Page 16 of 30 FirstFirst ... 6141516171826 ... LastLast
Results 151 to 160 of 295

Thread: Jakie wrażenia po przejściu z apsc na ff

  1. #151
    Początki nałogu
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    319

    Default

    Quote Originally Posted by BeatX View Post
    no coz.. praca pod swiatlo 10-22 (mimo iz nie najgorsza), i rozpietosc tonalna matryc aps-c nie pozwola ci uzyskac zdjecia z tak skrajna ekspozycja jak przyklad z moja fotka.

    a jak mi nie wierzysz ze zdjec pod slonce z taka rozpietoscia tonalna na cropie nie uzyskasz to po prostu wez aparat w pewiem sloneczny dzien i sprawdz sam.
    ja tam przekonywac nikogo nie zamierzam uzytkowalem przez rok 10-22 z 30D i wiem co to szklo potrafi, a co nie.
    kiedy przeszedlem na FF to zamienilem 10-22 na 17-40 i po zrobieniu jednego zdjecia eLka pod swiatlo pamietam, ze pomyslalem cos w stylu "o ku..wa. wszystko w temacie. dziekuje, dobranoc."
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    dopisze tylko, ze robienie zdjec 5D + 17-40L pod swiatlo to czysta przyjemnosc
    Czyli znowu wracamy do kwestii DR
    Tak się składa, że też lubię "pod Słońce". I celowo zmieniłem 5d II z 17-40 na 60d z 10-22, bo trochę mniejszy szum w cieniach na 5d II nie był adekwatny do różnicy w cenie między puszkami. Na płytkiej GO już mi nie zależy Trochę mniejszy wizjer - w ogóle nie przeszkadza. Na iso 100-200 z 60d w trybie mRaw można wyciągnąć tyle samo detali z cienia ile z 5d II. Szkoda, że nie mogę zrobić bezpośredniego porównania - myślę, że niektórzy FFfanatycy by się mocno zdziwili. Moje doświadczenia z tymi puszkami potwierdzają testy optycznych.
    No a jak już wspomniał MariuszJ, taki k-5 czy d7000 miażdży 5d pod względem detalu w cieniach

  2. #152
    Pełne uzależnienie MariuszJ's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Łódź
    Age
    56
    Posts
    1,697

    Default

    Ciężko mi przeprowadzić jakieś autorytatywne testy - nie mam dostępu do K-5 ani D7000.

    http://www.kenrockwell.com/tech/comp...-iso/index.htm
    Wiem że Ken Rockwell, wiem że to nie bardzo w temacie DR, ale można trochę wywnioskować.

    Można też tu - sporo zebranej informacji:
    http://jacek.kwasniewski.eu.org/stro...&_fitness.html
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Tu bardzo spektakularnie:
    http://photography-on-the.net/forum/...d.php?t=955995
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Tu zwróćcie uwagę na detal w cieniach przy ISO100.
    http://soundimageplus.blogspot.com/2...s-low-iso.html
    Last edited by MariuszJ; 14-02-2011 at 02:15 PM. Reason: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  3. #153
    Uzależniony
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    840

    Default

    Quote Originally Posted by BeatX View Post
    no i zmusiliscie mnie do jeszcze jednej odpowiedzi
    tezmarek, myslidar: poprosze o konkretne przyklady.
    tu, w tym watku.
    inaczej biore wasza argumentacje za czysta spekulacje wyssana z palca
    No dobrze, tyle, że to jakaś dokumentacja szkód popowodziowych, a nie fotki do "oglądania". Niemniej jest to jakiś przykład z 50D+10-22. Bardziej pod słońce się nie da. RAW wywołany w DPP.

    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    http://img196.imageshack.us/i/img09038.jpg/
    Last edited by tezmarek; 14-02-2011 at 02:26 PM. Reason: Automerged Doublepost

  4. #154
    Pełne uzależnienie BeatX's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Szczecin
    Age
    44
    Posts
    1,736

    Default

    dzieki za przyklad
    dokladnie takie same efekty mialem pstrykajac z 10-22 + 30D ;]
    zanik kontrastu.. wyglada fatalnie jak dla mnie.
    no nic, tylko sie utwierdzilem w tym co myslalem.
    ciekawi mnie tylko czy ten brak kontrastu na ostatnim zdjeciu jest spowodowany obiektywem, czy wlasciwosciami matrycy..

    MariuszJ twoje linki to same tabele i wykresy - w zasadzie nic mi nie mowiace.
    zero przykladow "w boju" jak np. fotka tezmarek
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 | Fujinon 35/1.4 | Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  5. #155
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Wałbrzych/Wrocław
    Posts
    1,010

    Default

    Quote Originally Posted by BeatX View Post
    troche odbiegamy od tematu, dlatego napisze na zakonczenie: niech kazdy kupuje co chce i wierzy w co tam chce
    ja po prostu przerobilem tamrony, przerobilem 10-22, przerobilem aps-c i poki co jestem pewiem jednego: po przesiadce na FF nigdy juz do cropa nie wroce!
    za argument niech robia zdjecia w moim watku glamour/fashion lub te trzy przykladowe fotki z Egiptu.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    no i zmusiliscie mnie do jeszcze jednej odpowiedzi
    tezmarek, myslidar: poprosze o konkretne przyklady.
    tu, w tym watku.
    inaczej biore wasza argumentacje za czysta spekulacje wyssana z palca
    A ja odkąd mam 5DII to zaczynam doceniać cropa i dochodzę do wniosku, że potrzebuję i to i to aby w pełni cieszyć się fotografią.
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  6. #156
    Obertroll Kolekcjoner's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Pod Tatrami
    Posts
    18,776

    Default

    Panowie bardzo proszę o powrót do tematu wątka. Przypominam: "Jakie wrażenia po przejściu z apsc na ff ".
    Wszelkie rozważania o DR i krucjaty o wyższości jedynie słusznego systemu są tu nie na miejscu. Zamykam dla ochłonięcia na dwie godziny. Jeśli nadal będziecie kontynuować te OT zamknę na dobre.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #157
    Pełne uzależnienie MariuszJ's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Location
    Łódź
    Age
    56
    Posts
    1,697

    Default

    Quote Originally Posted by BeatX View Post
    MariuszJ twoje linki to same tabele i wykresy - w zasadzie nic mi nie mowiace.
    zero przykladow "w boju" jak np. fotka tezmarek
    Jak powiedziałem, nie mam skąd wziąć K-5 czy D7000. Z cropów ostał mi się jedynie D70 z akcji cała Polska kupuje D70
    Z tego co tam mojego na forum - zobacz jak staruszek 20d wcale nie mięknie aż tak pod bardziej dziarskim staruszkiem d700
    http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=311
    (zdjęcie nie w temacie, o LR a nie DR tam gadamy)

    A ponieważ jestem zdania, że większość tzw. "plastyki" FF bierze się z mniejszej głębi ostrości tych samych kadrów, FF wygrywa z cropem walkowerem - przez brak odpowiednich szkieł, których w rozsądnych cenach (sens przypinania do cropa obiektywów typu 24/1.4 czy 35/1.4 mi umyka) nikt dla cropa robić nie chce albo zwyczajnie zrobić się w rozsądnych cenach nie da. Przykładem może być tani i świetny na FF 70-200/4 - jego "plastyczny" odpowiednik na cropie, 50-135, musiałby mieć stałe światło f2.2-2.5. Jedne z najbardziej imponujących plastyką kadrów, robione FF i szerokątnymi stałkami są kompletnie nieosiągalne na cropie. Nie znam się na optyce na tyle, żeby oszacować koszt opracowania i wytworzenia obiektywu EF-s 24/1.0 czy chociaż 24/1.2 - myślę jednak, że jest to nieracjonalne ekonomicznie.

    Moje wrażenia po przejściu na pełną klatkę były bowiem bardzo przyziemne - prosta przyjemność bezkosztowego wejścia w posiadanie bardziej kreatywnych obiektywów. Jeżeli to dalej jest nie na temat, z pokorą przyjmę bana od Entuzjastycznego Moderatora.
    Entuzjastyczny Neofita

  8. #158
    Uzależniony epicure's Avatar
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    Poznań
    Posts
    676

    Default

    Quote Originally Posted by BeatX View Post
    a jak mi nie wierzysz ze zdjec pod slonce z taka rozpietoscia tonalna na cropie nie uzyskasz to po prostu wez aparat w pewiem sloneczny dzien i sprawdz sam.
    Uzyskasz bez problemu, co najwyżej będziesz miał więcej szumu w cieniach. Poza tym to jeszcze nie są na tyle hardkorowe przykłady, żeby crop sobie nie dał z nimi rady. Z tymi hardkorowymi nawet FF może sobie nie poradzić w porównaniu do nowych matryc APS-C Soniaka (a w najlepszym razie wyniki będą porównywalne).
    nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu

  9. #159
    Uzależniony
    Join Date
    Feb 2009
    Posts
    840

    Default

    Quote Originally Posted by BeatX View Post
    dzieki za przyklad
    dokladnie takie same efekty mialem pstrykajac z 10-22 + 30D ;]
    zanik kontrastu.. wyglada fatalnie jak dla mnie.
    no nic, tylko sie utwierdzilem w tym co myslalem.
    ciekawi mnie tylko czy ten brak kontrastu na ostatnim zdjeciu jest spowodowany obiektywem, czy wlasciwosciami matrycy..
    Przepraszam, ale muszę wyjaśnić, by nie wprowadzać w błąd czytających. Brak kontrastu na poprzednim przykładzie wynika z ustawienia kontrastu na -4 i Shadows na +3 - w końcu cienie miały być widoczne. Dla porównania poniżej "surówka" z 50D+10-22 (Jasność, Kontrast, Shadows, Highlights na 0,0,0,0):
    http://img827.imageshack.us/i/img09038a.jpg/

    I żeby uściślić - moje wrażenia z używania FF są pozytywne, ale żeby mi ciarki przechodziły po plecach z tego powodu, to nie. Może dlatego, że używałem małoobrazkowych analogów i trochę przywykłem do efektów, jakie uzyskuje się określonymi obiektywami. FF Canona to system kompletny i w tym tkwi jego siła. Takie jest moje odczucie.

  10. #160
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    May 2004
    Location
    Opole
    Posts
    1,565

    Default

    Ja mam starą 10-tkę jeszcze to jak się domyślacie różnica jest ogromna. Rozpiętość tonalna widoczna gołym okiem. Bardziej płynne przejścia tonów na korzyść 5DII, więcej szczegółów w światłach i cieniach no i ta legendarna GO. Nawet na 17-40 przy f4 widać jak odcina tło przy bliskich planach. Na 10-ce było to nie osiągalne. Wszystko ostre jak w kompakcie

Page 16 of 30 FirstFirst ... 6141516171826 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •