Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Wątek: Zakres ogniskowych = jakość ?

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie Zakres ogniskowych = jakość ?

    Witam
    Próbowałem znaleźć coś na ten temat lecz musiałem wpisywać zbyt ogólne tagi-wyników były setki
    Z tego co do tej pory wyczytałem - Stałe ogniskowe dają lepsze światło(powodem jeśli dobrze uważam jest inna(prostsza?)budowa obiektywu,ułożenie soczewek itp.)
    Moje pytanie to - czy mniejszy zakres ogniskowych daje lepsze światło?Czy zależy to konkretnie od obiektywu?
    Jeśli było-przepraszam

  2. #2
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Łódź
    Posty
    202

    Domyślnie

    to jakie swiatło daje obiektyw w jakim zakresie zalezy od specyfikacji danego szkła - 17-50 2.8 ma w całym zakresie takie samo swiatło jak 70-200 2.8 przy czym ten drugi ma zdecydowanie wiekszy zakres.
    w tytule jakosc a pytasz o swiatło ?

  3. #3
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    Nie wiedziałem jak dobrze zatytuować ten wątek
    Nie do końca chodzi o jasność - raczej o to czy dwa obiektyw o podobnym/tym samym świetle a innym zakresie ogniskowych dadzą "lepsze" zdjęcie.
    np. obiektyw A - ogniskowe 28-135
    obiektyw B - ogniskowe 28-80
    Czy to że zakres ogniskowych jest mniejszy ma jakiekolwiek znaczenie zakładając że światło jest takie samo/podobne?

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Łódź
    Posty
    337

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olek.tbg Zobacz posta
    Czy to że zakres ogniskowych jest mniejszy ma jakiekolwiek znaczenie zakładając że światło jest takie samo/podobne?
    28-135 ma 16 soczewek, pierwszy z brzegu, 5x tańszy stałoogniskowy 50/1.8 - 6.
    Jak myślisz - jak ilość tych soczewek wpływa na jakość zdjęcia? Im więcej, tym lepiej, czy raczej odwrotnie?

    J

  5. #5

    Domyślnie

    Nie ma takiego samego światła tylko taką samą minimalną liczbe przysłony. Ilość wpadającego światła to stosunek wartości ogniskowej do liczby przysłony, czyli f/2.8, czyli dla ogniskowej 17mm otwór bezwzględny to 17/2.8, a dla 70mm analogicznie - podstawy...
    Jakość zdjęć, a raczej rozdzielczość spada przy zoomach bliżej końców ich zakresów ogniskowych, co w nowszych jest nie tak uciążliwe jak w starszych. Dzieje się task za sprawą dokładności optyki. Stałoogniskowe nie mają tylu ruchomych sekcji. W zoomie jest tego więcej. Ponadto we wszystkich szkłach jakość jest zależna również od stopnia przysłony. Wiele szkieł przy minimalnej przysłonie rzędu 1.4 do 2.8 osiąga słabsze wyniki niż na przysłonach powyżej 4.0. Kwestia uzyskanej przez szkło w tym zakresie rozdzielczości.
    .
    50D+grip, kilka szkiełek i gratów typu "akcesoria foto"...
    suma ogniskowych obiektywów nie przedłuży męskości...
    wielkość matrycy nie ogranicza wyobraźni...

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Łódź
    Posty
    202

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotopawkas Zobacz posta
    Ilość wpadającego światła to stosunek wartości ogniskowej do liczby przysłony, czyli f/2.8, czyli dla ogniskowej 17mm otwór bezwzględny to 17/2.8, a dla 70mm analogicznie - podstawy...
    .
    znaczy dla takiedo 17-85 4-5,6 dla 17 na wpada swiatła 17/4 czyli 4,25 a na 85 to bedzie 85/5,6 czyli 15,18 ... mój swiatłomierz w body mówi cos innego :-) ale ja mam braki w podstawach ... dalej tez :-)

  7. #7
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    Chodziło mi o minimalną liczbę pszysłony - wyraziłem się zbyt potocznym językiem

  8. #8
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Francja / Polska
    Posty
    35

    Domyślnie

    zwykle jest tak,ze im wiekszy zakres tym gorsza jakosc a jesli ta zasada jest zlamana to cena obiektywu powala na kolana i chyba w tym tkwi problem. Technicznie pewnie da sie zrobic duzy zakres plus jasne swiatlo ( najlepiej stale ) ale cena bylaby dla wiekszosci zbyt wielka.

  9. #9

    Domyślnie

    ..no i wielkie by to było szkło - otwór dla 200mm i f/1.4.. No i do koncowej jakości czyli zdjęcia ma jeszcze wkład jakość elementu, wszelkie powłoki, elementy asferyczne i kupa innych wynalazków.
    .
    50D+grip, kilka szkiełek i gratów typu "akcesoria foto"...
    suma ogniskowych obiektywów nie przedłuży męskości...
    wielkość matrycy nie ogranicza wyobraźni...

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  10. #10
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fotopawkas Zobacz posta
    ..no i wielkie by to było szkło - otwór dla 200mm i f/1.4.. No i do koncowej jakości czyli zdjęcia ma jeszcze wkład jakość elementu, wszelkie powłoki, elementy asferyczne i kupa innych wynalazków.
    .
    Może mi się coś uroiło, ale czy nie było czasem jakieś L-ki mega drogiej co sobie światło 1.8 trzymało?

    OO mam:
    http://allegro.pl/canon-200-mm-f1-8l...413803492.html

    i drugi:
    http://allegro.pl/fotoit-canon-ef-20...419961888.html

    Jakby nie żywił się nie miał gdzie mieszkać, to może i by było mnie stać

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •