Strona 27 z 30 PierwszyPierwszy ... 172526272829 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 261 do 270 z 295

Wątek: Jakie wrażenia po przejściu z apsc na ff

  1. #261
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Ale coś duża różnica w jasności tych zdjęć.
    Dla mnie (może jestem ślepy) ale zdjęcie z 7-mki to jakaś tragedia. Toż 30D to przy tym jest inna liga. No i czemu te zdjęcia nie są w tej samej skali?
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  2. #262
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Wałbrzych/Wrocław
    Posty
    1 010

    Domyślnie

    135L ma takiego abbera na 7D, czy po prostu zdjęcie jest nietrafione?
    Moje portfolio i blog: http://www.islight.pl
    Możesz mnie także polubić: https://www.facebook.com/Fotografia.IsLight

  3. #263
    Dopiero zaczyna Awatar ArN_Pń
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    35

    Domyślnie

    Ja się wypowiem co do tematu...
    Mam trochę inne porównanie - cyfrowe APS do pełnoklatkowego analogowca
    Oprócz wynikającej z tego kolorystyki oraz trochę większej rozpiętości, to dużo różnic nie ma (mówimy: matryca vs negatyw).
    Natomiast zupełnie inna plastyka, rozpiętość, kolorystyka itd... to ujawniają się przy średnim formacie ;-) Właściwie, to APS przy średnim analogowym jest jak zgniły ogórek do świerzutkiego ;-)
    Więc - jeśli miałbym wybierać cyfrę, to zostałbym przy APS, gdyż jest on wystarczający - ja to jestem dziwak, wolę analogi, a z cyfry nie korzystam ;-)

  4. #264
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Shadow Zobacz posta
    myslidar --- To wiadomo że crop Ci przybliży i że 200 to już nie jest 200. Ale czy morał z tego że trzeba mieć i to i to ? Zauważ, że np krajobrazowcy wcale nie potrzebują długich ogniskowych wręcz przeciwnie im szerzej tym lepiej. Im crop raczej nie jest do szczęścia potrzebny. Bardziej szkło tilt-shift
    Toto o landszafciarzach to kompletna bzdura,

    Pozdrawiam.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  5. #265
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    36

    Domyślnie

    Tak słuchałem i słuchałem tych opowieści o wyższej jakości filmu nad cyfrą i jakoś mi się to rozmijało z własnymi doświadczeniami. Gryzło mnie to jak cholera. Czy ja złych filmów używam, czy coś źle robię? Na szczęście w jednym z ostatnich DFV wzięli i pomierzyli co się dało i okazało się, że cyfra już przeskoczyła tradycyjne materiały tradycyjne. Lepszą rozdzielczość od C5DII dał dopiero Hassel z Zeissem. Gdyby porównali ze średnią cyfrą znowu były by baty. No ale film zbiera punkty za wrażenia artystyczne , bo ziarno, bo kolorki itp. Podczas gdy jakaś bidna cyfra zbiera cięgi w testach za balans bieli .
    Już wracam do tematu. Jeżeli można użyć motoryzacyjnych porównań przesiadka z aps-c na ff to jakby porównać motocykl klasy 500 ze sportową tysiączką. Ten większy daje więcej możliwości ale nie wybacza błędów. Chociaż ciągle najwięcej zależy od kierowcy/fotografa.
    kit+lampka

  6. #266
    Coś już napisał Awatar tomicher
    Dołączył
    Feb 2009
    Posty
    94

    Domyślnie

    co to za kolejna bzdura ? jakie wybaczanie błędów ? albo totalnie nie trafiłeś z tym porównaniem albo nie masz zielonego pojęcia o aparatach o których mowa
    ludzie zastanówcie się zanim napiszcie tego typu kwestie : /

  7. #267
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Wiek
    44
    Posty
    2 249

    Domyślnie

    Oj cos te wasze porownania 5D2 i 7D sa malo obiektywne
    Wiec poszukalem swoich i znalazlem:

    Dokladnie te same ustawienia i wywolywanie raw:
    http://www.siudym.webd.pl/temp/vs_7d.jpg
    http://www.siudym.webd.pl/temp/vs_5d2.jpg

  8. #268
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siudym Zobacz posta
    Oj cos te wasze porownania 5D2 i 7D sa malo obiektywne
    Wiec poszukalem swoich i znalazlem:

    Dokladnie te same ustawienia i wywolywanie raw:
    http://www.siudym.webd.pl/temp/vs_7d.jpg
    http://www.siudym.webd.pl/temp/vs_5d2.jpg
    nieprzemyslana kompozycja, centralny kadr i skitolony balans bieli

    ale tak juz sensownie: cudnie to 7D detal wyciaga. i to chyba najlepiej pokazuje, po co podpinac dluzsze rurki do cropa...
    www albo tez flickr

  9. #269
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez denv`er Zobacz posta
    Tak słuchałem i słuchałem tych opowieści o wyższej jakości filmu nad cyfrą i jakoś mi się to rozmijało z własnymi doświadczeniami. Gryzło mnie to jak cholera. Czy ja złych filmów używam, czy coś źle robię? Na szczęście w jednym z ostatnich DFV wzięli i pomierzyli co się dało i okazało się, że cyfra już przeskoczyła tradycyjne materiały tradycyjne. Lepszą rozdzielczość od C5DII dał dopiero Hassel z Zeissem. Gdyby porównali ze średnią cyfrą znowu były by baty. No ale film zbiera punkty za wrażenia artystyczne , bo ziarno, bo kolorki itp. Podczas gdy jakaś bidna cyfra zbiera cięgi w testach za balans bieli .
    Już wracam do tematu. Jeżeli można użyć motoryzacyjnych porównań przesiadka z aps-c na ff to jakby porównać motocykl klasy 500 ze sportową tysiączką. Ten większy daje więcej możliwości ale nie wybacza błędów. Chociaż ciągle najwięcej zależy od kierowcy/fotografa.
    Rozdzielczość to tylko jeden aspekt zdjęć. Kolory są kwestią względną, natomiast rozpiętość tonalna w cyfrze kuleje. Też porównywałem, tak więc jestem pewien tego, co mówię.
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  10. #270

    Domyślnie

    Rozpiętość tonalna w cyfrze jest przynajmniej tak samo dobra, jak w najlepszych materiałach analogowych. Różnica polega na tym, że w cyfrze zapas informacji jest w cieniach, a nie w światłach, a światłomierze w dalszym ciągu skalibrowane są tak, żeby uzyskać poprawną ekspozycję szarości, a nie świateł. Naświetlając do prawej histogramu cyfra da sobie radę znakomicie.

    A jeśli przyjąć, że ziarno w analogu jest tym, czym szum na cyfrze, to dynamika uzyskiwana przez materiały analogowe jest fatalnie mała, jeśli mierzyć ją współczesnymi metodami.
    nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu

Strona 27 z 30 PierwszyPierwszy ... 172526272829 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •