Strona 9 z 30 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 295

Wątek: Jakie wrażenia po przejściu z apsc na ff

  1. #81
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    319

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta
    Ale pojemność w światłach większa nie będzie. Chyba, że sobie ustawisz kompensację ekspozycji na minus, czyli zmienisz wyskalowanie światłomierza. Matryca to nie błona światłoczuła, która rejestrowała informację poza granicą przepału, tyle że tych informacji było już coraz mniej. W technologii cyfrowej tam tych informacji nie ma już wcale i nigdy nie będzie, chyba że odkryją jakaś zupełnie inną technologię. Jedyną szansą jest uczynienie informacji w cieniach możliwie jak najbardziej użyteczną, z jak najmniejszym szumem.
    Technologia na zwiększenie pojemności świateł jest znana od bardzo dawna - patrz matryce Fuji. Tym samym jest to dowód na to, że problem jednak istnieje. Szkoda, że inni producenci fakt ten bagatelizują. Taka matryca FF jak w 5d II, ale z pikselami ułożonymi jak w matrycach EXR, byłaby ideałem (trzy tryby pracy: niski szum, wysoki DR, wysoka rozdzielczość).

  2. #82
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    Nareszcie mogę używać manualnych szkieł dla siebie. Soligor 21/3,5 (łapie naprawdę fajne flary i jest ostry), Zeiss 35/2,4, jakieś 50'ki (mam kilka i sobie wybieram jaki boke chce mieć) to pewne udogodnienie. Za ~200 zł mam frajdy na sporo czasu. W pracy, graficy są zachwyceni plikami 21mpix narysowanymi przez eLki

    Na początku zapaliłem się wysokimi ISO, teraz ponad 1600 staram się nie wychodzić. Ale miło jest mieć zapas.

    Jedyne co boli to szybkość przy dynamicznych akcjach i waga plików. Każdy zrzut z karty to minimum gigabajt. Przeważnie koło 4
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  3. #83

    Domyślnie

    Ale to nie jest technologia rozwiązująca problem, tylko go omijająca. Mówiąc dosadniej: nie ma na celu wyciśnięcie syfa, a jedynie jego przypudrowanie.

    Masz dwa rodzaje pikseli, z których jeden rejestruje luminację z niższą czułością (przez co prawdopodobieństwo przepału jest niższe), na pokładzie jest osobny procesor, który nie robi nic innego, jak tylko "miesza" informację z obu rodzajów pikseli, co zresztą może zrobić jedynie przy zastosowaniu bardzo złożonego oprogramowania. Był kiedyś wywiad z jakąś szychą z Fuji, gdzie pytano, czy ich technologia trafi kiedykolwiek do aparatów innych producentów. Odpowiedział, że nie widzi przeszkód, ale jest jeden warunek: Fuji dostarcza matryce, procesory i oprogramowanie, bo traktuje to jako jeden złożony produkt, który opatentowany jest wraz z jego wszystkimi nierozłącznymi komponentami. No i inni producenci jakoś nie są zainteresowani.

    Te całe SuperCCD EXR to jedynie sposób na zrobienie pół-HDRa z jednej ekspozycji. Wyobraź sobie, że masz teraz matrycę 15 mpx RGB (bo takie są współczesne wymogi rozdzielczości) z dodatkowymi 5 mpx, które odczytują tylko luminację dla świateł. Jak myślisz, ile czasu będzie potrzebował procesor, aby to przemielić? W E-30, którego jakichś czas temu używałem, użycie głupiego "filtra artystycznego" spowalniało procesor na kilka sekund, a to było zaledwie 12 mpx. Która firma zgodzi się na takie ograniczenia? I która za to zapłaci?

    Możliwe, że w przyszłości problemy te zostaną wyeliminowane, jeśli pozwoli na to technologia. Nie mówię, że nie. Ale na dzień dzisiejszy to niemożliwe, nie przy obecnych tendencjach rozwoju (szybciej, więcej mpx, szybciej, więcej fps, szybciej...). Nawet Fuji się poddało i stosuję tę technologię już tylko w kompaktach (i to tylko w bodajże dwóch modelach, eksperymentując też z BSI, które jest bardziej obiecującym pomysłem). Póki co to egzotyka bez przyszłości, podobnie jak Foveon.

    Ciekawszy wydaje się patent Panasonika, który zakłada, że uda się odczytać dane ze standardowej matrycy dwukrotnie w czasie jednej ekspozycji. Dzięki temu z jednego klapnięcia migawki wyjdą dwa rawy - jeden jaśniejszy, drugi ciemniejszy. Nic tylko sklejać z tego HDRa.
    nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu

  4. #84
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2007
    Posty
    319

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez epicure Zobacz posta
    Ale to nie jest technologia rozwiązująca problem, tylko go omijająca. Mówiąc dosadniej: nie ma na celu wyciśnięcie syfa, a jedynie jego przypudrowanie.

    Masz dwa rodzaje pikseli, z których jeden rejestruje luminację z niższą czułością (przez co prawdopodobieństwo przepału jest niższe), na pokładzie jest osobny procesor, który nie robi nic innego, jak tylko "miesza" informację z obu rodzajów pikseli, co zresztą może zrobić jedynie przy zastosowaniu bardzo złożonego oprogramowania. Był kiedyś wywiad z jakąś szychą z Fuji, gdzie pytano, czy ich technologia trafi kiedykolwiek do aparatów innych producentów. Odpowiedział, że nie widzi przeszkód, ale jest jeden warunek: Fuji dostarcza matryce, procesory i oprogramowanie, bo traktuje to jako jeden złożony produkt, który opatentowany jest wraz z jego wszystkimi nierozłącznymi komponentami. No i inni producenci jakoś nie są zainteresowani.

    Te całe SuperCCD EXR to jedynie sposób na zrobienie pół-HDRa z jednej ekspozycji. Wyobraź sobie, że masz teraz matrycę 15 mpx RGB (bo takie są współczesne wymogi rozdzielczości) z dodatkowymi 5 mpx, które odczytują tylko luminację dla świateł. Jak myślisz, ile czasu będzie potrzebował procesor, aby to przemielić? W E-30, którego jakichś czas temu używałem, użycie głupiego "filtra artystycznego" spowalniało procesor na kilka sekund, a to było zaledwie 12 mpx. Która firma zgodzi się na takie ograniczenia? I która za to zapłaci?

    Możliwe, że w przyszłości problemy te zostaną wyeliminowane, jeśli pozwoli na to technologia. Nie mówię, że nie. Ale na dzień dzisiejszy to niemożliwe, nie przy obecnych tendencjach rozwoju (szybciej, więcej mpx, szybciej, więcej fps, szybciej...). Nawet Fuji się poddało i stosuję tę technologię już tylko w kompaktach (i to tylko w bodajże dwóch modelach, eksperymentując też z BSI, które jest bardziej obiecującym pomysłem). Póki co to egzotyka bez przyszłości, podobnie jak Foveon.

    Ciekawszy wydaje się patent Panasonika, który zakłada, że uda się odczytać dane ze standardowej matrycy dwukrotnie w czasie jednej ekspozycji. Dzięki temu z jednego klapnięcia migawki wyjdą dwa rawy - jeden jaśniejszy, drugi ciemniejszy. Nic tylko sklejać z tego HDRa.
    Widzę, że jesteś nie do przegadania. Zrobił się delikatny off-top, więc się poddaję. A żeby informacja odnośnie matryc Fuji była pełna, to najnowsze kompakty (te ze styczniowych targów) mają cmosy bsi w układzie exr. Jestem fanem tego typu technologii (dających obrazek podobny do tego, co widzi oko) i mam nadzieję, że więcej producentów pójdzie w tym kierunku. O patencie Panasonica nie słyszałem, ale gdyby gh3 robił takie cuda o jakich piszesz, biorę go w ciemno.

    A co do głównego tematu, napiszę jeszcze raz najistotniejszą zaletą FF jest nieosiągalne dla cropów rozmycie tła. W każdym innym aspekcie crop mógłby dorównać FF.

  5. #85
    Pełne uzależnienie Awatar Goomis
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Bydgoszcz
    Wiek
    35
    Posty
    1 893

    Domyślnie

    Ja najpierw do 40D dokupiłem 35L, dopiero potem dołączył FF i bardzo dobrze, bo na 40-stce byłem eLką strasznie zawiedziony... Ale za to na 5D dostała takiego pazura, że zastanawiałem się czy to te samo szkło :-D
    No i wyciąganie plików o wysokim ISO już nie jest problemem. Na 40D 1600 czy 3200 owszem ale najlepiej prześwietlone o ok.2/3EV bo inaczej bolało...
    A z piąteczki mogę 1600 ciągnąć nawet o 2EV(zależy od warunków) i otrzymać w zupełności zadowalającą odbitkę 20x30cm. 3200 również używalne a nawet i 1EV "buforu bezpieczeństwa"
    Dla mnie korzyści FF to przede wszystkim:
    - WIZJER! Nie mogę już normalnie APS-C robić zdjęć. APS-H jest ok.
    - dużo lepsze ISO (porównując bezpośrednio wartości (np. 800 vs 800) oraz możliwość wyciągania
    - szkła przeżywają drugą młodość - zdecydowanie lepszy obrazek, bokeh
    Ale wady też są:
    - gorsze servo (na Ds'a mnie nie stać :-P)
    - mniej fps :-( (tu nawet i Ds by do końca nie pomógł, chociaż 5fpsów i tak dużo lepsze niż marne 3(3,5?))
    5DmkIII + S14/2.8 + C35/1.4LmkII + C85/1.2LmkII + C70-200/2.8L + 600EX-RT & 580EXII + Think Tanki (Retro30, Shapeshifter, Skin Set v2) + NEC EA274WMi + Sandisk

  6. #86

    Domyślnie

    Moje wrażenia po przejściu na FF (zapewne dodatkowo spotęgowane faktem, że migrowałem z 4/3):

    - R O Z D Z I E L C Z O Ś Ć ... wow! Z natywnych 21 mpx mogę zrobić takie 10-12 mpx, jakie być powinno pod względem ilości detali i jakiego matryca o rozdzielczości 10, 12 czy nawet 18 mpx nigdy by nie wyciągnęła (chyba, że wytniemy filtr AA, ale wtedy pojawi się mora, jak w E-5);

    - C I E N I E ... już pal licho wysokie iso! W końcu mam piękne cienie na niskich czułościach, bez placków, ciapków, bandigu i innych śmieciów, o ile oczywiście podbijamy je w granicach rozsądku. To ma bezpośredni wpływ na zakres użytecznego DR.

    Więcej zalet wynikających z samego FF nie zauważyłem. Pozostałe zmiany dotyczą ergonomii, funkcjonalności, ilości i jakości obiektywów itp.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    No i jeszcze wizjer, oczywiście.
    Ostatnio edytowane przez epicure ; 30-01-2011 o 01:20 Powód: Automerged Doublepost
    nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu

  7. #87
    Pełne uzależnienie Awatar marfot
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Zgorzelec
    Posty
    4 586

    Domyślnie

    Poprzednio miałem 30D z C10-22, C17-55 i 70-200/4L i byłem w pełni zadowolony jeśli chodzi o odbitki.
    Gęsta matryca 5DII upodobniła obrazek FF do analoga i to jest to, co mi się spodobało. Wielgachny pixel ze starego 5D kompletnie mi nie podchodził.
    Stare obiektywy z czasów analoga całkiem dobrze sobie radzą, wysokie ISO nawet jak zaszumi to przypomina dawne ziarno a nie tęczowe cyfrowe maziaje. Wywołanie RAWa to sama przyjemność, wyostrzanie jest subtelne, można cropować bez wielkiej straty jakości. Wszystko to chyba jednak zalety gęstej matrycy a nie jej rozmiarów.
    https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
    EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200

  8. #88
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Makabra7 Zobacz posta
    moim pierwszy "wrażeniem" po przejściu na FF było to, że FF jest bardzo wrażliwe - bardziej niż APS-C na jakość szkieł jakie do niego zapinasz
    A to ciekawe. Czy mógłbyś rozwinąć myśl?
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

  9. #89
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dinderi Zobacz posta
    A to ciekawe. Czy mógłbyś rozwinąć myśl?
    A ja właśnie chciałem dopisać, że na FF trupy ożywają...
    Entuzjastyczny Neofita

  10. #90
    Pełne uzależnienie Awatar dinderi
    Dołączył
    Aug 2009
    Miasto
    Raszyn
    Wiek
    51
    Posty
    3 028

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MariuszJ Zobacz posta
    A ja właśnie chciałem dopisać, że na FF trupy ożywają...
    No właśnie mam bardzo podobne wrażenie. Stąd zafrapowało mnie stwierdzenie kolegi i chciałbym się więcej na ten temat dowiedzieć.
    Kontakt ze mną tylko przez e-mail: "mirekkania na yahoo kropka com kropka au". PW nie czytam.
    09. Rób i pokazuj zdjęcia, które podobają się tobie, a nie oglądającym.

    ---Moje zdjecia na FB---

Strona 9 z 30 PierwszyPierwszy ... 789101119 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •