumy. Opierając się na tym napisałem swój komentarz.

    Autor wątku napisał, że przymykał przysłonę żeby zwiększyć ostrość. Jakoś u niego moje pytanie nie wywołało takiego oburzenia.
    No widzisz a ja używałem 40D przez 2lata i zrobiłem nim dziesiątki tysięcy zdjęć z 70-200/2.8(w tamtym okresie zasadniczo 70-200 był moim podstawowym szkłem którym robiłem 90% ujęć) w praktycznie każdych warunkach oświetleniowych. I dla mnie pisanie, że to wina ISO1600 i że czas był mocno nieodpowiedni (200mm@1/200) to po prostu bzdury! Nawet tu na forum wklejałem kiedyś zdjęcie(razem z cropem 100%) z ciemnego kościoła ISO1600, wyciągane +2/3EV 200mm czas 1/30 i ostrość oraz oddanie detali były na dużo wyższym poziomie niż prezentowane w tym wątku...
    Pisanie, że najlepiej zmień body bo jest do bani i nie wystarcza do robienia takich zdjęć to po prostu stek bzdur i nic więcej.

    Poza tym pytanie w stylu "czemu przymykasz, ja też mam taki i tego nie robię" jest co najmniej śmiesznym...

    P.S. I co 50D przekonał Cię bardziej niż 40D? Ciekawe bo jedyne co ma lepsze od 40-stki to wyświetlacz. A i piszę gdyż miałem okazję samemu obiektywnie porównać 20D 40D i 50D przy pracy w tych samych warunkach. Wszyscy ze znajomych stwierdziliśmy, że 40D szumi mniej niż 20-stka ale między 50 i 40 już różnicy nie było w ogóle. 50-tka wygrała jedynie "normalnym" wyświetlaczem(bo żadne cudo to nie jest, po prostu ekran 40-tki Canon skopał po całości)

    Na pewno w tym przypadku jest jakiś problem na linii optyka-matryca tylko pytanie w którym miejscu konkretnie. Najlepsze rozwiązanie
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Na pewno w tym przypadku jest jakiś problem na linii optyka-matryca tylko pytanie w którym miejscu konkretnie. Najlepsze rozwiązanie to porównanie z szkła na innym body i doczepienie do body innego 70-200...

    *dziękujemy za brak edycji postów!
    Ostatnio edytowane przez Goomis ; 06-02-2011 o 18:32 Powód: Automerged Doublepost
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •