N00bek mistrzem cytatów to Ty nie jesteś...
N00bek mistrzem cytatów to Ty nie jesteś...
SPROCKET
80D | C10-22 | C15-85 | C24 stm | C60 macro | C70-300 is II| 3 x CPL Marumi
Moja wycieczkowa galeria
A wyjaśnij mi pojęcie mistrz cytatów? - bo tego nie bardzo rozumiem.
Natomiast mistrza OT-ów znam... (wskazówka: spójrz w lustro).
Odnośnie tematu...
Jakby nie patrzeć, wszystko zależy od szkła. Można uzyskać "niezłą jakość" takim 24-105L podpiętym do 50D. Można też wyciągnąć z niego ostatnie poty na 5D czy wyższych.
Wszystko wedle potrzeb. Rzecz jasna nikt nie broni Ci kupować L-ek. Musisz tylko być pewien swoich działań. Jedną zaletą L-ek jest właśnie ich budowa. Dla której "amator" woli wydać te 500zł więcej i mieć gorsze właściwości niżeli z psiakami (sigmy tamrony).
Sam wiem, co nieco co tracę przez podpinanie 24-105L do 50D, no ale są i te plusy które widzę. Jeśli kiedyś przesiądę się na coś ff lub aps-h to na pewno na szkłach nie stracę - zostaną , a body poleci do ludzi![]()
IMHO różnica pomiędzy szkłami za 1-2 tys i tymi za 3-4 tys nie koniecznie sprowadza się do parametrów obrazu, jaki można z nich uzyskać w IDEALNYCH warunkach, a raczej bardziej do tego, jak często można z nich uzyskać dobre, albo bardzo dobre zdjęcie w warunkach nie idealnych, np. przy słabym oświetleniu. Chodzi mi przede wszystkim o parametry przysłony i celność AF. Kolejna sprawa to odporność na warunki atmosferyczne. Z własnego doświadczenia: Tamron 17-50 2.8 i Canon 17-55 2.8 - jak trafiają w punkt - nie widzę ŻADNEJ różnicy w ostrości, oglądając na 100% na kompie. Niestety, Tamron trafia rzadziej...
Grzegorz
Dziękuję za odpowiedzi![]()
Wiem już na jakie priorytety muszę(bądź powinienem) patrzeć - celność AF, wytrzymałość,niezawodność,warunki użytkowania itp
Myśle, że już mniej więcej zrozumiałem różnicę![]()
dobre szkielka podpiete do nazwijmy amatorskich aparatow to jest oczywiscie efekt,plus troche znajomosci z tematem.
Jaki efekt? Długiej białej rury z czerwonym paskiem? Czy ciężaru na ramieniu
Teraz wszystko się zmieniło za sprawą photoshopa. Porządna fotografia nie potrafi się obronić przed zbudowanymi w PS-ie światami czy tworzonymi piksel po pikselu portretami...
Przykładem mogą być zdjęcia wyciągnięte z kita 18-55 z nikona d60... portrety tak strasznie odytowane pod psem...
Może chodziło o efekt bez edytowania zdjęcia w Photoshopie![]()
To może jako użytkownik Canona 450D powiem tak.
Miałem Sigme 70-300 fajne amatorskie tele, miałem Sigme 18-125 OS HSM fajny spacer zoom, choć wielkich różnic nie widziałem między kitem a tymi 2 szkłami.
Sprzedałem 2 Sigmy i kupiłem za to Sigme 50mm f/1,4 EX HSM czyli szkło trochę wyższej klasy i co ?
WIELKIE WOW. Jakość mnie powaliła ! Miałem także do czynienia z 50 Canona, ale wybrałem Sigme.
Także różnica w obrazie moim amatorskim zdaniem jest. Wydaje mi się, że pomiędzy Body nie tak bardzo...
Canon EOS 450D / Canon EF-S 18-55 F3,5-5,6 IS / Sigma 50 F1.4 EX DG HSM / Canon 430EX II
Ja mam zasadę, na jakość zdjęcia składa się 30% aparatu i 70% szkła :-D
Canon EOS 1D Mark III l Canon 24-70 f/2,8 l Canon 70-200 f/2,8 SI l Canon 50 f/1,2 l Canon 580 EX II, Canon 300/2,8 IS L