Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 101

Wątek: Tanie body a drogie obiektywy- różnice

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar sprocket73
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Jaworzno
    Wiek
    52
    Posty
    489

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olek.tbg Zobacz posta
    To samo zdjęcie,ten sam kadr,ta sama puszka - 2 szkła
    a) KIT 18-55 IS dodawany do zestawu z 500d http://e-cyfrowe.pl/canon-ef-s-18-55...is-p-6108.html
    Wow... 18-55is za 755 PLN... toż to czysta rozpusta

    No ale jak wątek dotyczy "drogich obiektywów" to trzeba poprzepłacać.
    SPROCKET
    80D | C10-22 | C15-85 | C24 stm | C60 macro | C70-300 is II| 3 x CPL Marumi
    Moja wycieczkowa galeria

  2. #2

    Domyślnie

    Różnica będzie widoczna jak 18-55 nie trafi lub nie zdąży z AF.

    Jak kupisz L to nie zawsze masz gwarancję jakości (tanie L). Mi np 28-70 2.8L tak sobie pracuje z 40D. Tamron 17-50 jest zdecydowanie ostrzejszy. Ale jak koledzy już mówili, "ostrość to nie wszystko". Przyjdzie czas na 1D lub na analoga, to się wtedy 28-70 przyda. A przez ten czas nie straci przecież na wartości.
    C5DIII,| C20/2.8, C28/1.8, S35/1.4, C50/1.4, C100/2.0

  3. #3

    Domyślnie

    N00bek mistrzem cytatów to Ty nie jesteś...

  4. #4
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mateuszkaratysz Zobacz posta
    N00bek mistrzem cytatów to Ty nie jesteś...
    A wyjaśnij mi pojęcie mistrz cytatów? - bo tego nie bardzo rozumiem.
    Natomiast mistrza OT-ów znam... (wskazówka: spójrz w lustro).

    Odnośnie tematu...

    Jakby nie patrzeć, wszystko zależy od szkła. Można uzyskać "niezłą jakość" takim 24-105L podpiętym do 50D. Można też wyciągnąć z niego ostatnie poty na 5D czy wyższych.

    Wszystko wedle potrzeb. Rzecz jasna nikt nie broni Ci kupować L-ek. Musisz tylko być pewien swoich działań. Jedną zaletą L-ek jest właśnie ich budowa. Dla której "amator" woli wydać te 500zł więcej i mieć gorsze właściwości niżeli z psiakami (sigmy tamrony).

    Sam wiem, co nieco co tracę przez podpinanie 24-105L do 50D, no ale są i te plusy które widzę. Jeśli kiedyś przesiądę się na coś ff lub aps-h to na pewno na szkłach nie stracę - zostaną , a body poleci do ludzi

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    24

    Domyślnie

    IMHO różnica pomiędzy szkłami za 1-2 tys i tymi za 3-4 tys nie koniecznie sprowadza się do parametrów obrazu, jaki można z nich uzyskać w IDEALNYCH warunkach, a raczej bardziej do tego, jak często można z nich uzyskać dobre, albo bardzo dobre zdjęcie w warunkach nie idealnych, np. przy słabym oświetleniu. Chodzi mi przede wszystkim o parametry przysłony i celność AF. Kolejna sprawa to odporność na warunki atmosferyczne. Z własnego doświadczenia: Tamron 17-50 2.8 i Canon 17-55 2.8 - jak trafiają w punkt - nie widzę ŻADNEJ różnicy w ostrości, oglądając na 100% na kompie. Niestety, Tamron trafia rzadziej...
    Grzegorz

  6. #6
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    Dziękuję za odpowiedzi
    Wiem już na jakie priorytety muszę(bądź powinienem) patrzeć - celność AF, wytrzymałość,niezawodność,warunki użytkowania itp
    Myśle, że już mniej więcej zrozumiałem różnicę

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    33

    Domyślnie

    dobre szkielka podpiete do nazwijmy amatorskich aparatow to jest oczywiscie efekt,plus troche znajomosci z tematem.

  8. #8
    Zablokowany
    Dołączył
    Apr 2010
    Miasto
    Toruń
    Posty
    734

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grzechol54 Zobacz posta
    dobre szkielka podpiete do nazwijmy amatorskich aparatow to jest oczywiscie efekt,plus troche znajomosci z tematem.
    Jaki efekt? Długiej białej rury z czerwonym paskiem? Czy ciężaru na ramieniu

    Teraz wszystko się zmieniło za sprawą photoshopa. Porządna fotografia nie potrafi się obronić przed zbudowanymi w PS-ie światami czy tworzonymi piksel po pikselu portretami...

    Przykładem mogą być zdjęcia wyciągnięte z kita 18-55 z nikona d60... portrety tak strasznie odytowane pod psem...

  9. #9
    Początki nałogu Awatar olek.tbg
    Dołączył
    Jan 2011
    Miasto
    Tarnobrzeg
    Posty
    309

    Domyślnie

    Może chodziło o efekt bez edytowania zdjęcia w Photoshopie

  10. #10
    Dopiero zaczyna Awatar Vegoto
    Dołączył
    Sep 2010
    Miasto
    Kielce
    Posty
    39

    Domyślnie

    To może jako użytkownik Canona 450D powiem tak.
    Miałem Sigme 70-300 fajne amatorskie tele, miałem Sigme 18-125 OS HSM fajny spacer zoom, choć wielkich różnic nie widziałem między kitem a tymi 2 szkłami.
    Sprzedałem 2 Sigmy i kupiłem za to Sigme 50mm f/1,4 EX HSM czyli szkło trochę wyższej klasy i co ?
    WIELKIE WOW. Jakość mnie powaliła ! Miałem także do czynienia z 50 Canona, ale wybrałem Sigme.
    Także różnica w obrazie moim amatorskim zdaniem jest. Wydaje mi się, że pomiędzy Body nie tak bardzo...
    Canon EOS 450D / Canon EF-S 18-55 F3,5-5,6 IS / Sigma 50 F1.4 EX DG HSM / Canon 430EX II

Strona 5 z 11 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •