Niedługo nawet Canonowi nikt nie uwierzy, że ma własne fabryki matryc, nawet niezbyt tajne, tak jak te Nikona![]()
5DMKII
Przeszedłem z 20d na 5DMII w tym na cropie dokupując 50D..i co? Dla reporterki 50D plus 70-200 2.8 pełna magia (zbliżenia, rajdy etc.)... Dla Szerokich kadrów i GO przy portretach 5DmII rządzi, oczywiście mówimy tutaj o jasnych szkłach.
W drugą strone FF>crop, u mnie standard staje sie milszy (tzn. szkło typu 17-50) jesli jest jeszcze 2.8 to da się żyć .
Za to 70-200 zupełnie ale to zupełnie mi nie leży, nie lubię.
Generalnie to te wrazenia z tytułu wątku są mocno spotęgowane właśnie przy takich okazjonalnych przesiadkach, gdy się z powrotem bierze właściwy już swój korpus, jest pozytwny kop i wszystko na miejscu.
5D, 30D, C 50/1.4 , 85/1.8 , 300/4L , 17-40/4L , 70-200/4L , z16/2.8 , N Di866
nie wiem czy się jeszcze nie przyzwyczaiłem albo zbyt słabo zapoznałem za aparatem ale "szału ni ma". Kolory z 40d wydają mi się być fajniejsze. Zdjęcia są jakieś mało ostre. Nie wiem o co biega. W sumie tak dokładnie to go nie przetestowałem. Kilkanaście fotek w domu przy kiepskim oświetleniu. Iso > 1600, 3200, obiektyw C24-70 i c50 1.8. Jutro może przy lepszych warunkach pokaże co potrafi. zrobiłem dwie podobne fotki, tym samym obiektywem, te same ustawienia i ta z 40d wydaje się być lepsza od tej z 5dmII. Zdjęcia z 5 sprawiają wrażenie wypranych z koloru, mało ostrych i zbyt ciemnych. Bokeh z 5 jest jakiś zaciemniony. Może mam coś nie tak z ustawieniami - nie wiem? Muszę chyba bardziej zaznajomić się z aparatem ale to chyba w weekend.
Nie wiem czy pominąłem jakiś post, ale w wielu rodzajach fotografii APS-C jest korzystniejszy np. fotografia lotnicza, astrofotografia itp. A tak poza tym, będę miał wnet Tokina 11-16/2,8 i mam Canona 50D jakim obiektywem na FF zrobię lepsze zdjęcia w tym zakresie? Wiem, to prowokacyjne pytanie ale ... no jakim?
16-35L. Będzie szerszy i dłuższy, oraz będziesz mógł uzyskać nim mniejsze GO w razie potrzeby.
Zoomy to zoomy zresztą, największa przewaga FF to obrazek ze szkieł 14/2,8, 24/1,4, 35/1,4, 50/1,2, 85/1,2 i 200/2, których zastąpić się nie da, bo nie ma jak.
Z kolei cropowe body skutecznie uchroniło mnie od planów zakupu 85/1,8, bo 50L na aps-c daje taki sam obrazek jak 85 na FF. Pomijając szum widoczny na ISO 400![]()
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Robiłem zdjęcia 11-16/2.8 na 40D i zdecydowanie wolę 5DmkII z 17-35/2.8-4.0. Dużo bardziej naturalny obrazek jest.
Tak BTW pamiętam zdjęcie MMM http://www.digart.pl/praca/1548465/102_Olszynka.html - to jest wersja robiona na FF i 17-40L, a miał też starszą wersję robioną na 30D z 10-22 i to dość dobrze oddawało różnicę zachowania się UWA na cropie i FF.
FF:5Dmk2|T17-35/2.8-4.0|T28-75/2.8|C35/2|C50/1.4|T70-200/2.8|||crop:40D|C18-55 IS||| Metz 58 AF-1|Sunpak 4000AF|wyzwalacze Phottix |Velbon Sherpa 250R|akcesoria...
Zdjęcia: maxmodels.pl | digart.pl | flickr |
"I have a very low tolerance level for stupid bullshit" - George Carlin