Pokaż wyniki od 61 do 70 z 295

Wątek: Jakie wrażenia po przejściu z apsc na ff

Widok wątkowy

  1. #11
    Uzależniony
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    840

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jacula Zobacz posta
    Zapas w światłach to nic innego jak ilość detali zachowanych w jasnych partiach zdjęcia (przy poprawnie naświetlonym zdjęciu). W zasadzie wszystkie matryce ccd i cmos przy poprawnie naświetlonym zdjęciu zapisują dużo więcej w cieniach niż światłach (ok 5ev w cieniach i 3ev w światłach). ...
    I wracamy do High Tone Priority w Canonach. Tyle, że wtedy zaczynają się narzekania na szumy w cieniach.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez tezmarek Zobacz posta
    I wracamy do High Tone Priority w Canonach. Tyle, że wtedy zaczynają się narzekania na szumy w cieniach.
    I jeszcze jedna rzecz - z tego co wiem nie ma (?) na razie sposobów prezentacji zdjęć, które dadzą więcej niż te 8EV. Nawet jeśli zarejestrujemy szerszy zakres tonalny, to musimy spłaszczyć dynamikę do możliwości papieru/monitora (tak,jak dawniej dynamikę dźwięku z taśmy matki do możliwości winylowej płyty ). Można to zrobić ograniczając globalnie dynamikę przez zastosowanie krzywej o odpowiednim nachyleniu - ale wtedy obraz będzie "płaski" i mało kontrastowy. Aby tego uniknąć można podnieść lokalne kontrasty, ale wtedy jest ryzyko, że dostaniemy obraz "w stylu" HDR. Można też postąpić inaczej - zaprezentować na urządzeniu wyjściowym pewien podzakres zarejestrowanych tonów.
    Generalnie dobrze jest mieć zarejestrowny szerszy zakres tonalny, bo wtedy możemy zdecydować się, co z nim zrobić, ale ogólnie sprawa nie jest całkiem oczywista.
    Ostatnio edytowane przez tezmarek ; 28-01-2011 o 22:58 Powód: Automerged Doublepost

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •